دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دشت نمارستاق منطقه ییلاقی زیبا در کوهپایه های دماوند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

دشت نمارستاق یکی از دشت های وسیع و پر جاذبه در ارتفاعات البرز است این دشت دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی می باشد و از سوی علاقه مندان زیادی مورد توجه است. از زیبایی های این دشت می توان به ارتفاعات و آبشار دیورک اشاره کرد. این منطقه ییلاقی از جاذبه های دیدنی مازندران است و جذابیت های زیادی دارد.

سفر کردن به طبیعت و بازدید از مناظر زیبای آن آرامش و نشاط خاصی را برای شما به ارمغان می آورد. بسیاری از افراد علاقه زیادی به طبیعت گردی دارند و برنامه های تفریحی زیادی را در زندگی خود دارند. شما نیز می توانید برنامه ای تفریحی و نشاط انگیز برای آخر هفته خود داشته باشید و با یکی از مناطق زیبا و دیدنی ایران آشنا شوید. منطقه زیبای دشت نمارستاق که یکی از چشم اندازهای بکر و زیبا در کوهپایه های دماوند است و یکی از مناطق ییلاقی مهم البرز می باشد، گزینه مناسبی برای سفرهای گروهی شما خواهد بود.

شما برای رفتن به این دشت ها و منطقه ییلاقی می توانید یک برنامه ریزی تفریحی عالی داشته باشید. سفری دو روزه با اقامت در این منطقه تجربه ای است که به شما توصیه می کنیم از آن غافل نشوید بهتر است کمی از تفریحات لاکچری درون شهری دور شوید و چند روزی را در یکی از مناطق خوش آب و هوای اطراف سپری کنید در ادامه این بخش درباره این دشت دیدنی و جاذبه های آن توضیحات بیشتری می دهیم.

دشت نمارستاق کجاست؟

این دشت یکی از مناطق ییلاقی خوش آب و هوا در تابستان است که به بهشت گمشده مازندران نیز شهرت یافته است این منطقه کوهستانی در لاریجان و در شهرستان آمل واقع شده است منطقه ای که با آب و هوای معتدل و مناسب خود مکان مناسبی برای تفریحات گردشگران می باشد. این دشت دارای موقعیت بسیار مناسبی است و به کوهپایه های دماوند می رسد روستایی همجوار به این دشت می تواند گزینه مناسبی برای اسکان باشد.

دیدنی های نمارستاق

زندگی در کوهپایه های دماوند یعنی زندگی در خوش آب و هواترین منطقه کشور این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و آب و هوایی که دارد دارای دشت های وسیع و سرسبزی می باشد و مکان مناسبی برای ییلاقی های تابستانی است اما چشم اندازهای آن تنها به دشت ها ختم نمی شود بلکه شما با دیدن آبشارها، چشمه های آب معدنی و … می توانید زیبایی های شگفت انگیزی از این مناطق را بشناسید. طراوت و نشاطی که در زمان پیاده روی کردن در این ارتفاعات خواهید داشت بسیار دلنشین است این منطقه ییلاقی پر جاذبه دارای روستایی خوش آب و هوا و بکر می باشد که می توانید در آن روزهای خود را سپری کنید.

چشم اندازهای نمارستاق

بی شک لذت بردن از آب و هوای معتدل و پاک این دشت ها یکی از بارزترین ویژگی های آن است اما در کنار این امتیاز مثبت شما این امکان را دارید تا از ارتفاعات زیبای منطقه و دشت های وسیع آن نیز بازدید کنید همانطور که می دانید دشت نمارستاق یکی از دشت های زیبا و دیدنی در مازندران است و در ارتفاعات ییلاقی البرز قرار دارد این منطقه از علاقه منان برخوردار است و با وجود یکی از بلندترین آبشارهایی که در آن واقع شده است زیبا است آبشار دریوک یکی از بلندترین آبشارهای زمینی ایران در این منطقه است همچنین دشت زیبای دریوک نیز یکی دیگر از چشم اندازهای اطراف این منطقه می باشد. این مکان برای کمپ بسیار مناسب است و شما می توانید سفری گروهی و خانوادگی به این منطقه داشته باشید.

  •  آرون گروپس

دشت نمارستاق

آبشار دریوک

این آبشار یکی از زیباترین چشم اندازهای این منطقه است جالب است بدانید که این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای زمینی در ایران است و در دره ای با همین نام واقع شده است از زیبایی های این آبشار دیدنی می توان به دشت ها و دره ای که در اطراف آن قرار دارد اشاره کرد. هر یک از این زیبایی ها و چشم اندازها می تواند جالب توجه باشد. ارتفاع این آبشار ۱۰۰ متر است و در مسیرهای مختلفی می توانید از زیبایی های آن دیدن نمایید.

این آبشار بر روی زمین است و هیچ گونه آبشاری بر روی هوا ندارد نحوه سرازیر شدن این آبشار به شیوه منحصر به فردی است شما با دقت بیشتر به اطراف این آبشار تخته سنگ هایی می بینید که از روی آن ها آب ها سرازیر شده اند با دقت بیشتر می توانید چشم اندازهایی از صخره ها و دشت ها نیز مشاهده کنید. دشت دریوک که در مسیر نزدیک به این آبشار واقع شده است یکی از دیگر از مناظر دیدنی است که می توانید از آن بازدید کنید.

نمارستاق را بشناسید

پوشش های گیاهی دشت

دشت نمارستاق دشتی وسیع با جاذبه های بکر و دیدنی است طبیعت زیبای دیورک و آبشار مرتفع آن از مهم ترین جاذبه های این منطقه برای گردشگران می باشند این منطقه دارای ارتفاعات کوهستانی است و رودخانه های فصلی و دائمی دارد این دشت دارای چشم اندازهای سرسبز و زیبایی است همچنین این منطقه از تنوع پوشش های گیاهی برخوردار می باشد طبیعت این منطقه دارای صخره های مرتفع است آبشارها و چشمه ها از دیگر چشم اندازهای زیبایی هستند که در این منطقه می توانید از آن ها دیدن کنید.

پوشش های گیاهی این منطقه از تنوع ارزشمندی برخوردار هستند و به همین دلیل می توانید از زیبایی های زیادی در این منطقه دیدن کنید این دشت دارای موقعیت مناسبی برای تفریح و گشت و گزار می باشد و در فصل های مختلفی از سال امکان بازدید از جاذبه های آن را خواهید داشت شما برای سفر به این دشت نمارستاق باید لوازم ضروری به همراه داشته باشید کوله مناسب پیاده روی و کفش راحتی یکی از لوازم ضروری است که باید به همراه داشته باشد.

چشم انداز نمارستاق

اگر قصد اقامت در این منطقه را دارید می توانید با همراه داشتن لوازم ضروری و لازم در این منطقه اسکان کنید بهتر است تجهیزات کافی در این زمینه را داشته باشید لوازم ضروری برای کوهنوردی و پیاده روی در این دشت ها یکی از لوازم ضروری است. این منطقه یکی از مکان های دیدنی های مازندران است که می توانید تجربه سفر به آن را داشته باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *