دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۵ راه آسان برای افزودن دانلود منیجر به فایرفاکس

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

اکثر کاربران اینترنت و فضای مجازی برای تسریع دانلود فایل های خود از برنامه دانلود منیجر بهره می برند. می توان این برنامه را به مرورگرهای مختلف اضافه کرد و از آن به سادگی استفاده کرد. در این مطلب ۵ روش افزودن برنامه دانلود منیجر به مرورگر فایرفاکس آموزش داده می شود.

نرم افزار دانلود منیجر یا IDM یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین برنامه دانلود فایل است که می توان آن را در مرورگرهای مختلفی مورد استفاده قرار دارد و سریعتر به دانلود فایل و دیتاها اقدام کرد. در ادامه این مطلب ۵ روش اضافه کردن این برنامه به مرورگر فایرفاکس آموزش داده می شود.

آموزش ۵ روش افزودن برنامه دانلود منیجر به مرورگر فایرفاکس

                 

نرم افزار مدیریت دانلود Internet download manager یا IDM یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین برنامه های دانلود فایل به شمار می رود و افزونه (extensions,add on, plugin) این نرم افزار برای مرورگرهای محبوبی مانند فایرفاکس ،گوگل کروم و … منتشر شده است تا کاربران سریعتر و آسانتر بتوانند به دانلود لینک ها و دیتاهای صفحات وب اقدام کنند.

دانلود منیجرهایی مانند IDM و FDM با ارائه حداکثر سرعت دانلود فایل های اینترنتی کمک فراوانی به تسریع این امر می کنند. و این ویژگی با فعالسازی افزونه IDM در هر مرورگر اینترنت امکان پذیر است. یکی از مرورگرهای بسیار محبوب جهان فایرفاکس است که این توانایی را دارد دانلود فایل ها را مستقیما و بدون نیاز به اجرای برنامه IDM به آن بسپارد. این کار بعد از نصب افزونه IDM به نام IDM integration module صورت می پذیرد. در ادامه این مطلب پس از معرفی بیشتر نرم افزار دانلود منیجر با ۵ روش افزودن این برنامه به مرورگر فایرفاکس آموزش داده می شود.

معرفی نرم افزار دانلود منیجر

نرم افزار IDM یا مدیریت دانلود اینترنت که اکثر کاربران آن را به نام دانلود منیجر می شناسند مدت زیادی است که ارائه شده است. این نرم افزار یکی از بهترین برنامه ها در دسته مدیریت دانلود بوده که برای کاربران سیستم عامل ویندوز در دسترس می باشد. مدیریت دانلود به طور پیشفرض در مرورگرهایی مانند فایرفاکس، کروم، مایکروسافت EDGE بخاطر دلایلی مانند عدم حضور چندین باند بارگیری، محدودیت اتصال و … حداکثر سرعت دانلود ممکن را ایجاد نمی کند از این رو می توان با افزونه دانلود منیجر این سرعت را بهبود بخشید به طوری که IDM  می تواند با ارائه بیشترین سرعت دانلود تا ۵ برابر سریعتر از خود مرورگر در اینترنت سرعت دانلود را افزایش دهد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در ضمن با IDM این امکان را دارید در صورت قطع شدن دانلود فایل، بارگیری را  مجدا از سر بگیرید. در ادامه قابل ذکر است افزونه دانلود منیجر از کمپانی Tonec Inc که برای فایرفاکس و دیگر مرورگرها ارائه شده این امکان را فراهم می کند تا دانلودها را از فایرفاکس به نرم افزار دانلود منیجر انتقال دهید. نصب افزونه IDM  کمک می کند فیلم های مورد علاقه تان را از چندین وب سایت میزبان ویدیو هم دانلود نمایید.

روش اول

افزونه دانلود منیجر را در بخش Use advanced browser integration فعال نمایید. پیش از این که روش های نصب افزونه دانلود منیجر را تست کنید باید ابتدا تنظیمات IDM را بررسی نموده تا از فعال بودن یکپارچه سازی برای فایرفاکس مطمئن شوید. به هر روی اگر این گزینه غیرفعال باشد IDM  دانلود را از فایرفاکس شروع نمی کند.

در IDM به قسمت گزینه ها رفته و روی general tab کلیک کنید. لیستی از مرورگرهایی که مازول ادغام IDM  با آنها فعال می باشد نشان داده می شود در این لیست  capture downloads from the following browsers بررسی نمایید. چنانچه به هر طریقی نتوانستید فایرفاکس را در فهرست بیابید روی Add browser کلیک نموده و فایل اجرایی firefox را پیدا کنید تا آن را با IDM  ادغام نمایید.

ضمنا به خاطر داشته باشید که در IDM تیک کنار کادرUse advanced browser integration به معنی استفاده از یکپارچه سازی مرورگر پیشرفته را علامت بزنید و اگر از قبل تیک داشت آن را تغییر ندهید. اگر افزونه دانلود منیجر دانلود را شروع نمی کند این روش کمک خواهد کرد تا مازول ادغام IDM برای کروم ، safari و دیگر مرورگرها هم فعال شود.

روش دوم

پس از نصب IDM اعلان پاپ آپ دانلود منیجر در نسخه ۶.۳۳ و یا بالاتر در مرورگر فایرفاکس نمایان می شود و معمولا پسوند ماژول IDM Integration به صورت خودکار به مرورگر فایرفاکس افزوده می شود. فقط ابتدا مطمئن شوید که IDM شما بروز است به عبارتی آخرین نسخه IDM را نصب کرده باشید.

اگر نسخه دانلود منیجر بروز نباشد IDM  دانلود آخرین نسخه را آغاز می کند و پس از بروزرسانی به نسخه ۶.۳۳ ی بالاتر به شکل خودکار پسوند ماژول ادغام IDM در فایرفاکس نصب و فعال می شود.

روش سوم

ابتدا در افزونه IDM به بخش تنظیمات بروید (دانلودها<تنظیمات). در تب اول general بخش انجام دانلود از مرورگرهای زیر تیک همه مرورگرها را بزنید و روی ok کلیک کنید.

سپس در پوشه نصب دانلود منیجر c:\program file\ internet download manager افزونه مخصوص فایرفاکس به نام IDMmzcc.xpi را باز نمایید. افزونه باید در مرورگر فایرفاکس باز شود در غیر ان صور باید آن را از طریق open whit … در فایرفاکس باز کنید.

پس از باز شدن افزونه در فایرفاکس چند ثانیه صبر کرده بعد گزینه Install پنجره نصب افزونه را انتخاب نمایید. در ادامه مرورگر را ببندید و دوباره اجرا کنید.

در صورت فعال نشدن افزونه پس از باز شدن فایرفاکس از منو اصلی فایرفاکس وارد قسمت add-ons شده و در صورت حضور منوبار این گزینه در منو tools جای دارد.

در بخش Extensions و در لیست IDM CC را پیدا کرده و روی گزینه Enable کلیک نمایید.

پس از فعال ساختن افزونه بر روی Restart now کلیک کنید.

روش چهارم

در مواردی ممکن است پسوند IDM به صورت خودکار نصب نشود به این ترتیب می توان با دانلود افزونه IDM برای فایرفاکس extensions دانلود منیجر را به طور دستی در فایرفاکس نصب کنید. برای افزودن و نصب دانلود منیجر در فایرفاکس به صفحه فروشگاه اینترنتی فایرفاکس مراجعه کنید و روی add to firefox کلیک نمایید. یک پنجره بازشو مجاز در زیر نوار آدرس نمایان می شود.

در آخر روی گزینه Add کلیک کرده تا افزونه IDM در فایرفاکس نصب گردد. بعد از نصب موفقیت آمیز پیغامی را مشاهده خواهید کرد که افزونه اینترنت دانلود منیجر برای موزیلا فایرفاکس نصب شده است.

روش پنجم

در این روش افزودن دانلود منیجر به مرورگر فایرفاکس به شیوه دستی صورت می گیرد. ممکن است همیشه ادغام IDM Extension بنا به دلایلی بعد از نصب به صورت خودکار فعال نشود از این رو می توان با دانلود افزونه IDM و نصب آن، افزونه دانلود منیجر را مستقیما از فهرست روی مرورگر فایرفاکس نصب نمایید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا مرورگر فایرفاکس را اجرا کرده و روی گزینه منو کلیک کنید. در ادامه Add ons را انتخاب نموده و قابل ذکر است کلید میانبر برای ورود به این صفحه روی کیبورد ctrl+shift=A می باشد.

در میان افزونه های موجود، افزونه IDM را در برنامه های افزودنی انتخاب نموده سپس روی آیکون Setting کلیک نمایید و پس از آن روی گزینه install add-on from file در قسمت option کلیک کنید. در ادامه فایل IDMmzcc3.xpi را که از دایرکتوری IDM نصب نموده اید انتخاب کنید.

بخاطر داشته باشید اگر هنگام انتخاب فایل شما ۳ فایل مختلف XPI را دیدید که هم نام هستند ولی عدد انتهای آن ها فرق دارد. باید فایل IDMmzcc3.xpi را برگزینید. با این وجود در صورتی که نسخه مرورگر فایرفاکس شما بین ۲۷-۵۲ است IDMmzcc2.xpi را انتخاب نمایید. و برای مرورگرهای فایرفاکس با نسخه ۱.۵-۲۶، IDMmzcc.xpi انتخاب شود. در پایان برای اتمام نصب افزونه IDM در فایرفاکس روی گزینه add کلیک نمایید و بعد از موفقیت آمیز بودن این امر پیغامی ظاهر می شود که افزودن افزونه دانلود منیجر به فایرفاکس با موفقیت انجام شده است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *