دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معرفی گل های انرژی مثبت برای داشتن خانه ای پر انرژی

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

جالب است بدانید که گل های انرژی مثبت معمولا در شما باعث ایجاد آرامش و آسوده خاطر بودن خواهد کرد و به همین خاطر در این مطلب سعی داریم شما را با انواع مختلف این گیاهان آشنا نماییم با ما همراه باشید.

جالب است بدانید که وجود گیاهان می تواند در سعادت و خوشبختی ما نقش زیادی داشته باشد زیرا تمامی گیاهان و گل های انرژی مثبت هستند و این انرژی بر روی افراد و محیط اطراف بسیار تاثیرگذار خواهد بود و همچنین گلها با جذب انرژی های مثبت موجود در کائنات سعادت و خوشبختی را به ما هدیه خواهند داد.

آشنایی با گل های انرژی مثبت

بهتر است بدانید که استفاده از گل های آپارتمانی مختلف برای تزئین خانه یا دفتر کار معمول است زیرا یک محیط کاملا طبیعی و جدید ایجاد خواهند کرد. گیاهان به غیر از اینکه لوازم خوبی برای دکوراسیون خانه هستند ابزاری برای ایجاد جریان مثبت انرژی در فضا نیز می باشند و می توانید با استفاده از گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند هر روز حس خوبی از فضای اطراف خود دریافت نمایید. توجه داشته باشید اگر فضای اطراف شما منفی باشد قطعا زندگی شاد و رضایت بخشی را نیز تجربه نخواهید کرد که به همین خاطر توصیه می شود با برخی از گل های خاص انرژی منفی را در خانه یا محل کار خود کاهش دهید. به طور کلی برخی از گیاهان نه تنها قابلیت این را دارند که محیط اطراف را چشم نواز و زیبا کنند بلکه به شما کمک می کنند تا محیط تان را پر از انرژی های مثبت کنید و در عین حال هوا را نیز تصفیه و پاک خواهند کرد. بسیاری از روانشناسان پیشنهاد می کنند که با نگهداری برخی از گیاهان خاص در محیط کار یا زندگی آن ها را زیبا، تمیز و سرشار از انرژی های خوب کنید. در ادامه سعی داریم شما را با برخی از گل های دارای انرژی مثبت آشنا نماییم تا بتوانید همواره شاد و پرنشاط باشید:

اصول پرورش گیاهان انرژی مثبت

گیاه بامبو:

اگر می خواهید سلامتی، عشق و موفقیت را در زندگی خود افزایش دهید می توانید از بامبو که گیاهی سالم است در فضا خانه خود نگهداری نمایید. این گیاه هزاران سال است که در قاره آسیا به عنوان نماد آرامش و خوشبختی به کار گرفته می شود. در واقع با توجه به دستاوردهای علم فنگ شویی شکل عمودی گل بامبو سبز و بلند، نشان دهنده عصر چوب است که این عنصر پرانرژی بر زندگی و میزان فعالیت بدنی تاثیرگذار خواهد بود. بامبو را می توان از دسته گیاهانی و گل های با انرژی مثبت دانست که نگهداری آن چندان سخت نیست و تنها کافی است آن را در گوشه ای از اتاق که دارای نور کم و دور از نور مستقیم خورشید ترجیحا در گوشه ی شرق یا جنوب شرقی اتاق قرار دهید. همچنین می توان آن را در یک گلدان شیشه ای با حدود ۱ اینچ آب مقطر یا خالص نگه دارید. سعی کنید تا تعداد ساقه های این گیاه فرد باشد بنابراین بیشتر خوش شانسی به سراغتان خواهد آمد. از آنجایی که بامبو از دسته خانواده گیاهان دراسناها می باشد برای سگ و گربه ها سمی خواهد بود.

گیاه پوتوس:

یکی دیگر از گیاهان و گل های محبوب که وقتی در فضای اتاق نگهداری می شود انرژی مثبت را جذب می کند گیاه پوتوس است. در واقع با توجه به علم فنگ شویی این گیاه یک جریان انرژی مثبت تولید می کند که خوش شانسی و ثروت را جذب می کند و به همین خاطر توصیه می شود این گیاه را به جای باغچه در داخل منزل نگهداری نمایید. همچنین که پوتوس به پاک کردن هوای آلوده به مواد شیمیایی مصنوعی ناشی از گرد و خاک مبلمان و محلول های تمیزکننده کمک می کند. این گیاه معمولا به عنوان یک فیلتر هوا در محیط های بسته استفاده می شود و قادر است جریان اکسیژن را تا حدود زیادی افزایش دهد. توصیه می شود مادام گیاه را در بخش زاویه های خانه نگهداری کنید زیرا این موقعیت باعث کاهش اضطراب و استرس و همچنین افکار منفی می شود.

گیاه مریم گلی:

گیاه مریم گلی دارای ویژگی هایی پاکسازی کننده باور نکردنی است و توانایی کاهش انرژی منفی را دارد. این گیاه زیبا قادر است شما را از شر خشم و ترس خلاص کند و باعث ایجاد جریان انرژی مثبت در خانه و محیط کار می شود. جالب است بدانید در آمریکای شمالی یک سنت قدیمی وجود دارد که در آن افراد از این گیاه استفاده می کنند تا انرژی منفی اطراف را از بین ببرند و یقین دارند زمانی که این گیاه به درستی نگه داشته شود به شدت باعث افزایش انرژی در محیط زندگی می شود.

پرورش گیاهان انرژی مثبت

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

گیاه ریحان مقدس:

ریحان مقدس بخشی از فرهنگ هندو و طب آیورودا است که کمک می کند تا انرژی منفی از بین برود و باعث جذب انرژی در محیط شود. بسیاری اعتقاد دارند که رشد این گیاه در فضای خانه یا باغ باعث اثر بخشی معنوی بر روی محیط زیست می شود. این گیاه یکی از چندین گیاهی است که ۲۰ ساعت در روز اکسیژن منتشر کرده و گاز های مضر مانند دی اکسید کربن و منوکسید کربن را از محیط جذب می کند. معمولا این گیاه را بایستی در ناحیه شمال، شرق یا شمالی شرقی کشت نمایید. گیاه ریحان مقدس دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی بوده و با خواص ضد قارچی، ضدباکتری و ضد التهابی غنی شده است و این خواص به درمان انواع بیماری ها مانند برونشیت، مشکلاتی گوارشی، سرماخوردگی و تب کمک زیادی می کند و همچنین می توانید برگ های آن را به شکل چای مصرف کنید.

گیاه ارکیده:

بهتر است بدانید که بر اساس گفته متخصصان علم فنگ شویی ارکیده گیاه دیگری است که انرژی مثبت را جذب می کند و نه تنها انرژی خانه را افزایش می دهد بلکه زندگی خانواده را هم از لحاظ روحی و جسمی بهبود می بخشد. یونانیان باستان این گیاه را به منظور افزایش باروری استفاده می کردند و به همین خاطر آن را به عنوان هدیه ای عالی برای زوج های متاهل می بردند. گل های ارکیده نه تنها دی اکسید کربن را جذب می کند بلکه شب ها اکسیژن را نیز آزاد می می کند و بنابراین اتاق خواب محل مناسبی برای آن محسوب می شود.

گیاه زنبق:

توجه داشته باشید که زنبق یکی دیگر از گل های انرژی مثبت است که می تواند به شما از لحاظ معنوی، روانی و جسمی کمک زیادی بکند زیرا برگ های آن باعث ایجاد جریان انرژی در خانه می شود و حتی با تخریب و خنثی سازی گاز های مضر، محیط داخلی خانه را تصفیه می کند. این گیاه قادر است هوای داخل ساختمان را از سمومی مانند فومالدئید، بنزن و مونوکسید کربن پاکسازی کند. از آنجایی که گل زنبق اصول نگهداری بسیار راحتی دارد می توانید آن را در محیط های سایه دار یا تاریک کشت نمایید و همچنین برای احساس آرامش توصیه می شود این گیاه را در اتاق خواب نگهداری نمایید تا روند خوابتان را بهبود ببخشد.

پرورش گیاه زنبق

گیاه یاسمن:

جالب است بدانید که گیاه یاسمن با نام گیاه زن و شوهری نیز شناخته می شود و از آنجایی که انرژی مثبت را جذب می کند باعث تقویت روابط زناشویی و ایجاد روابط عاشقانه می شود. بوی شیرین گل یاسمن موجب از بین رفتن انرژی منفی شده و اعتماد به نفس و خوشبینی را تا حد زیادی افزایش می دهد. علاوه بر این ها بوی دلپذیر آن می تواند ذهن را آرام کند و حتی به مبارزه با مشکلاتی مانند غم و اندوه نیز کمک کند. بهتر است هنگام رشد این گیاه آن را در نزدیکی پنجره جنوبی و یا در هر جایی که زیاد با همسرتان در آنجا هستید قرار دهید. اما اگر قصد دارید گیاه یاسمن را در محیط باغچه پرورش دهید بهتر است آن را در منطقه شمال، شرق یا شمال شرقی باغچه کشت نمایید.

گیاه آلوئه ورا:

بهتر است بدانید که گیاه آلوئه ورا موفقیت و انرژی بسیار زیادی ایجاد می کند و در واقع انرژی که از این گیاه منتشر می شود می تواند با بدشانسی مبارزه نماید. اصول مراقبت از این گیاه بسیار ساده است و شما می توانید آن را زیر نور غیر مستقیم خورشید یا نور مصنوعی قرار دهید و به صورت منظم آبیاری را انجام دهید. با این حال به یاد داشته باشید که این گیاه نمی تواند آب ایستا را تحمل کند و بنابراین بایستی زیر گلدان آن را به خوبی زهکشی نمایید. به طور کلی از این گیاه می توان برای درمان مشکلات مختلف پوستی استفاده نمایید و همچنین گیاهتان را در گذرگاه های خانه قرار دهید تا بتواند انرژی منفی را به خوبی جذب نماید.

راه های کاشت گیاهان انرژی مثبت

گل داودی:

توجه داشته باشید که گل داودی نیز از دسته گل های انرژی مثبت محسوب می شود که قادر است ارتعاشات مثبت را به خوبی جذب نماید. در دین بودایسم گل داودی نشان دهنده خلوص و صداقت است و همچنین چینی ها و ژاپنی ها به قدرت شفابخشی این گیاه اعتقاد زیادی دارند. علاوه بر این ها گیاه داودی با حذف سمومی مانند ترشیلاکتیلن، فرمالدئید، بنزن، آمونیاک و سایر مواد شیمیایی کیفیت هوای خانه را بهبود می بخشد. جالب است بدانید که این گیاه باعث افزایش آرامش در محیط خانه شده و زندگی را طولانی می کند. همچنین توصیه می شود برای ترویج احساس خوشبختی و بهبود خلق و خو گیاه را در مناطقی قرار دهید که در آن تنش مداوم ایجاد گردد.

گیاه یشم :

چینی ها معتقدند که این گیاهان ثروت را جذب می کنند چرا که برگ های آنها مشابه سکه می باشد، بنابراین آنها سعی دارند تا گیاه یشم را در کنج ثروت یعنی در گوشه جنوب شرقی منزل خود نگهداری کنند، از دیدگاه آنها, این گیاه به زندگی شان شانس می بخشد به خصوص در مواقع نقطه عطف زندگی خود مثلا ایجاد کسب و کار.

گیاهان با انرژی مثبت

از مزیت های گیاه یشم می توان به افزایش حس آرامش، دادن انرژی مثبت، جذب ثروت، بهتر شدن عواطف، پیوند جسم، ذهن و روح، محافظت در برابر انرژی منفی، افزایش آسودگی و آرامش خاطر، افزایش روابط مثبت و افزایش خوشبختی و شانس می توان اشاره کرد.

به اعتقاد چینی ها، قرار دادن دو گیاه یشم در ورودی خانه، احساس آرامش و آسودگی را در زندگی فرد ایجاد خواهد کرد، ضمن اینکه این گیاه قادر به جذب رفاه و امنیت می باشد. عده ای از افراد عقیده دارند که گیاه یشم موجب بهبود روابط فرد با خانواده ، دوستان و حتی با خود خواهد شد، علاوه بر آن می تواند در ارتباطات معنوی و روحی موثر باشد.

گلهای انرژی مثبت

گیاه رزماری :

گیاه رزماری برای افزایش انرژی، کاهش استرس، بهبود عملکرد مغز، کاهش حس منفی گری و افزایش انرژی مثبت و نیز افزایش جریان خون مفید می باشد، بنابراین از این گیاه نباید غافل شوید، همچنین رزماری از جمله گل های پر خاصیت با عطر و طعم خوب است، بنابراین می توان در آشپزی از آن بهره برد، روغن رزماری که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد دارای خواص زیادی بوده و برای بدن مفید می باشد. در صورت تمایل برای آگاهی از روش تکثیر رزماری می توانید در اینجا کلید کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *