دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پیتزا لقمه ای خانگی خوشمزه و پرطرفدار

  • خانم مرادی
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

پیتزا لقمه ای برای انواع مراسم ها از قبیل عروسی، پاتختی، حنابندان، پشت پا، جشن تولد و…بسیار مناسب است. در این مطلب، طرز تهیه پیتزا لقمه ای را برای شما عزیزان همیشگی آرگا آماده کرده ایم.

پیتزا لقمه ای را به روش های متفاوتی می توانید درست کنید. همچنین می توانید درون آن را با مواد مختلفی مثل ژامبون و پنیر پر کنید و یا با بادام زمینی و ژله این کار را انجام دهید. در ادامه دستور پخت پیتزا لقمه ای خانگی خوشمزه را به شما آموزش می دهیم که در مدت زمان کمی تهیه می شود.

طرز ساخت پیتزا لقمه ای با روشی متفاوت

مواد لازم

سینه مرغ: ۱عدد
قارچ خرد شده: ۱۰۰گرم
فلفل دلمه ای: ۲ عدد
پیاز: ۱عدد
نان ساندویجی: به میزان لازم
پنیر پیتزا: به میزان لازم
آویشن یا ادویه پیتزا: به میزان لازم
ادویه و نمک و فلفل: به میزان لازم
رب گوجه: به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا لقمه ای در منزل

در ابتدا سینه مرغ را با پیاز و ادویه جات لازم بپزید. سپس سینه مرغ را ریز کنید. قارچ ها را نیز شسته و خرد کنید. دوباره هر دو را درون قابلمه بریزید و تفت بدهید. بعد اینکه قارچ ها کمی سرخ شد رب گوجه و ادویه پیتزا یا آویشن را نیز به آنها اضافه کنید و بگذارید کمی تفت بخورند.

دستور طبخ پیتزای لقمه ای
در مرحله بعد نان ها را باید برش دهید. بهتر است آنها را به سه قسمت برش دهید و مقداری داخل نان ها را خالی کنید تا موادی را که ساخته ایم داخل آنها بگذاریم. حالا باید مواد گوشتی و پنیر پیتزا و فلفل دلمه ای خرد شده را داخل نان ها قرار دهیم. ابتدا ته نان کمی پنیر پیتزا بریزید و بعد مقداری از مواد گوشتی و سپس فلفل را رویش بگذارید و مجددا روی آنها را کمی پنیر پیتزا بریزید. این روند را دوباره تکرار کنید تا وقتی نان ها از مواد پر شوند. در آخر کار روی مواد پنیر بگذارید و روی پنیر مقداری ادویه پیتزا بریزید.

آموزش ساخت پیتزای لقمه در کوتاه ترین زمان
در مرحله بعد طرز تهیه پیتزا لقمه ای, نان هایی را که آماده کرده اید را درون سینی فر بصورت عمودی در کنار هم بچینید. درجه حرارت فر را روی ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

طرز تهیه پیتزا لقمه ای

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

زمانی که پنیر به رنگ طلایی درآید پیتزا لقمه ای آماده خواهد شد. توصیه میشود که در کنار فر بمانید چون این غذا سریع آماده می شود و بسیار خوشمزه خواهد بود.

طریقه آماده کردن پیتزای پرطرفدار
پیتزا لقمه ای را در ظرفی مناسب قرار دهید و آن را با روش های تزیین پیتزا آماده سرو کنید. امیدواریم از ساخت این غذای خوشمزه نهایت لذت را ببرید، در ادامه روش دیگری از تهیه پیتزا لقمه ای را آموزش می بینید.

دستور تهیه پیتزا لقمه ای بدون فر

پیتزا لقمه ای یک فینگر فود خوشمزه است که می توانید در منزل تهیه کنید و برای پذیرایی در مهمانی و جشن تولد های خود به کار ببرید. در این روش تهیه پیتزا لقمه ای نیازی به فر ندارید و می توانید بعد از آماده کردن مواد و گذاشتن بر روی بخشی از خمیر، طرف دیگر خمیر را روی آن تا کرده و در ماهیتایه به همراه کمی روغن سرخ کنید، برای یادگیری کامل تا پایان این بخش همراه ما شوید.

دستور تهیه پیتزا لقمه ای

مواد لازم

  • آرد/ ۲ لیوان
  • شیر یا آب/ دو سوم لیوان
  • عسل یا شکر/ یک قاشق چای خوری
  • مخمر فوری/ یک قاشق چای خوری
  • نمک/ نصف قاشق چای خوری
  • گوشت چرخ کرده/ ۳۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا/ ۲۰۰ گرم
  • آویشن/ یک قاشق چای خوری
  • رب گوجه فرنگی/ ۲ قاشق غذاخوری
  • پیاز/ یک عدد
  • فلفل دلمه ای/ یک عدد
  • نمک و فلفل/ به مقدار لازم

روش تهیه پیتزا لقمه ای

در ابتدا، شیر ولرم را با مخمر فوری مخلوط کرده و بعد عسل، آرد و نمک را بیفزایید تا خمیر نرمی بدست آید، ۵ دقیقه صبر کنید و سپس با دست آن را ورز دهید.

در مرحله بعدی داخل کاسه ای را چرب کرده و خمیر را داخل آن قرار دهید، سپس روی آن را با نایلون فریزر پوشانده و به مدت ۲ ساعت در جای گرمی بگذارید تا خمیر عمل آمده و حجم آن دو برابر شود.

اکنون پیاز ها را خُرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند، بعد گوشت را اضافه کنید و تفت دهید، بعد از تغییر رنگ گوشت می توانید رب گوجه فرنگی را افزوده و هم بزنید، فلفل دلمه ای خُرد شده، پودر آویشن و نمک و فلفل را اضافه کنید و همه مواد را کمی مخلوط کنید، سپس مایه داخلی پیتزا لقمه ای آماده شده و می توانید از روی حرارت بردارید.

بعد از اینکه خمیر آماده شد، تکه ای از آن را بردارید و با وردنه به خوبی پهن و نازک کنید، سپس سطح یک طرف آن را تا نیمه با مایه پیتزا پُر کرده و مقداری پنیر پیتزا روی آن بپاشید، بعد نیمه دیگر خمیر را روی مواد برگردانید و لبه های خمیر را نیز با دست بپیچید تا مواد داخل آن به بیرون نریزند.

روش تهیه پیتزا لقمه ای

در مرحله آخر، سطح ماهیتابه را چرب کنید و بر روی حرارت ملایم بگذارید تا داغ شود و بعد پیتزا های لقمه ای را داخل آن قرار دهید، وقتی که یک طرف آن طلایی شد می توانید پیتزا را برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی رنگ و سرخ شود، اکنون پیتزا لقمه ای شما آماده شده و می توانید همراه سس دلخواه تان میل کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *