دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی آمل و زیبایی که در سفر به این منطقه نباید از دست داد

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

آمل یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی در ایران است از مکان های دیدنی آمل می توان به پارک جنگلی اشاره کرد که چشم اندازهای بسیار دیدنی دارد. جذابیت های توریستی در این شهر گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند.

شهر آمل در فاصله ۷۰ کیلومتری از شهر ساری واقع شده است این شهر دارای جاذبه های دیدنی بسیار متنوعی است این شهر هم جنبه توریستی دارد و هم از ارزش تاریخی بالایی برخوردار است. بی شک در آمل می توانید از جاذبه های متفاوتی دیدن کنید از جمله مکان های تماشایی آمل می توان به جنگل الیمستان اشاره کرد این شهر دارای چشم اندازهای سرسبز و طبیعی متنوعی است که در سفر خود می توانید از آن ها دیدن نمایید. جاذبه های تاریخی نیز از دیگر مناطقی است که باید از آن ها دیدن کنید و شاید دیدن این جاذبه ها برای شما جذاب تر باشد زیرا این شهر دارای قدمت طولانی است.

مکان های دیدنی آمل برای گردشگران:

شالیزارهای برنج و دیگر مراتع سرسبز نیز از دیگر چشم اندازهای طبیعی است که در آمل گردشگران زیادی را به خود جذب می کند جاذبه های تفریحی تنها به این چشم اندازها ختم نمی شود بلکه در این شهر می توانید به سراغ جاذبه های تاریخی و فرنگی نیز بروید که در ادامه به مهم ترین این جاذبه ها اشاره خواهد شد.

پارک دهکده طلایی آمل:

این پارک یکی از مناطق گردشگری آمل است و یک پارک درون شهری است جالب است بدانید این پارک یکی از بزرگ ترین پارک های مازندران است و از زیباترین بوستان های شهری است. اگر قصد دارید سفر خانوادگی بروید پیشنهاد می شوید از این پارک نیز دیدن کنید زیرا پیک نیک خانوادگی در این پارک شهری با وجود چشم اندازهای طبیعی بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

دیدنی های طبیعی آمل

غارهای دستکند آمل:

این غار در منطقه کافرکلی قرار گرفته است و متعلق به چند هزار سال پیش است این غار از نواحی اطراف نیز به روستاهای مختلف ختم می شود. از جمله دیگر غارهای این منطقه می توان به غارهای بایجان، گیلاس و … اشاره کرد که روستاهای آن نیز دارای چشم اندازهای طبیعی برای گردشگران است این غار یکی از مکان های تماشایی آمل می باشد.

غار دیدنی در آمل

دریاچه دو خواهران آمل:

این دریاچه در دو راهی پنجاب واقع شده است و در مسیر جاده خاکی قرارگرفته است سرچشمه این دریاچه از کوه های اطراف است و آبادی های دیوران، پنجاب و … اشاره کرد که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

  •  آرون گروپس

مکان های دیدنی آمل

جنگل الیمستان آمل:

این جنگل یکی از جاذبه های دیدنی آمل است که بسیار شناخته شده است و در فاصله ۲۰ کیلومتری از آمل واقع شده است قله الیمستان نیز در این جنگل قرار گرفته است و یکی دیگر از مکان های دیدنی آمل به شمار می آید. این جنگل در فصل های مختلفی از سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند زیرا همواره از چشم اندازهای طبیعی و زیبایی برخوردار است. روستای لهاش که در اطراف این جنگل واقع شده است مکانی دیگر برای جذب گردشگر است که بهتر است از آن دیدن کنید.

جنگل های آمل

آبگرم استراباکو آمل:

این آبگرم در جاده هراز واقع شده است و یکی از چشمه های آب معدنی دینا است که در فصل های مختلفی از سال جاری است آب این چشمه در حال جوش است و به عنوان آبگرم نیز از آن استفاده می شود. دو استخر که برای شنا تدارک دیده شده است در این محل است و موجب جذب گردشگران زیادی نیز شده است.

غار دیدنی آمل

پارک جنگلی هلومسر آمل:

این پارک جنگلی در ورودی آمل واقع شده است و دارای ۶۷ هکتار وسعت است این پارک نیز از پارک های جنگلی عظیم است و در این پارک امکانات تفریحی و رفاهی متعددی برای گردشگران ارائه می شود. جنگل هلومسر دارای آلاچیق های زیبا است و امکاناتی همچون کافی و شاپ و وسایل بازی برای کودکان دارد این پارک نیز از دیگر مکان های گردشگری آمل است.

جاذبه های آمل

پارک میرزا کوچک خان جنگلی آمل:

این پارک دارای وسعت ۴۴۰ هکتار است و دارای چشم اندازهای بسیار دیدنی است این پارک نیز امکانات تفریحی متعددی دارد جایگاه سوارکاری، رستوران، قهوه خانه، آلاچیق و … از دیگر امکانات تفریحی در این پارک است. امکانات متعددی که در این پارک ها برای گرشگران ارائه می شود موجب بالا بردن امنیت آن ها می شود و گردشگران زیادی را جذب می کند. آبشار ماهان، چشمه آب سرد، جنگل های سرسبز و هزار پله از دیگر دیدنی های این منطقه به شمار می آیند.

دیدنی های آمل

دریاچه سد سالار آمل:

این دریاچه در ۸۰ کیلومتری از آمل واقع شده است این سد بزرگ ترین سد خاورمیانه است و به عنوان یکی از زیباترین دشت های ایران است تنوع گیاهی و جانوری که در این دشت بسیار جذاب است. یکی از زیبایی ها و قشنگی هایی که در این دریاچه می توان به آن اشاره کرد چشمه دو برار است که یکی از مناطق دیدنی آمل است.

آمل را بیشتر بشناسید

جاذبه های توریستی تنها به این جاذبه ها ختم نمی شود در این شهر می توان از دیدنی هایی همچون روستای بلیران، شاهاندشت، دریاچه ها و دیگر مکان های دیدنی آمل اشاره کرد که گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جلب کرده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *