دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای سفر کم هزینه و ارزان

  • محدثه خاکشور
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

مطالب و نکات واقعا پراستفاده ای برای داشتن سفر کم هزینه در این نوشته مطالعه خواهید کرد که به منظور راهنمای سفر پیش از تصمیم گیری به سفر از سوی آرگا خدمت شما عزیزان تقدیم می گردد.

کمتر کسی پیدا می شود که به سفر، خواه سفرهای کوتاه و داخلی، خواه سفرهای بلند مدت و خارجی در حوزه جهانگردی علاقه مند نباشد؛ اما چرا برخی خود را از این تجربه فوق العاده و استثنایی محروم می کنند؟ علاوه بر مشغله های کاری، غرق شدن در زندگی و مشکلات آن می توان پاسخ اصلی را در هزینه ی سفر جستجو کرد. به نظر برخی از افراد فقط افراد ثروتمند می توانند به مسافرت رفته و خاطرات سفر داشته باشند؛ اما آیا این باور درست است و اینکه شما تا چه حد با این نظر موافق هستید؟ آرگا با طرح موارد و مطالبی مفید در رابطه با سفر کم هزینه می خواهد شما را در داشتن جواب منفی به این پرسش همراهی کند.

چگونه سفر کم هزینه اما خاطره ساز داشته باشیم؟

سفر یکی از اتفاق ها و سرگرمی های جالب است که انسان ها برای اهداف گوناگون به آن روی می آورند، البته نمی توان به سفر تنها به عنوان یک سرگرمی و پرکننده ی اوقات فراغت نگاه کرد، امروزه توریسم یکی از صنعت های قالب توجه و محبوب است که بسیاری از افراد با انتخاب های گوناگون به آن روی می آورند، از جمله اهداف مختلف برای راهی سفر شدن می توان به آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف، آشنایی با تاریخ و گذشته آنها، همچنین جغرافیا، اقتصاد، دین و زبان آنها اشاره کرد.

داشتن سفری ارزان با هزینه های پایین

اما هدف های مهمتر و قابل توجه دیگری همچون دور شدن از همهمه زندگی، صمیمیت بخشیدن به کانون خانواده و یا دوستانه، شادابی بخشیدن به روحیه و … نیز مد نظر قرار می گیرند. تا اینجا به ارزش و مزایای مسافرت پی بردیم، اما چگونه بتوانیم یک سفر کم هزینه و مقرون به صرفه در عین حال لذتبخش داشته باشیم؟ برای پاسخ به این سوال شما آرگا در ادامه قصد همراهی شما با ارائه مطالبی مفید و کاربردی دارد.

  • چکاپ ماشین قبل از سفر

چنانچه در این سفر می خواهید از خودروی شخصی خودتان استفاده کنید، بهتر است پیش از هر اقدامی و شروع سفر خودروی خود را چکاپ کنید تا در طول سفر به خرج نیفتید، علاوه بر اینکه مشکلات فنی ماشین می تواند خطرساز باشد. و اگر قصد اجاره خودرویی را دارید پیش از اینکار حتما مقایسه قیمت داشته باشید. با این روش می توانید از شر هزینه های هزینه های اضافی از جمله پول بنزین، پول پارکینگ و … خلاص شوید.

مسافرت کم هزینه با مسافرت های داخلی

  •  آرون گروپس
  • تهیه بلیط در ارزان ترین زمان برای  داشتن سفر کم هزینه

قیمت های بلیط نیز دارای نوسان می باشد، لازم است شما کمی جلوتر از سفر خود این نوسانات را در نظر گرفته و درست زمانی که قیمت کاهش یافت، اقدام به خریداری بلیط کنید. پروازهای ساعات اولیه صبح و ساعت های پایانی شب اغلب از قیمت پایین تری برخوردار هستند. همینطور پروازهای وسط هفته از پروازهای پایان هفته قیمت مناسب تری دارند.

برای سفر با قطار و هواپیما نیز می توانید همین کار را انجام دهید، مقایسه قیمت ها قبل از حرکت یکی از اقداماتی است که می تواند کمک شایانی به شما در یافتن بلیط ارزان نماید. همچنین در خریداری و تهیه بلیط عجله نکنید، عجله کردن همیشه پشیمانی به دنبال دارد، تا دقایق آخر صبر پیشه نموده و از قیمت های پایین صندلی های خالی هواپیما بهره ببرید.

راهنمای سفر کم هزینه اما خاطره انگیز

  • خریداری مستقیم از شرکت های هواپیمایی

اغلب این شرکت ها تخفیف های ویژه ای را برای خرید بلیط در صورت خریداری مستقیم بلیط عرضه می کنند که می توانید از این موقعیت بهره ببرید و سفری ارزان و مقرون به صرفه را آغاز کنید.

  • سفر در روزهایی غیر از عید نوروز و تعطیلات تابستان

در مناسبت های مختلف از جمله تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستانی مردم برای استفاده از روزهای تعطیل خود به مسافرت می روند و حجم مسافران زیاد و به دنبال آن هزینه های جابجایی و سفر سرسام آور می گردد؛ اگر شما از این دسته افراد نیستید و یا علاقه مند به سفر در خلوت و بدون همهمه هستید می توانید از زمان های دیگر مانند پایان تابستان و یا حتی فصل های سرد بهره ببرید، در این فصل ها شهرهای جنوب ایران از آب و هوایی مطبوع و دلچسب برخوردار هستند.

موارد مسافرت کم هزینه

  • بهره بردن از خدمات بدون هزینه برای سفری کم هزینه

برخی مواقع و در برخی روزها که ایام خاصی هستند، تعدادی از مراکز تفریحی از جمله باغ وحش، موزه و … خدمات بدون هزینه ارائه می دهند، برای این منظور می توانید از سایت های مربوطه موضع را دنبال کرده و هزینه سفر خود را به حداقل برسانید.

  • لیست کاملی از وسایل لازم را با خود داشته باشید

پیش از سفر و آغاز آن خوب کوله بار سفر خود را بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتد، تمام وسایل لازم از جمله زیرانداز و پتو، چادر مسافرتی، فلاسک چای،ظروف و لیوان، غذا و نان، کلمن آب، آجیل و تنقلات و …. را جمع آوری کنید. با اینکار دیگر نیازی نیست از فروشگاه ها و  رستوران های میان راه خرید نکرده و در نتیجه در هزینه ی سفر صرفه جویی کرده اید.

داشتن مسافرت کم هزینه و ارزان

  • نصب برنامه های مربوط به سفر بر روی گوشی

حتما تمامی برنامه های لازم برای سفر (مپ، راهنمای سفر و ..) را بر روی گوشی خود نصب نمایید، با این کار از رفت و برگشت اضافه جلوگیری کرده و به اوضاع مالی خود سر و سامان می دهید.

بهترین ها و ارزان ترین ها را با پرسیدن یک سوال از بومیان هر منطقه به دست آورید، قطعا رستوران، هتل های مناسب و کم هزینه را می توانید در میان توضیحات این افراد پیدا کنید.

  • با مقصد انتخابی خود آشنا شوید

لازم است از قبل مقصد خود را انتخاب کرده و در مورد آن اطلاعات جمع آوری و با آن آشنا شوید، الزام این آشنایی برای شهرهای بزرگی همچون شیراز، مشهد، اصفهان و تهران کمتر است اما برای مناطقی کمتر شناخته و یا ناشناخته لزوم این کار شدت می گیرد. شناخت پیدا کردن به نقشه، اسم ها و راهها مانع از تلف شدن زمان و پول شما می شود.

چنانچه قصد سفر در آینده ای نه چندان دور را دارید نخست در سایتهای اختصاصی تورهای گردشگری ثبت نام نموده و از قیمت های نهایی باخبر گردید. خبررسانی این موسسات اغلب به وسیله ی ایمیل صورت می گیرد.

  • بازدید از یک منطقه به جای چند منطقه

برای صرفه جویی در هزینه های سفر خود می توانید به جای سفر کردن به مکان های مختلف، مدت زمان بیشتری را در یک مکان به سر ببرید. به این وسیله در مخارج خود صرفه جویی می کنید.

اغلب اقامتگاه و هتلها جهت رزروهای طولانی تر از ۱ شب، تخفیفات مطلوبی را ارائه می دهد؛ از جمله سایتهایی که جهت گزینش و رزرو « booking.com» پیشنهاد می شود و بالای ۸۰۰ هزار آپارتمان، هاستل و هتل را شامل می شود که در شرایط گوناگون می توانید بدون هزینه لغو نمایید.

راهنمای سفر کم هزینه

  • اقامت در آپارتمان های کرایه ای برای سفری مقرون به صرفه

به منظور جلوگیری از هزینه های بیشتر ایده بهره گیری از آپارتمان های کرایه ای را در برنامه ی خود قرار دهید، ولی از هتل ها بهره نبرید، چون به دنبال دارا بودن امکانات زیاد از هزینه های بالا برخوردار می باشد.

آشنایی با سفر کم هزینه

  • کمپینگ در مناطق مختلف از جمله دشت و کوه

کمپینگ در دشت و کوه، و یا در محوطه ی اقامتگاهها یکی دیگر از ایده های است که می توانید برای بهبود بخشیدن به اوضاع مالی خود و صرفه جویی در هزینه های سفر خود انجام دهید.

سفرهای داخلی هم به نوبه ی خود دارای جذابیت های زیبا و منحصر به فرد می باشد؛ سفر به معنای رفتن به مکان های پربازدید و پرهزینه نیست، گاهی با مسافرت به مناطق مجاور، از جمله شهرهای استان خودتان  همچنین مناظر چشم نواز کوه، جنگل و دریاچه و … می توانید خاطره انگیزترین تصاویر را به ثبت برسانید. حتی گاها می توانید دوباره به همین مکانی که پیش از این در دفعات قبلی به آن سر زده اید؛ سفر کنید. مطمئن باشید همیشه تازه هایی برای کشف و بازدید وجود دارد.

سفر کم هزینه برای داشتن یک سفر دلچسب اما آسان

  • استفاده از وسایل نقلیه عمومی و یا دوچرخه سواری و پیاده روی

برای کاهش یافتن هزینه های سفر خود می توانید به جای صرف هزینه های بالا برای جابجایی و حرکت در شهر، با استفاده از وسایل نقلیه بهره ببرید؛ دوچرخه سواری نیز وسیله ای جالب و خاطره انگیز در عین حال بدون هزینه می باشد که می توانید برای حرکت در شهر مورد استفاده قرار دهید. همچنین در صورت تمایل و علاقه به وقت گذرانی بیشتر در قسمت های مختلف پیاده روی را جایگزین این موارد نمایید.

  • برای سفری کم هزینه با خودتان غذا همراه داشته باشید

پس از رسیدن به مقصد بهتر است دست به کار شده و لیستی از مواد مورد نیاز برای تهیه غذا را از فروشگاههای مناسب خریداری کنید، شناخت فروشگاههای ارزان قیمت را می توانید با گفتگو با افراد بومی آن منطقه به دست آورید.

همچنین پیشنهاد می شود اگر می خواهید غذا را به صورت آماده تهیه کنید، به سراغ رستوران ها نروید.

راهنمای مسافرت کم هزینه و ارزان

  • تهیه سوغاتی مقرون به صرفه

همیشه نیاز نیست سوغاتی های گران قیمت تهیه کنید؛ سوغاتی را می توانید از میان وسایل ساده و قیمت مناسب مانند خوردنی های مشهور و مخصوص آن منطقه و لوازم تزیینی و زیورآلات انتخاب کنید.

چند نکته قابل توجه برای داشتن یک سفر کم هزینه

  • دفترچه بیمه و کارت اعتباری را همراه خود داشته باشید.
  • علاوه بر جمع آوری وسایل مورد نیاز از جمله غذا، آب و نان و …. داروهای و وسایل پزشکی لازم را نیز در صورت بیمار بودن بی از همراهان و یا خود  همراه خود بردارید.
  • پیش از سفر از سایت های تعیین آب و هوای راهها و همچنین آب و هوای محلی انتخابی خود اطلاعات جمع آوری کنید.

راهنمای سفری با هزینه ی پایین

در این مطلب موارد کاربردی و جالبی را به عنوان راهنمای سفر کم هزینه بیان کرده ایم، از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید سپاسگزاریم. همچنین می توانید جهت آشنایی نحوه بستن چمدان برای سفر و اطلاع از عوارض خروج از کشور بر روی آن ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *