دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نگهداری از ماهی پرت و شرایط مورد نیاز برای زندگی آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب شما را با روش نگهداری و شرایط زندگی طوطی ماهی و یا همان ماهی پرت آشنا می کنیم و نکات بسیار مهمی را برایتان بیان خواهیم کرد. تا پایاناین مطلب با ما باشید.

یکی از ماهی هایی که شما می توانید به راحتی آن را نگهداری کنید و هیچ آسیبی به ماهی های کوچک آکواریوم شما وارد نمی شود طوطی ماهی است. نگهداری از ماهی پرت کار بسیار ساده ای می باشد و این ماهی فقط به برخی از ماهی ها حساس است و نباید با آن ها در یک آکواریوم بماند زیرا ممکن است برای حفظ قلمرو خودش به آن ها حمله کند که یکی از این ماهی ها ماهی فلاور هورن است.

نگهداری از ماهی پرت

همه چیز درباره نگهداری از ماهی پرت

در این بخش از دانستنی های حیوانات شما را با روش نگهداری یکی از زیبا ترین ماهی ها آشنا می کنیم. ماهی پرت یکی از ماهی های بسیار صلح جو می باشد ولی به قلمرو خود بسیار حساس است و اگر ماهی های دیگری همچون ماهی فلاور هورن در آکواریوم آن ها بیندازید باید منتظر جنگ و ستیز آن ها باشید. جالب است بدانید که این ماهی با ماهی های دیگر و ماهی های کوچک هیچ کاری ندارد و می تواند به راحتی در کنار آن ها زندگی کند.

آب آکواریوم

  • رنگ بدن این ماهی به PH آب حساس است و اگر آب آکواریوم قلیایی باشد رنگ بدن آن ها صورتی و اگر آب اسیدی باشد رنگ بدنش کم رنگ خواهد شد. ایده آل ترین PH مناسب برای این ماهی ها PH 6.5 تا ۷.۵ است.
  • فراموش نکنید که هر هفته باید آب آکواریوم این ماهی را تعویض کنید.
  • در کف آکواریوم برای بازی کردن این ماهی کمی شن بریزید. البته این ماهی ها حفاری کردن را دوست دارند و می توانند در میان انبوهی از شن ها برای خود پناهگاهی بسیار زیبا تهیه کنند.
  • اگر تعداد این ماهی ها را در آکواریوم زیاد کنید باید شاهد دعوای آن ها باشید ولی بهتر است بدانید که این ماهی ها در طی شب بسیار ساکت و آرام هستند.
  • یکی از بیماری هایی که در صورت نا مناسب بودن آب این آکواریوم برای ماهی ها ایجاد می شود لکه های سیاه است. در صورتی می توانید این بیماری را از بین ببرید که آب مناسب را برای آن ها تهیه کنید.
  • می توانید برای این ماهی ها از چمن در آکواریوم استفاده کنید تا علاوه بر تمیزی آب وسیله بازی برای آن ها ایجاد کنید.

تغذیه ماهی پرت

تغذیه ماهی پرت

شاید یکی از سوالاتی که برای شما پیش می آید این باشد که این ماهی ها چه نوع غذایی می خورند؟ این سوال برای افرادی که می خواهند از این ماهی ها مراقبت کنند پیش می آید و باید بدانید که این ماهی ها همه چیز خوارند و هر چیزی را می خورند. برای تغذیه بهتر این نوع ماهی ها بهتر است به آن مواد غذایی پروتئینی بدهید و از غذا های دیگری که می توانید برای نگهداری از ماهی پرت استفاده کنید غذا های حاوی بتاکاروتن می باشد. از دیگر غذا هایی که برای ان نوع ماهی ها استفاده می شود می توان به پولکی ها، کرم خونی و آرتیما اشاره کرد. در نظر داشته باشید که این ماهی به سرعت چاق می شوند بنابراین سعی کنید به صورت منظم به آن ها غذا بدهید تا از بیمار شدن آن ها جلوگیری کنید.

بیماری ها

هر نوع ماهی که در آکواریوم نگهداری می کنید مانند ماهی قرمز و سایر ماهی ها  ممکن است مریض شوند بنابراین بهتر است زمانی که نگهداری از ماهی پرت را بر عهده می گیرید به بیماری آن آگاه باشید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نگهداری از ماهی پرت

ورم شکمی

یکی از بیماری های این نوع ماهی ورم های شکمی است. در نظر داشته باشید که این ماهی زمانی دچار این بیماری می شود که غذای نامناسب به او بدهید و برای درمانش تنها کافی است تا غذای مرغوب تهیه کنید و دمای آب روی ۳۴ درجه تنظیم کنید. بهتر است از این غذا به میزان کمی به مدت دو روز به او بدهید تا ورم درمان شود.

چاله روی سر

یکی دیگر از بیماری هایی که این ماهی زیبا دچار آن می شود چاله روی سر است و این بیماری به علت ازدیاد فسفر در غذا و یا زیاده روی کردن در غذا هایی مانند دل گاو ایجاد می شود. اگر می خواهید این بیماری را درمان کنید مافی است دمای آب را تا ۳۲ درجه افزایش بدهید. البته برای درمان باید از یک عدد قرص میترونیدازول هم استفاده کنید و آن را به همراه نمک های ید دار پودر کرده و درون آکواریوم بریزید. از مهم ترین نشانه هایی که این ماهی دارد ایجاد چاله هایی سفید و قرمز روی سر این ماهی است.

بیرون زدن چشم

بیرون زدن چشم

یکی از بیماری های بسیار نادر بیرون آمدن چشم در ماهی پرت است. این ماهی در صورتی دچار این بیماری می شود که آمونیاک و مس در بدنش افزایش یابد. البته این بیماری ممکن است در اثر بالا رفتن دمای آب به صورت ناگهانی باشد. برای درمان این بیماری در ماهی پرت باید از دارو هایی مانند تتراسایکلین و یا سایر آنتی بیوتیک ها استفاده کنید تا بتوانید این بیماری را کنترل کنید. راه های دیگری که می توانید با استفاده از آن این بیماری را کنترل کنید استفاده از دمای آب مناسب و کاهش آمونیاک و مس در آب می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *