دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکمل بی سی ای ای چه عوارضی دارد؟ این مکمل را مصرف کنیم یا نه؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

بیش تر افرادی که ورزش می کنند از مکمل ها استفاده می کنند. در این مطلب شما را با مکمل بی سی ای ای آشنا می کنیم تا آن را به خوبی بشناسید و بتوانید زمان استفاده از آن را تشخیص دهید.

در برخی از مواقع بسیاری از ورزشکاران در حین ورزش دچار مشکل می شوند و بدنشان نمی تواند انرژی مورد نیاز آن ها را تولید کند بنابراین نیازمند استفاده از مکمل بی سی ای ای می باشند. در ادامه شما را با این مکمل آشنا می کنیم.

مکمل چیست؟

مکمل بی سی ای ای

زمانی که بدن شما نمی تواند اسید آمینه مورد نیاز خود را تهیه کند مکمل های بسیاری هستند که به شما کمک می کنند تا بتوانید این مشکل را برطرف کنید. از جمله این مکمل هایی که به شما کمک رسانی می کنند می توان به مکمل بی سی ای ای اشاره کرد. اگر بدن شما در حالت معمولی باشد انرژی مورد نیازتان از چربی ها و کربوهیدرات هایتان تامین خواهد شد و در این صورت چند آمینو اسید می تواند ۲۰ درصد از انرژی شما را تامین کنند. اما گاهی با تمریناتی که انجام می دهید بیش تر از آنچه که بدن گلیکوژن دارد این کار را انجام می دهید و ذخایر بدن خود را به اتمام می رسانید بنابراین باید از یک مکملی استفاده کنید تا بتوانید این مشکل را از بین ببرید.

عوارض

باید بدانید که این مکمل ها به صورت قرص های ۱ تا ۷ گرم می باشند و هر کدام از آن ها را باید در یک لیتر آب حل کنید. این دارو اگر به میزان مناسب استفاده شود هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد. به طور کلی این دارو در دراز مدت می تواند مشکلات روده ای و معده ای ایجاد کند زیرا این مکمل ها مانع جذب دیگر آمینو اسید ها می شود.

استفاده مناسب

برای استفاده از یک مکمل دارویی می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید تا با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب به همراه استفاده از مکمل ها آسیبی به بدن شما وارد نشود.

نحوه استفاده از مکمل

  •  آرون گروپس

به طور کلی استفاده کردن از غذا های مناسب به جای مکمل ها بهتر است و می تواند مشکلات کمبود انرژی در بدن را جبران کند ولی مکمل ها در مدت کم تری این کار را انجام می دهند و برای برخی از ورزشکاران حرفه ای مناسب تر می باشد. بهتر است قبل از استفاده از هز گونه مکملی از یک فرد متخصص کمک بگیرید. اگر دوست دارید با سایر مکمل های بازار آشنا شوید می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر اطلاعاتی درباره مکمل پروبیوتیک، مکمل مالتودکسترین و مکمل بتا آلانین بدست آورید و نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *