دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لایه بردار پوست خشک با چند ترفند عالی در خانه

  • مریم صبوری
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

برای پاکسازی و لایه برداری پوست خشک صورت می توانید از ماسک هایی که در مقاله گفته ایم استفاده نمایید. بعد از استفاده با آب شسته و شاهد از بین رفتن سلول های مرده باشید و نتیجه را ببینید.

لایه برداری پوست به فرآیند جداکردن سلول های مرده از لایه بیرونی پوست می باشد. که هنگام لایه برداری باید از محصولی که استفاده می کنید مطمئن باشید تا به پوست شما آسیب نزند و دچار آکنه و قرمزی نشود. شاید هر روش لایه برداری برای پوست شما مناسب نباشد باید قبل این که اقدام به این کار کنید پوستتان را شناسایی کنید و نوع آن را در نظر بگیرید؛ به طور مثال نوع معمولی آن شفاف و غیر حساس می باشد، در نوع حساسش بعد از لایه برداری دچار خارش و سوزش می شود، چرب آن اغلب براق وچرب است، پوست مختلط در برخی نقاط خشک و در بعضی دیگر چرب می باشد و در نهایت پوست خشک هم بیشتر زبر و پوسته پوسته بوده که با خارش همراه است.

لایه بردار پوست خشک چیست؟

بهترین لایه بردار پوست خشک

پوست یکی از مهمترین و ضروری ترین ارگان های بدن بوده که تمام بدن را می پوشاند و از بدن در برابر آسیب های بیرونی محافظت می کند. ولی ما خیلی به پوست خود اهمیت نمی دهیم یکی از اصلی ترین کارهای که باید انجام داد باید همیشه آن را هیدراته کرد. زمانی که آب کافی به پوست می رسانید حس خوبی خواهید داشت ولی اگر هیدراته نباشد پوست خشک و کشیده و شکننده می شود. از علائم پوست خشک می شود به پوسته پوسته شدن، خارش و قرمزی، سوزش، احساس تنش را نام برد.

اغلب پوست های خشک درخششی ندارند و دارای چین و چروک هایی هستند. آلرژی و حساسیت به دما و برخی صابون ها دارند که زبر هستند. که برای درمان مراقبت و استفاده از ماسک برای پوست خشک بهداشت روزانه از اهمیت خاصی برخوردار است. رعایت بهداشت یعنی نگذارید آلاینده ها و روغن عرق روی پوست تان بماند. می توانید آن را پاکسازی کنید تا محل تجمع میکروب ها نباشد. که می توانید از محصولات ارگانیک و طبیعی استفاده کنید.

یکسری مراقبت ها لازم است که برای پوست انجام شود. مثل تغییر ناگهانی دمای بدن، استفاده از کرم های ضد آفتاب، مصرف نکردن دخانیات، داشتن برنامه غذایی سالم و به دور از روغن، مصرف هشت لیوان آب روزانه، ورزش کردن، کنترل استرس، برای مرطوب نگه داشتن پوست از مرطوب کننده استفاده کنید.

لایه بردار پوست خشک و حساس

اسکراب ها برای خشکی پوست

یکی از بهترین مواد در این مورد استفاده از شکر می باشد که می تواند جوش های سر سیاه و آکنه را از بین ببرد. همینطور سلول های مرده پوست با از بین رفتن و لایه برداری با جریان خون بهبود و افزایش می دهد. استعمال از کرم های بهداشتی هم می توانند در این تاثیرگذار باشند که موجب هیدراته و مرطوب نگه داشتن پوست می شوند. ما در این مقاله بهترین اسکراب ها را به شما توصیه می کنیم تا از شر پوست خشک خلاص شوید و پوستی نرم و روشن با منافذی تمیز داشته باشید.. فقط به یاد داشته باشید که قبل اجرای این روش ها در قسمتی از پوست خود تست کنید اگر حساسیتی نداشتید بعد به قسمت های دیگر بمالید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پاکسازی و لایه بردار پوست خشک

  • روغن زیتون و شکر

یکی از لایه بردار های پوست خشک شکر و روغن زیتون می باشند. به پوست بافتی نرم و ملایم و با نشاط و جوان می دهد و در جهت رفع جوش های سرسیاه مفید هستند. همچنین بافت های پوست را ترمیم و تازه کرده و یک مرطوب کننده طبیعی می باشد. با چهار قاشق شکر و دو قاشق روغن زیتون می توانید هر دو را با هم ترکیب کنید و پس از مدتی صبر کنید تا به خورد هم بروند. برای استعمال به حمام بروید و زیر دوش به ایستید و مقداری از این ترکیب را روی پوست ماساژ دهید سپس با آب گرم بشویید.

انواع لایه بردار پوست خشک

  • اسطوخودوس و نمک دریایی

نمک دریایی با رفع سلول های مرده پوست و اسطوخودوس با خواص ضد التهابی که دارد ترکیب این با هم برای رفع آکنه، زخم و باکتری ها بسیار مناسب است. چهار قاشق روغن نارگیل و یک قاشق اسطوخودوش خشک و پانزده قطره اسانس اسطوخودوس را با نصف فنجان نمک دریایی ترکیب کنید. در زیر دوش مقداری از مخلوط را برداشته و سپس ماساژ دهید و بعد بشویید این راه برای پاکسازی و لایه برداری پوست خشک بسیار موثر می باشد.

مراقبت از پوست های خشک

  • بادام و جو و عسل

بادام با داشتن ویتامین E و اثر انتی اکسیدانی که دارد برای از بین رفتن سموم بدن کمک می کند. جو هم به دلیل داشتن ترکیبات آنتی هیستامین می تواند خارش را کنترل کند و تعادل سطح پوست را مرطوب نگه دارد. برای درست کرده این لایه بردار مختص پوست های خشک نیاز داریم به چهار قاشق جو، دو قاشق روغن بادام، یک قاشق عسل و یک عدد سیب. جو دوسر را در ظرف قرار دهید و عسل و روغن بادام را اضافه و مخلوط کنید. بعد سیب را خرد کرده و به مواد بی افزایید سپس به سایر قسمت های پوست بزنید. برای زدن به پوست از ماساژ های دایره ای استفاده نمایید و بگذارید تا یک ربع بمانید در نهایت بشویید.

مراقبت از پوست خشک

  • ماسک های ذغالی

خیلی از افراد برای لایه برداری پوست خود ماسک های ذغالی را ترجیح می دهند که این محصول در تماس با پوست الوده حبابی شکل می شود. سپس با اکسیژن سازی عمل لایه برداری و پاک سازی از ناخالصی ها موثر واقع می شود. دقت کنید که محصول مورد نظر را به دور چشم و اطراف سوراخ‌ های بینی خود نزنید. ماسک را روی پوست به مدت یک ربع بگذارید بماند سپس خشک می شود و می توانید آن را با اب گرم شستشو دهید. فرمول ساخت این ماسک ها از ترکیبات پودر ذغال، بنتونیت، خاک رس و عصاره میوه تشکیل شده که برای انواع پوست ها مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی لایه بردار پوست خشک

  • پرتقال و ماست لاکتیک

یکی دیگر از ماسک های مناسب پوست خشک ماست لاکتیک و پرتقال می باشد. ماست منبع سرشاری از اسید لاکتیک‌ طبیعی است که برای از بین بردن پوست‌ های باقی مانده سطح عالی عمل می‌کند. آب پرتقال هم اسید سیتریک و ویتامین C دارد که موجب درخشندگی و آزاد سازی رادیکال های آسیب دیده می کند. خاصیت آلوئه‌ ورا در تغذیه و تسکین‌ دهندگی صورت می‌ باشد پوست را نرم و شفاف و روشن می کند. ۲ قاشق آب پرتقال را با ۱ قاشق ماست و ۱ قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را در ظرفی ریخته و با هم ترکیب کنید. سپس به صورت دایره وار به پوست خود بمالید و ماساژ دهید، بعد از ده دقیقه که پوست خشک شد با آب ولرم بشویید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *