دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه نان فانتزی در خانه و نکات طلایی که باید رعایت کنید

  • محدثه خاکشور
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

طرز تهیه نان فانتزی با طعمی عالی، راه و اقدامی است که می تواند رقم زن یک روز خاطره انگیز و به یاد ماندنی باشد. پس برای رسیدن به این هدف همراه ما باشید.

اگر در فکر تهیه نانی خوشمزه و مقوی برای وعده های صبحانه، عصرانه و یا حتی میان وعده هستید می توانید نان فانتزی را امتحان کنید. این نان دارای عطر و طعمی منحصر به فرد و همچنین ظاهری اشتهابرانگیز است که در این مطلب آشپزی طرز تهیه نان فانتزی را آموزش می دهیم.انواع نان پیتا، نان فوکاسیا،  نان گردویی، نان خرمایی، نان تست، نان شیرمال، نان همبرگر و …. وجود دارد که نان فانتزی از انواع نان ها محسوب می شود، این نان را می توانید پس از تهیه برای مدت های طولانی درون یخچال نگهداری کنید و هنگام استفاده آن را داخل مایکروفر قرار داده و گرم کنید.

نان فانتزی که در این مطلب آموزش می دهیم را می توانید با ترکیب کردن گردو، خرما، دانه های خوراکی، شکلات از سادگی در بیاورید و خوشمزه تر نمایید و در وعده های مختلف عصرانه، صبحانه و میان وعده و حتی افطار در کنار چای، شیر و قهوه میل کنید.

طرز پخت نان فانتزی با طعمی ناب

مواد مورد نیاز

  1. ۲ – ۳ پیمانه آرد نان فانتزی
  2. ۳ قاشق غذاخوری شکر
  3. ۱ قاشق غذاخوری پودر مخمر
  4. ۳ قاشق غذاخوری کره
  5. ۲ عدد زرده تخم مرغ
  6. ۱ پیمانه شیر
  7. ۱/۸ قاشق مرباخوری نمک
  8. مقدار دلخواه کنجد

آموزش طرز تهیه نان فانتزی با طعمی ایده آل

۱ – در اولین مرحله شیر را درون قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا نیمه گرم شود و پس از آن مخمر را به آن افزوده و ترکیب کنید.

۲ – کره را ذوب کرده و شکر را همراه با یک زرده تخم مرغ به شیر بیافزایید و به خوبی یهم بزنید تا ترکیب و در نهایت یکدست گردند.

۳ – در این مرحله نمک را با آرد ترکیب و سپس از صافی بگذرانید، سپس الک شده ی آرد و نمک را به مخلوط به دست آمده بیافزایید و به خوبی ورز بدهید به طوری که نرم شده و دیگر به دست نچسبد.

۴ – برای چند مرتبه خمیر را از بالا به داخل ظرف کوبیده و در ظرفی دیگر که از قبل چرب شده است بگذارید، با استفاده از پارچه ای اندکی مرطوب (دارای جنس نخی) روی ظرف خمیر را پوشانده و در قسمتی از آشپزخانه با دمای بالا برای ۲ ساعت بگذارید تا اندازه آن افزایش یافته و دوبل گردد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۵ -حالا مقداری آرد بر روی سطح کار پاشیده و خمیر را بر روی آن قرار دهید، با کمک وردنه و دست خمیر را باز کرده و رز بدهید، گاهی نیز خمیر را کش بدهید. در نهایت آن را با توجه به اندازه ای که در نظر دارید و همچنین تعداد نان، بخش بخش کنید.

۶ – هر قسمت از خمیر را به شکلی که دوست دارید شکیل نمایید و در سینی فر بچینید. البته پیش از استفاده در کف سینی کاغذ روغنی بگذارید.

۷ – بر روی خمیرهای درون سینی پلاستیک و یا در صورت تمایل پارچه بیاندازید تا برای نیم ساعت استراحت کرده و حجیم تر شوند. برای خارج از ساختنخمیرها از استراحت و تهیه رومال کمی کره، شیر، زرده تخم مرغ (یک عدد) را با یکدیگر ترکیب و روی خمیرها را به آن آغشته کنید و در آخر قدری کنجد بر روی آنها بریزید.

۸ – فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و سینی حاوی خمیرها را برای ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت در آن بگذارید. پس از گذشت ۱۰ – ۱۵ دقیقه یعنی در نیمه های طبخ دوباره روی سطح نان ها را با استفاده از برس به مواد رومال (شیر، زرده تخم مرغ، کره) آغشته کنید.

۹ – به عنوان نهایی ترین اقدام در پایان شعله فوقانی فر را روشن نمایید تا قسمت رویی نان های فانتزی پخته و به رنگ طلایی در آید.

طرز پخت نان فانتزی برای میان وعده

روشی دیگر

مطابق با روش بالا تا مرحله ی پنجم (۵) پیش بروید و خمیرها را پس از تهیه به چند بخش قسمت کنید.

سپس پیش از شکیل ساختن خمیرها، آنها را ورز داده و با استفاده از وردنه آن ها (خمبر) را پهن نمایید.

حالا در این مرحله داخل خمیرهای پهن شده کمی گردو، کشمش، کنجد، خرما، برش های میوه، شکلات و … قرار دهید و سپس در نهایت آن به صورت دلخواه شکل دهید.

طرز تهیه نان فانتزی برای صبحانه

چند نکته طلایی در طرز تهیه نان فانتزی

  • در داخل مطلب آموزش طرز تهیه گفته شد که در نیمه های پخت دوباره از مواد رومال برای آغشته سازی استفاده شود، اما اگر می خواهید پف آنها از بین نرود، درب فر را نگشایید.
  • برای جلوگیری از خشک گشتن نان، هنگام روشن نمودن فر یک ظرف آب درون آن جای دهید تا گرما و زطوبت هر دو یکسان در فر به وجود بیاید و در نتیجه رطوبت فر از خشک گشتن نان فانتزی شما جلوگیری کند.
  • در صورت پخته نبودن داخل نان، نان ها را برای زمان بیشتری درون فر قرار دهید تا پخته و یا به بیانی مغز پخت شود؛ اما با تاکید می گوییم که حرارت فر را بالا نبرید.
  • می توانید برای تهیه رومال نان از زعفران نیز استفاده کنید.
  • برای این نان باید از آرد نان فانتزی استفاده کنید که از فروشگاهها به خصوص فروشگاه های نان فانتزی قابل خریداری است.

آموزش طرز تهیه نان فانتزی

تا چه حد با تنوع گسترده ی نان ها آشنا هستید، باید در جواب این سوال بگوییم که علاوه بر نان های پرکاربرد و معروفی مانند نان لواش، نان بربری، نان سنگک، نان ساندویچی تعداد زیادی نان با دستور پخت و ترکیبات متفاوت وجود دارد که به دنبال این گوناگونی دارای طعم، شکل و عطری متفاوت نیز هستند، به عنوان مثال نان فانتزی که در این مطلب طرز تهیه آن را آموزش دادیم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *