دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پاک کردن لکه مام از روی لباس با چند شیوه آسان

  • منصوره رمضان زاده
  • ۵ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

از جمله محصولات بهداشتی که کاربرد فراوانی دارند و برای جلوگیری از بوی بد عرق مورد استفاده قرار می گیرند، انواع مام می باشد که در زمان مصرف امکان دارد مشکلی همچون ایجاد سفیدک و لکه را به همراه داشته باشد ولی می توان با بهره گیری از ترفندها و روش های پاک کردن لکه مام این مشکل را برطرف نمود.

از جمله لکه هایی که امکان دارد بر روی لباس ایجاد شود و ظاهر نامناسبی به آن بدهد لکه مام می باشد که بعد از استفاده از این گونه محصولات در قسمت زیر بغل لباس ایجاد می شوند و همین امر باعث شده افراد به دنبال راهکارهایی جهت برطرف کردن آن باشند. از این رو قصد داریم در این مطلب به منظور آشنایی شما عزیزان بهترین روش های پاک کردن لکه مام را مورد بررسی قرار دهیم.

آموزش پاک کردن لکه مام

به طور کلی می توان گفت وجود لکه های مختلف بر روی لباس برای افراد آزار دهنده بوده و نوعی دغدغه برای آن ها ایجاد خواهد کرد که از جمله این لکه ها می توان به لکه مام و محصولاتی از این قبیل اشاره کرد که وجود آن ها به ویژه بر روی لباس های تیره ناخوشایند می باشد به همین خاطر یکی از نیازهای ضروری در این رابطه یادگیری راهکارهای پاک کردن لکه مام از روی لباس می باشد که در واقع جزئی از نکات خانه داری به حساب آمده و خانم های خانه دار بایستی نسبت به اجرای این گونه ترفندها آگاهی و اطلاعات لازم را داشته باشد و در مواقع نیاز بکار گیرند. در ادامه موثرترین روش های از بین بردن لکه مام را در اختیارتان قرار داده ایم.

شیوه های از بین بردن لکه مام

استفاده از نمک

این شیوه برای رفع لکه های قدیمی که بر روی پارچه باقی مانده بسیار مناسب می باشد و می توان برای البسه سفید یا رنگی مورد استفاده قرار داد. برای این کار محلی که دارای لکه می باشد را خیس نمایید و مقداری نمک بر روی آن بپاشید. بعد از آن اجازه دهید حدود ۸ الی ۱۲ ساعت بگذرد. مجددا آن را خیس نموده و مقداری نمک بر روی آن بریزید. خیلی آرام پارچه را بمالید. بعد از مالش دادن پارچه آن را درون ماشین لباسشویی بگذارید و روش شستن مناسب مدنظر خود را انتخاب نمایید.

روش های پاک کردن لکه مام

بکار بردن مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی در واقع می تواند همه لکه های قوی از جمله لکه های ضد عرق را برطرف نماید. بدین ترتیب مقداری مایع ظرفشویی را بر روی لکه خیلی آرام بریزید و اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه در آن حالت بماند. بعد از آن پارچه را شستشو دهید.

استفاده از ودکا

ودکا برای پاکسازی لکه های سفید از روی لباس های تیره مناسب می باشد. برای این کار مقداری ودکا را بر روی لکه موردنظر بریزید و حدود چند دقیقه منتظر بمانید. اثر آن خیلی سریع ظاهر می شود. برخی مواقع بهتر است اجازه دهید ودکا زمان زیادی بر روی لباس باقی بماند و بعد پارچه را شستشو دهید.

  •  آرون گروپس

بهره گیری از آمونیاک مایع

آمونیاک مایع به منظور پاکسازی لباس های تیره رنگ مناسب می باشد. برای از بین بردن لکه های سفید مام، آمونیاک مایع و آب را به میزان یکسان مخلوط نمایید. بعد آن را بر روی پارچه بریزید و بعد از چند دقیقه شستشو دهید.

راه های از بین بردن لکه مام

استفاده از جوراب زنانه

برای این کار نیاز به یک جوراب زنانه کاملا تمیز دارید که بعد از آماده کردن آن را جمع نمایید و بر روی لکه ایجاد شده بمالید. بعد از مدتی مشاهده خواهید کرد که لکه ناپدید شده و ردی از آن باقی نمانده است.

بکار بردن سرکه

از دیگر روش هایی که در این زمینه کاربرد دارد استفاده از سرکه می باشد چرا که این ماده دارای خاصیت اسیدی بوده و به همین خاطر برای برطرف کردن این نوع لکه ها مناسب می باشد. برای انجام این کار در ابتدا سرکه را به کمک آب به حالت رقیق در آورید که حدود دو قاشق سوپ خوری از سرکه برای انجام این روش کافی خواهد بود.

شیوه های پاک کردن لکه مام

در گام بعدی بخشی از لباس را که دارای لکه بوده درون سرکه رقیق شده بگذارید و بعد از آن نزدیک به سی دقیقه صبر کنید تا به خوبی خیس شود و سپس با استفاده از دست سرکه را بر روی لباس خیلی آرام بمالید و در پایان لباس موردنظر را بشویید تا لکه ایجاد شده پاک شود. اگر لکه موردنظر خیلی سخت پاک می شود پیشنهاد می شود که لباس را پشت و رو نمایید و برای از بین بردن لکه از سرکه قوی تر استفاده نمایید.

استفاده از هیدروژن پراکسید

پراکسید هیدروژن نوعی سفید کننده طبیعی بوده که سبب روشنی و پاکیزگی لباس خواهد شد و لکه های ایجاد شده را از بین می برد. برای اجرای این روش به دو قاشق سوپ خوری آب اکسیژنه و یک قاشق چای خوری صابون و همچنین آب به جهت شستن نیاز دارید. در آغاز کار یک قاشق چای خوری از صابون را درون یک کاسه بریزید و بعد به آن حدود دو قاشق سوپ خوری آب اکسیژنه بیفزایید و از مخلوط کردن آن ها یک محلول تهیه نمایید. در گام بعدی حدود سی دقیقه بخش لکه دار را درون محلول آماده شده بگذارید تا به خوبی خیس شود. در گام بعدی لباس را خیلی آرام بمالید و بعد آن را آبکشی نمایید و از آفتاب برای خشک نمودن آن استفاده نمایید.

روش های از بین بردن لک محصولات ضد تعریق

بکارگیری جوش شیرین

از دیگر شیوه های کاربردی برای پاک کردن لکه مام استفاده از جوش شیرین می باشد. برای این کار باید جوش شیرین را درون آب بریزید و بعد لباس ها را با کمک آن خیس نمایید. مواد مورد احتیاج برای این شیوه جوش شیرین، آب و برس می باشد که در ابتدا با کمک آب و جوش شیرین نوعی خمیر درست کرده که در این جهت به نسبت سه قسمت از جوش شیرین یک قسمت آب ترکیب نمایید تا خمیری سفت بدست آید.

در گام بعدی خمیر آماده شده را بر روی لکه موردنظر بمالید و آن را به خوبی بر روی لکه پهن نمایید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس با کمک یک برس تمیز بر روی آن بکشید تا مراحل پاکسازی لکه انجام گیرد. در مرحله پایانی این شیوه از آب برای شستن لباس استفاده نمایید تا بقیه لکه های باقی مانده به کلی پاک شوند.

راه های موثر از بین بردن لکه مام

استفاده از پودر بچه

از دیگر روش های کاربردی در این زمینه استفاده از پودر بچه می باشد. برای این کار پس از شستن لباس آن را به حالت پشت و رو در آورده و میزان مناسبی از پودر بچه را به قسمت زیر بغل لباس بپاشید. این روش بدون هیچ نوع دردسری از ایجاد لکه مام بر روی لباس شما جلوگیری خواهد کرد.

طریقه از بین بردن لکه مام

در مطلب ارائه شده نحوه پاک کردن لکه مام را به روش هایی کاربردی و موثر به طور کامل آموزش دادیم که امیدواریم برایتان مفید و سودمند بوده باشد. همچنین برای پاک کردن لکه رژ لب و تمیز کردن لکه روغن از روی لباس می توانید به این مطالب مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *