دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش ساخت اکانت اوریجین | تصویری و قدم به قدم

  • فرهاد هاشمی
  • ۲ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

چطور اکانت اوریجین بسازیم؟ اوریجین (Origin) پلتفرمی است که توسط شرکت Electronic art یا همان EA معروف ارائه شده است. هدف از ساخت این پلتفرم، عرضۀ اینترنتی بازی‌‌های این کمپانی است. درواقع اوریجین دقیقاً مشابه همان پلتفرم استیم است. البته مزایایی نسبت به استیم دارد از جمله اینکه:

  • در اوریجین می‌توانید نام و رمزتان را تغییر بدهید
  • در اوریجین حتی می‌توانید نام کاربری‌تان را تغییر بدهید
  • برخلاف استیم، اوریجین تمام بازی‌هایش را گارانتی می‌کند

در هر حال، در این مقاله می‌خواهیم به شما نحوه ساخت اکانت اوریجین و همینطور خرید بازی از آن را آموزش بدهیم. پس با ما همراه باشید.

آموزش ساخت اکانت اوریجین

برای ساخت اکانت اوریجین، ابتدا باید وارد سایت‌شان به آدرس https://www.origin.com/usa/en-us/store شوید. البته اگر در ایران ساکنید، باید ابتدا فیلتر شکن‌تان را روشن کنید.

بعد از ورود، روی گزینه Register کلیک کنید تا به این صفحه بروید:

آموزش ساخت اکانت اوریجین

در این صفحه که تصویرش را بالا مشاهده می‌کنید، باید تاریخ تولد و همینطور کشوری که در آن هستید را وارد کنید. البته متاسفانه با توجه به اینکه ایران در لیست تحریم‌های اوریجین است، نام آن را در بخش کشورها پیدا نمی‌کنید؛ بنابراین نام یک کشور دلخواه را انتخاب کنید. حالا روی Next کلیک کنید.

آموزش ساخت اکانت اوریجین

در صفحۀ جدید، باید ابتدا ایمیل‌تان را وارد کنید، سپس یک رمز برای حساب بسازید. با توجه به سختگیری‌های Origin،  رمزی که می‌سازید بهتر است دارای عدد و حروف کوچک و بزرگ بوده و بین ۸ الی ۱۶ کاراکتر باشد. هرچه رمز سخت‌تری انتخاب کنید، امنیت حساب‌تان بیشتر خواهد بود.

بعد از آن‌هم نام، نام خانوادگی و یک نام کاربری انتخاب کنید. در نهایت کادری که با کلمۀ VERIFICATION در صفحه قرار گرفته را تایید کنید. در این کادر شما باید با حل کردن پازل، تایید کنید که انسان بوده و ربات نیستید. دوباره Next را انتخاب کنید.

آموزش ساخت اکانت اوریجین

خب، در این صفحه ابتدا باید یک سوال امنیتی انتخاب کنید. درواقع اگر روزی رمز حساب‌تان را گم کردید می‌توانید با جواب دادن به همین سوال، رمزتان را تغییر بدهید. پس در کادر اول سوال را انتخاب کنید. مثلاً در تصویر بالا، سوال این است که شغل اول‌تان چیست؟ جوابی که اینجا می‌نویسید، در آینده و در صورت نیاز برای تغییر رمز استفاده می‌شود.

در کادر بعدی، تعیین می‌کنید که پروفایل شما را چه کسانی می‌توانند ببینند؟ همه، دوستان یا… . در ادامه و زیر سرتیتر other setting باید دو چیز را تعیین کنید:

  • گزینه اول: بازیکنان دیگر بتوانند حساب من را با ایمیلم پیدا کنند؟
  • گزینه دوم: کمپانی EA در مورد محصولات و اخبار خودش به من ایمیل بزند؟

بعد از تکمیل کردن کادرها و انتخاب کردن یا نکردن این دو گزینه، Create Account را بزنید.

آموزش ساخت اکانت اوریجین

زمانی که تصویر بالا نشان داده شد، یعنی کار تمام شده است. درواقع شما موفق به ساخت حساب اوریجین شدید. اما مقاله ما هنوز تمام نشده، با ما همراه باشید.

چطور در اوریجین بازی بخریم؟

خب، راستش را بخواهید ساخت حساب اوریجین تازه ابتدای کار بود و قسمت اصلی هنوز باقی مانده! بعد از ساخت حساب، قطعاً نیاز به خرید بازی‌ دارید.

ببینید، به‌طور کلی دو راهکار برای خرید بازی‌های این پلتفرم وجود دارد. راهکار اول این است که CDKEY یا همان کد سی دی بخرید. در این روش شما به سراغ سایت‌های فروشندۀ بازی‌ اوریجین می‌روید، بازی موردنظرتان را انتخاب کرده و کد آن را از آنها می‌خرید. به این ترتیب با وارد کردن کد گفته‌شده در اوریجین، بازی برای‌تان باز شده و می‌توانید از آن استفاده کنید.

اما راهکار دوم و البته “بسیار بهتر” استفاده از کارت هدیه یا همان گیفت کارت اوریجین است!

گیفت کارت چیست؟

آموزش ساخت اکانت اوریجین

تصویر بالا را مشاهده کنید، درواقع این یک کارت هدیه یا همان گیفت کارت است. اغلب شرکت‌های معتبر خارجی مثل آمازون، استیم، اپل و اوریجین، به‌جای خرید نقدی به مخاطبان اجازه می‌دهند که با گیفت کارت اقدام به خرید محصولات کنند.

در این روش شما به سراغ سایت‌ خرید گیفت کارت معتبر مثل موبوگیفت رفته و از آنها گیفت کارت شرکت موردنظر با اعتبار دلخواه را می‌خرید. مثلا گیفت کارت اوریجین با ۲۰ دلار شارژ را از موبوگیفت خریداری می‌کنید.

بعد از این، می‌توانید وارد حساب اوریجین‌تان شده، کدی که روی گیفت کارت وجود دارد را در آن وارد کرده و کیف پول‌تان را به‌اندازه مبلغ اعتبار کارت، شارژ کنید. به این ترتیب می‌توانید در خود اوریجین بازی‌هایی که دوست دارید را بخرید.

نکته: نحوه وارد کردن کد گیفت کارت و شارژ حساب را اصولاً سایت‌هایی که از آنها گیفت کارت می‌خرید، به‌شکل رایگان به شما آموزش می‌دهند.

از کجا گیفت کارت بخریم؟

اگر همین حالا کلمۀ خرید گیفت کارت اوریجین را در گوگل جستجو کنید، ده‌ها سایت را مشاهده می‌کنید که ‌می‌توانید از هر کدام کارت هدیه مورد نظر را بخرید. اما خب قبل از خرید باید به چند نکته توجه کنید:

  • گیفت کارت‌هایی که می‌خرید باید قیمت مناسبی داشته باشند و بی‌دلیل گران نخریدشان (متناسب با قیمت دلار)
  • سایتی که می‌خواهید در آن اقدام به خرید کارت هدیه کنید، باید معتبر باشد تا مبادا از شما کلاهبرداری کند
  • در نهایت باید مطمئن شوید سایت موردنظر تیم پشتیبانی قدرتمندی داشته باشد که شما را در صورت نیاز در مراحل شارژ حساب همراهی کند

اگر نظر ما را بخواهید، مجموعه موبوگیفت که چند سال سابقه فعالیت دارد، یکی از سایت‌های معتبر در زمینۀ فروش کارت های هدیه است که می‌توانید به آن اعتماد کنید. این مجموعه تمام ویژگی‌هایی که بالاتر گفتیم را دارد. گیفت کارت های متنوعی مانند گیفت کارت گیم پس ، گیفت کارت پلی استیشن ، گیفت کارت ایکس باکس و … در موبوگیفت آماده خرید آنی هستند .

البته شاید از خودتان بپرسید خرید بازی‌های اوریجین با سی دی کِی بهتر است یا گیفت کارت؟

با توجه به اینکه اگر بازی‌های موردنظر را از خود اوریجین بخرید می‌توانید در صورت نارضایتی آنها را پس داده و از گارانتی محصول استفاده کنید، خرید با گیفت کارت انتخاب بهتری است. اگر قصد دارید گیفت کارت اوریجین بخرید، همین حالا وارد سایت موبوگیفت شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *