دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

روش شستن صورت با روش اصولی برای سلامت بیشتر پوست صورت

  • مهتاب علی پناه
  • ۷ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

داشتن پوستی سالم و زیبا نقش مهمی در زیبایی ایفا می کند که از روش های محافظت از آن شستن صورت با روش اصولی و صحیح است، به همین خاطر در این مقاله شما را با روش شستن صورت آشنا خواهیم کرد.

همانطور که می دانید آلودگی هوای محل کار و زندگی تان و همچنین استفاده از لوازم آرایشی و کرم ها از عواملی هستند که شستن صورت را پراهمیت نشان می دهند از این رو، شست و شوی پوست نیاز به قانون و قاعده خاص خود دارد که بهتر است پیش از شستن صورت با روش اصولی آن آشنا شوید بنابراین، پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید

بهترین روش شست و شوی صورت برای خانم ها

بهترین روش شستن صورت

رعایت برخی نکات در زمان شست و شوی پوست نقش مهمی در درخشندگی و زیبایی ایفا می کند از این رو، بسیاری از عادات نادرست باعث خشک شدن پوست و همچنین آسیب رساندن به آن می شوند در ادامه شما عزیزان را با نحوه صحیح شست و شوی صورت برای خانم ها و آقایان آشنا خواهیم کرد.

روش شست و شوی صورت برای خانم ها

به دلیل اینکه خانم ها از مواد آرایشی استفاده می کنند باید به نسبت آقایان بیشتر به شست و شوی صورت توجه داشته باشند از این رو، صحیح راه شست و شوی صورت این است که ابتدا باید با کمک پاک کننده که متناسب به پوست تان خریداری کرده اید به صورت کامل آرایش تان را پاک کنید.

صحیح ترین روش شستن صورت برای خانم ها

بهترین پاک کننده ها برای انواع پوست ها

افرادی که پوست چرب دارند باید از شوینده های پایه روغن استفاده کرده زیرا، روغن موجود در این پاک کننده باعث از بین بردن چربی ها می شود و اگر دارای پوست خشک هستید از شوینده های مرطوب کننده و کرم دار کمک بگیرید و این نکته را به خاطر داشته باشید که استفاده از قالب های صابون معمولی سبب افزایش خشکی پوست می شود بنابراین از آن ها استفاده نکنید همچنین، آن دسته از افرادی که پوست معمولی دارند از شوینده هایی با PH متعادل می توانند استفاده کنند و استفاده از شوینده های دارای روغن باعث از بین بردن کثیفی های صورت می شود.

دمای مناسب برای شستن صورت

روزانه حداقل باید صورت تان را دو بار بشویید که بهترین دمای برای شستن صورت آبی است که دمای آن بین سرد و گرم باشد، فقط کافی است شوینده مورد نظر را به پوست تان زده و با کمک نوک انگشتان پوست تان را ماساژ دهید و با آب بشویید سپس اجازه دهید صورت تان به صورت طبیعی خشک شود و از یک حوله نرم و تمیز جهت خشک کردن کامل آن استفاده نمایید.

بهترین روش شست و شوی پوست برای آقایان

آقایان نیز بهتر است از صابون استفاده نکند همچنین پوست آن ها دارای غدد چربی بیشتر و منافذ بزرگتر است و استفاده از پاک کننده های روغن قادر به تمیز کردن پوست آقایان نمی باشند از این رو، با توجه به نظر پزشک می توانید از یک لایه بردار ملایم گیاهی کمک بگیرید و آب ولرم مناسب ترین آب می باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بهترین روش شست و شوی صورت برای آقایان

مزایای شستن پوست

  • پیشگیری از آکنه
  • افزایش سلامت پوست
  • بهبود التهاب پوست

چند راهکار صحیح برای شست و شوی صورت

برخی از افراد در زمان شستن پوست روش صحیح آن را رعایت نمی کنند و در نتیجه اینکار باعث آسیب رساندن به پوست می شود، در ادامه شما عزیزان را با چند راهکار صحیح آشنا خواهیم کرد تا با کمک این روش ها پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

شستن پوست پیش از خوابیدن

در طول روز پوست درمعرض آلودگی های محیطی، عرق و چربی های طبیعی است بنابراین، بهترین کار این است که قبل از خواب پوست تان را بشویید حتی اگر هیچ آرایشی ندارید در غیر اینصورت آلودگی ها روی پوست جمع شده و سبب التهاب پوست و بروز آکنه بر روی پوست می شوند.

بهترین روش شستن صورت

خودداری از شست و شوی زیاد صورت

 بهترین روش شستن پوست یک بار در صبح و یک بار در شب است که البته پس از ورزش کردن و تعریق شدید نیز شستن صورت الزامی است و برای آن دسته از افرادی که مستعد ابتلا به عفونت های پوستی هستند شستن صورت بیشتر از دو بار ضروری می باشد، شست و شوی زیاد صورت سبب خشکی، التهاب و تولید چربی زیاد می شود بنابراین در صورت نداشتن آرایش غلیظ و همچنین تعریق شدید شستن صورت روزی دو بار بسیار مناسب است.

شستن حوله بعد از هر بار استفاده

جهت خشک کردن پوست تان از حوله ای که قبلا استفاده کرده اید و یا در حمام آویزان کرده اید خودداری نمایید زیرا، سبب انتقال کپک و باکتری می شود از این رو، بعد از بار استفاده حوله تان را بشویید همچنین، بعد از دوش گرفتن از حوله ای که برای خشک کردن بدن تان استفاده کرده اید برای خشک کردن پوست تان استفاده نکنید.

نکاتی که در زمان شستن صورت باید رعایت کنید

استفاده از پاک کننده متناسب با پوست

باید متناسب با نوع پوستی که دارید از پاک کننده مناسبی نیز استفاده کنید و از هر نوع پاک کننده ای که دوستان و اطرافیان تان استفاده می کنند خودداری نمایید.

پاک کردن آرایش قبل از خواب با محلول پاک کننده آرایش

همانطور که می دانید پاک نکردن آرایش در زمان خوابیدن سبب بروز آکنه و همچنین کدر شدن پوست تان می شود و به دلیل اینکه برای از لوازم های آرایشی ضد آب هستند با پاک کننده صورت از روی پوست نمی روند بنابراین، جهت پاک کردن آرایش تان از محلول پاک کننده آرایش و یا دستمال آرایش پاک کن استفاده نمایید.

صحیح ترین راه برای شست و شوی صورت

شستن پوست در صبح

به منظور داشتن پوستی شفاف باید هر روز صبح صورت تان را بشویید زیرا، در زمان خوابیدن باکتری ها از بالش به صورت منتقل شده و همچنین زمانی که در حین خوب تکان می خورید باکتری ها از بزاق و چربی از مو به پوست منتقل می شوند بنابراین، شستن صورت در زمان صبح کمک بی نظیری به شفاف شدن پوست می کند.

خودداری از شستن صورت با صابون

شست و شوی صورت با صابون سبب از بین بردن آبرسان های طبیعی پوست، آسیب رساندن به رگ های خونی پوست، التهاب و قرمزی پوست می شود از این رو، بهتر است از شستن صورت با صابون خودداری نمایید و از پاک کننده های ملایم برای شست و شو استفاده نمایید تا پوست تان تحریک نشود.

ضمن سپاس از همراهی شما، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت پوست می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *