دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اضافه کردن عکس به ورد و نحوه تنظیم تصاویر در ورد

  • حکیمه فهیمی
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

اضافه کردن عکس به مطالب تحقیق یا سند در  ورد به درک بهتر آن کمک خواهد کرد. اگر مایلید تا فرایند انجام این کار را فرابگیرید پیشنهاد می کنیم با این آموزش از آرگا همراه ما باشید.

استفاده از تصاویر می تواند به انتقال سریع اطلاعات یا درک بهتر مطلب کمک شایانی نماید. در نرم افزار ورد این قابلیت فراهم شده تا در صورت نیاز تصاویر مدنظرتان را به سند یا تحقیق خود اضافه کنید. برای دانستن شیوه اجرای کار با این آموزش همراه آرگا باشید.

آموزش اضافه کردن عکس به ورد و تنظیمات آن

در بیشتر مطالب تحقیقی یا پایان نامه ها استفاده از عکس می تواند در درک راحتتر و بهتر مخاطب بسیار کمک کننده باشد. به عبارت دیگر انتقال اطلاعات سریعتر صورت گرفته و فهم موضوع بیشتر می شود. چنانچه قصد دارید از آنجا که نرم افزار ورد با قابلیت ها و ویژگی های متعددی همراه شده است و تقریبا هر کاری را با کمک این برنامه می توان انجام داد. به این ترتیب به تحقیق یا سند خود در ورد تصویری اضافه کنید خوشبختانه این قابلیت در نرم افزار ورد فراهم شده است و شما می توانید با چند کلیک ساده خیلی سریع این کار را انجام دهید. در ادامه این شیوه اضافه کردن عکس به برنامه ورد و تنظیمات آن آموزش داده می شود و شما فرا خواهید گرفت که چقدر راح و سریع می توانید از این قابلیت ورد بهره ببرید. همراه ما باشید.

شیوه اضافه کردن عکس به ورد

قرار دادن عکس در ورد امر بسیار سریع و آسانی می باشد که تنها با چند کلیک انجام می شود. برای اضافه کردن عکس به سند ورد مراحل زیر را طی کنید.

۱. ابتدا در نوار ابزار ورد روی تب Insert کلیک نموده و به قسمت Illustrations بروید سپس روی گزینه pictures کلیک نمایید.

۲. در ادامه پنجره Insert picture گشوده می شود. سپس به درایوی که عکس خود را در آن ذخیره نموده اید رفته و آن را انتخاب نمایید. بعد روی Insert کلیک کنید تا عکس به سند ورد اضافه شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۳. پایان کار. به همین راحتی عکس مدنظر شما به سند اضافه شد. حالا اگر می خواهید در آن تغییراتی ایجاد کنید یا عکس را جابجا کنید با ادامه مطلب همراه ما باشید.

 تنظیمات عکس

وقتی عکسی را به سند ورد اضافه کردید می توانید با توجه به نیاز خود تنظیمات آن تغییر بدهید. شیوه تنظیم عکس در ورد هم امر راحتی می باشد که در ادامه آموزش داده می شود.

اگر دقت کنید می بینید با اضافه شدن عکس به سند تب جدیدی به نام Format به نوار ابزار افزوده می شود که با استفاده از این تب تنظیمات مربوط به عکس صورت می گیرد. البته برای بهره مندی از تب Format باید ابتدا عکس مدنظر را انتخاب کنید تا تنظیمات را اجرا کنید. تب Format بخش های مختلفی دارد که با رفتن به هر یک از این قسمت ها می توانید تغییرات مربوطه را انجام دهید. در ادامه با این بخش ها آشنا می شوید.

۱. Adjust

بخش Adjust دارای گزینه هایی می باشد که هر کدام قابلیت های خاصی از عکس را تغییر می دهند. این گزینه ها شامل موارد زیر هستند:

  • Remove Background: برای حذف تصویر زمینه
  • Corrections: تنظیم میزان روشنایی و شفافیت دید عکس
  • Color: تنظیم رنگ تصویر
  • Artistic Effects: تنظیم افکت تصویر
  • Compress picture: چنانچه حجم عکس اضافه شده به سند بالا باشد توسط این گزینه می توایند حجم آن را کاهش دهید.
  • Change picture: جایگزین کردن تصویر دیگری با عکس اضافه شده بدون تغییر در قالب و افکت قبلی
  • Reset picture: برگرداندن تصویر به حالت قبلی بدون هیچ قالب و افکتی.

۲. Arrange

بخش Arrange شامل گزینه های زیر برای اعمال تغییرات بر روی عکس می باشد.

  • position: توسط این گزینه می توانید عکس مدنظر را در هر مکانی از سند ورد قرار داده و تنظیم نمایید. در ضمن برای جابجایی تصویر در ورد می توانید روی عکس کلیک نموده و به مکان دلخواه بکشید.

  • warp text: تنظیم نحوه قرار گیری عکس در متن.

  • Align: این گزینه برای مرتب کردن چند عکس اضافه شده به ورد کارایی دارد. به عبارت دیگر عکس ها را در یک صف مرتب تنظیم می کند.

  • Rotate: چرخاندن عکس در ورد. ضمنا برای چرخاندن عکس در ورد می توانید روی عکس کلیک کرده تا علامت چرخش روی آن ظاهر شود و با گرفتن و کشیدن علامت به سمت دلخواه آن را بچرخانید.

۳. picture styles

بخش picture styles شامل کادرهای آماده به همراه چند گزینه می باشد. اگر می خواهید به عکس خود یک کادر اضافه نمایید، می توانید از کادرهای پیش فرض ورد بهره بگیرید. یا با استفاده از گزینه های موجود؛ یک کادر سفارشی شده را طراحی و ایجاد نمایید.

picture border: ایجاد یک کادر سفارشی شده برای عکس و تنظیم رنگ ، اندازه، ضخامت و نوع خطوط کادر به دلخواه

picture effects: اضافه کردن افکت به عکس

picture layout: اضافه کردن قالب های آماده به عکس. توسط این قالب ها می توان متن هایی را در کنار تصویر نیز اضافه کنید.

۴. Size

در بخش Size همانطور که از نامش پیداست می توانید سایز با به عبارتی طول و عرض عکس خود را تغییر دهید. یک روش دیگر برای تغییر سایز تصویر این است که روی آن کلیک کنید سپس در قسمت های مختلف عکس مربع هایی ظاهر می شود و با قرار دادن مکان نما روی آن به فلش دو طرفه ای تبدیل شده که با کشیدن آن به هر ست اندازه تصویر تغییر می کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *