دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای خرید پوشک نوزاد، چه پوشکی برای نوزاد شما مناسب است؟

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

پوشک بچه جزء نیازهای اولیه و ضروری یک نوزاد تازه به دنیا آمده می باشد که باید از لحاظ جنس و کیفیت در بهترین سطح باشد تا کودک دچار ناراحتی نگردد. بنابراین والدین باید قبل از خرید پوشک نوزاد در رابطه با ویژگی ها و مشخصات یک پوشک مناسب و به صرفه اطلاعاتی داشته باشند که در این مطلب به مواردی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

یکی از اقلام ضروری که بعد از به دنیا آمدن کودک جزء مهمترین نیازهای او به حساب می آید پوشک می باشد که انتخاب بهترین نوع آن از لحاظ کیفیت موضوعی است که قبل از خرید باید توجه ویژه ای به آن داشت. یک پوشک خوب و مناسب باید دارای ویژگی ها و خصوصیات مختلفی می باشد و با استانداردهای موجود در این زمینه مطابقت داشته باشد. بر همین اساس قصد داریم در این مطلب به جهت آشنایی و راهنمایی شما عزیزان موارد و نکاتی را در رابطه با خرید پوشک نوزاد شرح دهیم.

راهنمای جامع خرید پوشک نوزاد

کیفیت پوشک نقش مهمی در راحتی و سلامتی کودک دارد که توجه به استانداردها و نکات مهم در هنگام خرید پوشک نوزاد امری مهم و موثر می باشد که بسیار اهمیت دارد. انتخاب یک پوشک مرغوب علاوه بر این که باعث می شود نوزاد در هنگام به تن داشتن آن احساس راحتی و آزادی داشته باشد همچنین با دارا بودن قدرت جذب بالا باعث می شود که کودک خواب راحتی داشته و خیلی کم گریه کند.

نکات مهم در مورد پوشک نوزاد

از آنجایی که پوست کودکان بسیار حساس و آسیب پذیر بوده بنابراین نوع پوشک باید به گونه ای باشد که سازگار با پوست بوده و با قابلیت جداسازی ادرار و مدفوع از بدن و فرو رفتن آن در داخل لایه های پوشک باعث جلوگیری از آسیب رسانی به پوست شود. همچنین با توجه به این که کودک شما باید در طی مدت زمان زیادی از پوشک استفاده نماید بنابراین باید دارای کیفیت لازمه باشد چرا که در غیر این صورت عوارضی همچون عفونت ادراری، انحراف پاهای کودک، حساسیت های پوستی و … را به دنبال دارد.

مشخصات اصلی پوشک نوزاد مرغوب

مشخصات و ویژگی های یک پوشک باکیفیت

یک پوشک مناسب و خوب باید دارای استانداردهای لازم باشد و به گونه ای باشد که از لحاظ اقتصادی به صرفه باشد. در ادامه به تعدادی از خصوصیات یک پوشک مرغوب برای آشنایی شما عزیزان اشاره کرده ایم.

کتان بودن لایه رویی :

بهتر است بدانید که پوشک هایی که لایه رویی آن ها با استفاده از پلاستیک تهیه شده قابلیت تبادل هوا در آن ها وجود ندارد و پای کودک در مدت زمان کوتاهی عرق سوز شده و پوستش آسیب می بیند. تقریبا تمامی پوشک های خارجی کتان می باشند و در بین مارک های ایرانی فقط چند مدل کتان می باشند.

  •  آرون گروپس

قابلیت جذب بالا :

باید توجه داشته باشید که پوشکی که جذب خوبی نداشته باشد قطعا پس می دهد یا به حالت گلوله گلوله در می آید. پوشک هایی که لایه جاذب در قسمت داخل و سطح پوشک دارند رطوبت را به طور کلی جذب کرده و بهترین گزینه برای انتخاب می باشند.

آشنایی با راهنمای خرید پوشک نوزاد

سایز مناسب :

از آنجایی که کودک در ۶ ماه اول فقط می تواند شیر بخورد در نتیجه مدفوع آن حالت آبکی داشته و بیشتر اوقات از قسمت پشت پوشک پس می زند. به منظور این که مجبور به شستن مدام کودک خود نباشید می توانید از یک پوشک با پشتی بلند استفاده نمایید و پس از تمام شدن ۶ ماهگی می توانید مدل پوشک را تعویض نمایید.

 ظریف بودن  :

پوشکی که ظریف است تنها مزیت آن کم کردن حجم توده زیر شلوار کودک نمی باشد. پوشکی که سایز بزرگ و پهنی دارد امکان دارد که پای کودک را دچار انحراف نماید و بر روی نحوه راه رفتن او تاثیر بگذارد. باید بدانید که یک پوشک خوب علاوه بر داشتن قطر کم باید میزان فاصله میان دو پای کودک از ۴ انگشت بیشتر نباشد.

مشخصات کامل پوشک بچه باکیفیت

قیمت عالی و مناسب :

باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت چرا که طبق یک محاسبه ساده باید در طول یک ماه به طور تقریبی حدود دو بسته کامل پوشک بگیرید و این موضوع تا سن ۲ الی ۳ سالگی کودک ادامه خواهد داشت.

فاقد عطر، رنگ و لوسیون :

بعضی از تولید کنندگان در ساخت پوشک برای خوشبو کردن آن مواد معطر بکار می برند و برای زیبا سازی آن از رنگ استفاده می کنند و حتی گاهی اوقات از لوسیون نیز به منظور نرم شدن پوست کودک استفاده می کنند. باید بدانید که علت بیشتر آسیب های پوستی و قرمزی پوست ناشی از پوشک بخاطر مواد نفتی بکار رفته در رنگ پوشک است. بنابراین بهتر است که از پوشک هایی استفاده نمایید که فاقد رنگ، بو و لوسیون باشند تا مانع از ابتلای کودک به عفونت های قارچی و برفک شوید.

راهنمای خرید پوشک نوزاد

بدون حساسیت پوستی :

یکی از موضوعات مهمی که در زمینه خرید پوشک نوزاد باید به آن توجه داشته باشید آسیب نرساندن پوشک به پوست بچه می باشد. باید توجه داشته باشید که چنانچه اگر فرزند شما به رنگ و بو حساسیت دارد بنابراین شما احتیاج دارید که پوشک بچه را با یک پوشک پارچه ای عوض نمایید.

داشتن شکل و حالت مناسب :

باید این اطمینان را بدست آورید که وقتی قسمت جلوی پوشک را می بندید بندناف بچه محافظت شده و در برابر هوا قرار گرفته می شود، این عمل در واقع موجب سریع شدن ترمیم می گردد. همچنین باید مطمئن شوید که پوشک قابلیت انعطاف دارد و شکل چسبناکی که در دو طرف پوشک وجود دارد به شما برای تنظیم نمودن پوشک کمک خواهد کرد.

معرفی راهنمای تهیه پوشک بچه

نکات مهم و کلیدی :

در ادامه برای آگاهی بیشتر شما عزیزان به چند نکته در این رابطه اشاره خواهیم کرد.

فاقد کلر باشد :

بهتر است بدانید که اغلب پوشک های موجود در بازار دارای کلر می باشند. این ماده در واقع به دی اکسین مبدل شده که ماده ای خطرناک و سرطان زا می باشد. با توجه به این که در دنیای صنعتی امروز میزان دی اکسین تولید شده در محیط روز به روز زیادتر می شود بنابراین بهتر است که با خرید پوشک های فاقد کلر این نوع آلودگی را در محیط کاهش و برای کودکان محیطی سالم تر و تمیزتر مهیا نمایید.

دارای پلیمر فوق جاذب باشد :

تعداد عمده ای از پوشک های تولید شده امروزه با بکارگیری پلیمر فوق جاذب تولید می گردند. بنابراین در صورت تمایل می توانید از محصولاتی که فاقد پلیمر هستند برای کودک خود استفاده نمایید که در واقع تنها انتخاب شما پوشک های پارچه ای خواهد بود. البته باید بدانید که هیچ دلیل و مدرکی در رابطه با مضر بودن پلیمر فوق جاذب هنوز اثبات نشده است.

فاقد رنگ و رایحه های مختلف باشد :

بهتر است بدانید که بکار بردن انواع رنگ و مواد خوشبو کننده در ساخت پوشک کاملا غیرضروری می باشد. همچنین برخی از کودکان نیز به این مواد آلرژی دارند. بنابراین تا جایی که امکان دارد بهتر است که از این مواد استفاده نکنید و برای مقابله با بوی بد پوشک بهترین راهکار این است که آن را به طور مرتب تعویض نمایید.

راهنمای خرید پوشک بچه

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نکات و راهنمای خرید پوشک نوزاد به طور کامل آشنا شده باشید و توضیحات بیان شده مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد. همچنین برای آشنایی با نحوه از پوشک گرفتن نوزاد کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *