دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش مرحله به مرحله کانتورینگ بینی و نکات کلیدی برای موفقیت در آن

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب مراحل کانتورینگ بینی برای افراد مبتدی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید فرم بینی خود را به کمک کانتور اصلاح نمایید و جذابیت ظاهری تان را تکمیل کنید.

اغلب افرادی که دارای بینی بزرگ و نامتناسبی هستند تصور می کنند که برای رفع مشکل بینی خود باید جراحی های زیبایی را انجام بدهند در صورتی که این تصور نادرست می باشد و هر خانمی می تواند به کمک چند ترفند ساده آرایشی و کانتورینگ بینی عیب های موجود در فرم بینی خود را برطرف کند.

نحوه انجام کانتورینگ بینی

کانتورینگ از جدیدترین متدهای آرایشی برای از بین بردن نواقص موجود در صورت می باشد و اغلب از کانتورینگ به همراه هایلایت استفاده می شود. کانتور برای کمرنگ کردن ایرادهای صورت کاربرد زیادی دارد و از هایلایت نیز برای برجسته سازی زیبایی های صورت استفاده زیادی می شود. در مطالب قبلی کانتورینگ صورت و گریم بینی را مطالعه کردید در ادامه با نحوه کانتور کردن بینی آشنا خواهید شد.

آموزش کانتورینگ بینی

آموزش کانتور کردن بینی

برای کانتور کردن بینی کافیست چند مرحله زیر را انجام بدهید که بعد از اتمام مراحل ذکر شده بینی خوش فرم و زیبایی خواهید داشت. مراحل کانتورینگ بینی عبارتند از :

کانتور کردن بینی

۱.دو خط در دو طرف بینی تان بکشید.

ابتدا زیرسازی آرایش صورت را انجام بدهید سپس از براش زاویه دار مخصوص سایه برای کشیدن خط های کانتور استفاده نمایید. برای کشیدن این خطوط از استخوان ابرو شروع نمایید تا به قسمت انتهایی بینی خود برسید. توجه داشته باشید که خط ها در ابتدا باید به صورت کمرنگ کشیده شوند زیرا پر رنگ کردن خط ها آسان تر از کمرنگ آن ها می باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نقطه شروع کشیدن خط را باید دقیقه در زیر گوشه داخلی ابروها در نظر بگیرید و از دو طرف تیغه بینی مستقیما به سمت پایین حرکت کنید و خط را در گوشه بیرونی سوراخ های بینی به اتمام برسانید.

برای کانتور کردن بینی محصولات آرایشی زیادی نظیر کانسیلر تیره و برنزه کننده های مات و سایه تیره و … وجود دارند و شما باید سعی کنید که از رنگی مناسب برای انجام این کار استفاده نمایید که یک یا دو درجه تیره تر از رنگ پوست خودتان باشد و با ته مایه طبیعی گرم یا سرد بودن پوست تان مطابقت داشته باشد.

کانتور کردن بینی با روش های ساده

۲. قسمت تیغه بینی را هایلایت نمایید.

از هایلایتری که ۱ یا ۲ درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست شما می باشد استفاده نمایید سپس هایلایتر را روی تیغه بینی خود بزنید. توجه داشته باشید که به کمک هایلایتر می توانید خط باریکی از بالا تا نوک بینی بکشید.

خطی که با هایلایتر می کشید نباید پهن باشد. توجه داشته باشید هایلایتر ناحیه ای را که روی آن قرار می گیرد برجسته می سازد از این رو استفاده بیش از حد از آن باعث می شود تا بینی پهن تر و برجسته تر به نظر برسد.

اگر قسمت پایینی یا نوک بینی شما پهن می باشد بهتر است هایلایتر را فقط تا قسمت نیمه زیر بینی خود بزنید. برای هایلایت کردن بینی می توانید از هایلایتر مخصوص ، سایه چشم رنگ پوست یا سفید مات ، کرم پودر مخصوص زیر سازی استفاده نمایید همچنین کانسیلری که یک تا دو درجه روشن تر از کرم پودر اصلی می باشد برای هایلایت کردن مناسب است.

کشیدن هایلایتر روی بینی

۳. خط های واضح را محو نمایید. 

بعد از کشیدن خط های اولیه می توانید آن ها را تا جایی که امکان دارد محو نمایید تا سایه هایی اندک از آن ها باقی بمانند همچنین موادی که استفاده کرده اید نباید زیاد به چشم بیایند. برای پخش کردن خط های کانتور و هایلایت می توانید از براش کرکی یا اسفنج آرایشی استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که در زمان پخش کردن سایه ها نباید خط ها را در هم محو نمایید و فقط باید آن ها را کمرنگ تر کنید به صورتی که قابل تشخیص نباشند.

۴. بینی تان را کوتاه تر نمایید.

برای اینکه بینی کوتاه تر به نظر برسد باید نوک آن را تیره نمایید. برای تیره کردن نوک بینی می توانید از سایه تیره استفاده نمایید همچنین در زمان کانتورینگ بینی برای اینکه نوک بینی کوتاه به نظر برسد باید مقداری برنزه کننده یا سایه چشم مات به نوک بینی و قسمت انحنای بینی و بین سوراخ ها زده شود. توجه داشته باشید که پودر را باید به کمک یک براش یا اسفنج به خوبی پخش نمایید.

در صورتی که تمایل دارید بینی کوتاه تر به نظر برسد می توانید هایلایتر را روی تیغه بینی بزنید که در این صورت هایلایتر باید تا نیمه تیغه کشیده شود. این کار باعث می شود تا بینی کوتاه و باریک به نظر برسد.

در صورت تمایل می توانید با زدن سایه تیره در دو طرف پایینی بینی و روی نوک بینی آن را کوتاه و در عین حال باریک نشان بدهید ولی برای اینکه بینی شما بلندتر به نظر نرسد باید خط کانتور را به جای استخوان ابرو موازی با گوشه چشم هایتان بکشید.

نحوه کانتورینگ بینی

نکات طلایی برای کانتور کردن بینی

۱.توجه داشته باشید که برای کانتور کردن بینی ابتدا باید فرم بینی خود را تشخیص دهید سپس از روشی مناسب استفاده نمایید.

۲. اگر شما تبحری در این زمینه ندارید می توانید با تمرین و تکرار مهارت لازم را بدست آورید.

۳. اگر بینی شما تخت است پل بینی تان نیز نامشخص می باشد از این رو برای مشخص کردن پل بینی باید روی هر دو طرف پل بینی را به کمک سایه کانتور ، دو خط صاف بکشید.

۴. افرادی که بینی مثلثی دارند قسمت سوراخ بینی آن ها پهن تر از قسمت بالایی بینی می باشد از این رو برای ایجاد تعادل باید نوک بینی خود را کانتور بزنند و  برای زیر گوشه های داخلی ابرو نیز از هایلایتر استفاده نمایند.

آموزش کانتور کردن بینی

۵. اگر بینی شما شکل پیازی دارید باید بالاترین قسمت و پایین ترین قسمت بینی خود را کانتور بزنید و در مرکز پل بینی از هایلایتر استفاده نمایید.

۶. بینی های بی قاعده یا غیر معمولی اغلب دارای فرو رفتگی کوچکی در یک طرف مرکز پل بینی می باشند که برای اصلاح این قسمت باید از هایلایتر استفاده شود تا هر گونه سایه غیر عادی و نامنظمی اصلاح گردد.

۵. افرادی که بینی باریکی دارند پل بینی آن ها نیز نازک و باریک می باشد که در این صورت با استفاده از هایلایتر می توان دو خط صاف روی هر دو طرف پل بینی ایجاد کرد که ضخامت این خط ها باید کمی بیشتر باشد.

کانتور کردن بینی

در این مطلب با نحوه کانتورینگ بینی آشنا شدید که امیدواریم با توجه به روش های ذکر شده مهارت لازم را بدست آورده باشید و بتوانید فرم بینی تان را اصلاح کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *