دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حفظ انرژی در طول روز با چند توصیه مهم اما آسان

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب شما را با تکنیک هایی آشنا می کنیم که استفاده کردن از آن ها موجب می شود انرژی خود را از ابتدای روز تا پایان روز حفظ کنید و کیفیت زندگی خود را بالا ببرید.

حفظ انرژی در طول روز یکی از کار هایی می باشد که باید راهکار هایی برای آن داشته باشید تا بتوانید به خوبی این کار را انجام بدهید. انرژی داشتن در طول روز به شما کمک می کند تا بتوانید کار های خود را با بازدهی بالایی انجام بدهید و دیگران نیز از کارکرد شما بسیار راضی خواهند بود.

حفظ انرژی در طول روز

حفظ انرژی در طول روز

اگر دوست دارید در طول روز انرژی داشته باشید باید چندین نکته را رعایت کنید. نکاتی که در ادامه برایتان بیان می کنیم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و اگر بتوانید آن ها را انجام بدهید مطمئن باشید در طی روز انرژی خود را حفظ خواهید کرد.

بیدار شدن

همانطور که می دانید خوابیدن شما را کسل می کند بنابراین به جاز این که بیش تر در رختخواب بمانید بیدار شوید و یک دوش آب سرد بگیرید. این کار باعث می شود که کسل بودن از شما دور شود و شما می توانید یک روز بسیار خوب را با انرژی بسیار زیاد تجربه کنید. سعی کنید ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید تا چرخه طبیعی بدن شما بتواند به درستی به کار خود ادامه دهد و بتواند انرژی شما را حفظ کند. بعد از بیدار شدن سعی کنید تا سی دقیقه به سمت کار های سنگین نروید و برنامه سبکی برای خود بچینید.

در یک زمان مشخص از خواب بیدار شوید تا در طی روز انرژی داشته باشید.

توجه لازم به غذا ها

برخی از غذا ها ممکن است انرژی کار کردن را از شما بگیرند و به جای این که بیشتر از کربوهیدرات ها استفاده کنید سعی نید رژیم غذایی خود را به سمت کربوهیدرات کمتر ببرید و بیش تر از پروتئین ها استفاده کنید. این مواد می توانند انرژی شما در طی روز تامین کنند و زیرا کربوهیدرات ها منجر به تخلیه بدن می شوند و از انرژی غذا های پر کربوهیدرات نمی توانید به صورت بهینه استفاده کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

منظم بودن وعده های غذایی

زمانی که شما در یک ساعت خاصی بیدار می شوید و صبحانه را در همان ساعت میل می کنید بدیهی است که باید ناهار را به موقع بخورید وگرنه انرژی شما کاهش می یابد و نمی توانید دیگر کار های خود را با بازدهی بالا انجام بدهید بنابراین نکته بسیار مهم دیگر درباره حفظ انرژی منظم بودن وعده های غذایی می باشد.

استفاده از غذای مناسب تاثیرات بسیار زیادی روی انرژی شما دارد.

غلبه بر کسالت

معمولا بسیاری از افراد بعد از ناهار کسل می شوند و دوست دارند ساعتی را برای استراحت در نظر بگیرند. بهتر است به جای خوابیدن و افزودن بر کسالت خود راهی دیگر را انتخاب کنید تا بتوانید انرژی خود را تامین کنید. می توانید از پیاده روی و یا صحبت کردن با دیگران کمک بگیرید. خوابیدن بعد از نهار منجر به افزایش وزن می شود بنابراین بهتر است خود را سرگرم کنید و از این خواب فاصله بگیرید.

کاهش استرس

یکی از دلایلی که منجر می شود انرژی شما تحلیل برود و نتوانید به خوبی از انرژی خود کمک بگیرید داشتن استرس می باشد. در واقع استرس یکی از بد ترین دشمنان شما است که علاوه بر تحلیل انرژی شما می تواند بیماری های بسیاری را برایتان بوجود بیاورد. برای این کار می توانید از مدیتیشن کمک بگیرید و به راحتی از شر این عامل بیماری زا راحت شوید. می توانید از ۲۰ دقیقه در روز شروع کنید و به مرور مدت زمان آن را بالا ببرید.  برای استفاده از مدیتیشن باید جایی آرام پیدا کنید و در آن جا بنشینید و چشمان خود را ببندید و به افکار مزاحم اجازه پیشروی ندهید. می توانید برای این کار به فردی فکر کنید که او را بیش از همه دوست دارید و یا به مکانی فکر کنید که خاطره خوبی از آن دارید.

مدیتیشن برای تامین انرژی ضروری است.

گوش کردن به موسیقی

یکی از روش هایی که می توانید با استفاده از آن خستگی خود را از بین ببرید و دوباره انرژی خود را بدست بیاورید گوش کردن به موسیقی است. تحقیقات انجام شده نشان داده است که اگر بتوانید ۳۰ دقیقه در روز به موسیقی گوش بدهید خستگی شما کاهش می یابد.

جذب انرژی مثبت

می توانید برای بهبود بخشیدن به کیفیت انرژی خود از جذب انرژی مثبت استفاده کنید. انرژی مثبت در زندگی تاثیرات بسیار زیادی دارد و به شما کمک می کند تا خستگی کار ها را احساس نکنید و بتوانید کار آیی بیش تری داشته باشید. علاوه بر افکار مثبت می توانید از گل های انرژی مثبت هم استفاده کنید تا بر تاثیر این انرژی بر روی زندگی خود بیفزایید.

استفاده از قهوه

کاهش انرژی بدن دلایل بسیاری دارد ولی شما می توانید از بروز آن جلوگیری کنید. قهوه سرشار از آدنوزین می باشد و می تواند انرژی شما را شارژ کند بنابراین یکی از روش های دیگری که می توانید برای حفظ انرژی در طول روز از آن استفاده کنید این است که برای خودتان یک فنجان قهوه تهیه کنید. در صورتی که بتوانید معادل یک فنجان قهوه از کافئین ها استفاده کنید می توانید کسالت عصر خود را از بین ببرید و تا شب انرژی بسیار زیادی داشته باشید.

نوشیدن قهوه می تواند به جذب انرژی کمک کند.

به فکر خودتان باشید.

بیش تر افراد فکر می کنند که چک کردن وضعیت دوستانشان در فضای مجازی اهمیت بسیار زیادی دارد ولی باید بدانید که خودتان از همه مهم تر هستید و چرخه طبیعی بدن شما نیاز به نور کم دارد بنابراین می توانید به جای این کار به کتاب خواندن بپردازید. در واقع این نور کم می تواند فعالیت مغزی شما را بالا ببرد. بهتر است یک ساعت قبل از خواب گوشی و کامپیوتر خود را خاموش کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *