دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تزیین بشقاب با سس با استفاده از خلاقیت های جالب و خاص

  • محدثه خاکشور
  • ۴ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

ایده های زیبا و منحصر به فرد از تزیین بشقاب با سس توسط آرگا جمع آوری و در این مطلب گنجانده شده است، امیدواریم توانسته باشد توجه شما مخاطبان عزیز را به خود جلب کرده باشد.

قطعا در وجود تمامی افراد جوهری از هنر و خلاقیت وجود دارد به واسطه ی این جوهر آثار زیبا و متفاوتی را خلق می کنند؛ خلق نقاشی های زیبا، انواع طراحی و دیزاین ها برای قسمت های مختلف و تزیینات برای وسایل گوناگون از جمله ی بهره گیری از این جوهر وجودی محسوب می گردد، در بخش آشپزی و خوراکی ها کاربرد این جوهر پر رنگ تر می شود؛ یکی از جلوه های فوق العاده و قابل توجه در مهمانی ها تزیین بشقاب و همچنین خوراکی های گوناگون است؛ پس مشاهده ایده های تزیین بشقاب با سس را از دست ندهید و در ادامه همراه ما باشید.

ایده های خلاقانه تزیین بشقاب با سس

تزیینات بشقاب یک سر طناب و انواع سس ها نحوه استفاده از آنها، سمت دیگر این طناب محسوب می گردد که به صورت مجزا و سپس همراه یکدیگر به آن خواهیم پرداخت؛ تزیین بشقاب غذا برای دورهمی های ساده، مهمانی و جشن ها، تزیین بشقاب صبحانه، تزیین بشقاب میوه و … همگی تاثیر گرفته از هنر کدبانوهای عزیز است که جوهر هنر وجود خود را به شکل ها و رنگ های متفاوت به تصویر کشیده و در نمایش قرار می دهند؛ بشقاب به عنوان مکان، و وسیله ای برای جای دادن مواد غذایی مختلف ایده ی مهمی جهت زیباسازی غذا و میز غذاخوری محسوب می گردد.

انواع ایده های جذاب و جالب تزیین بشقاب با سس

ایده های زیبای طراحی و زیباسازی بشقاب با سس

نقش و کاربرد انواع سس

سس مایع غلظت داری می باشد که جهت مزه دار نمودن غذاهای گوناگون؛ و همچنین تزیین و زیباسازی آنها به کار گرفته می شود؛ یا به بیانی ساده تر سس یکی از انواع چاشنی ها می باشد که خود نیز دارای تنوع زیادی می باشد؛ سس فرانسوی، سس مایونز، سس گوجه فرنگی، سس سفید، سس سیب، سس باربیکیو، سس خردل، سس رژیمی و …. نمونه هایی از این تنوع به شمار می روند. پس از تهیه غذا و همچنین سالاد، دسر و … نوبت به تزیین می رسد؛ که این کار به روش های مختلفی صورت می گیرد؛ اما یکی از کارهای ساده ای که می توانید با کمترین هزینه، در مدت زمانی کوتاه و همچنین به شکلی زیبا و خاص انجام دهید تزیین تمامی این موارد و از جمله تزیین بشقاب با سس می باشد؛ باز هم همراه ما باشید تا ایده های جذاب و جالب تری را مشاهده و مطالب متفاوت تری را مطالعه نمایید.

ایده هایی زیبا و به یاد ماندنی از دیزاین بشقاب با سس

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ایده های جالب تزیین بشقاب با سس

سس های متفاوت زیادی با رنگ، طعم های مختلفی وجود دارد که به واسطه ی این تفاوت تاثیر و نقش منحصری را نیز بر جای می گذارد؛ و بر همین اساس است که کاربرد متمایزی پیدا می کنند؛ به عنوان مثال برای تزیین غذاهایی مانند کباب و کتلت می توان از سس کچاپ یا سس قرمز بهره بگیرید؛ اما برای شکل دهی و زیباسازی سالاد الویه می توانید از سس مایونز استفاده کنید، به همین ترتیب برای دسر و کیک و … متفاوت می باشد.

نمونه هایی شکیل و متنوع از تزیینات بشقاب با سس

ایده های خلاقانه و جالب تزیینات بشقاب با سس

نقش زدن با سس

با توجه به اینکه هر یک از سس ها دارای رنگی زیبا و متمایز با یکدیگر دارند؛ دست شما باز است که طراحی های خلاقانه و زیبا، و در عین حال جذابی را خلق کنید؛ همچنین بر روی بوم بوم بشقاب خود می توانید یک طرح جالب را انتخاب کرده و با استفاده از رنگ های مختلف (سس های مختلف) تصویر مورد نظر خود را ترسیم نمایید. و اما وسایل مورد نیاز برای انجام این کار باز هم بسته به خلاقیت خود شما دارد؛ می توانید از لوازم ساده ی موجود در آشپزخانه از جمله کارد؛ قاشق، چنگال، خلال دندان و قیف و ….. بهره ببرید.

نمونه هایی منحصر به فرد از دیزاین بشقاب با سس

زیباسازی و طراحی بشقاب با سس

همچنین سس ها را می توانید به صورت آماده خریداری نمایید؛ اما روش دیگری نیز وجود دارد که سس خوش طعم دلخواه را به آسانی در منزل تهیه کرده و برای مصارف گوناگون از جمله تزین بشقاب استفاده کنید:

ایده های زیبا و خاص دیزاین بشقاب با سس

سس شکلاتی

روش آسان این است که شکلات تخته ای را ابتدا همراه با مقداری روغن مایع بر روی کتری بگذارید تا آب گردد؛ سپس به سلیقه ی خود از آن برای عمل طراحی بشقاب بهره ببرید. و یا بر روی طرز تهیه سس شکلاتی کلیک کنید.

سس مایونز

  • ۱ قاشق غذاخوری آب
  • ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو
  • یک سوم قاشق غذاخوری پودر خردل
  • یک سوم قاشق غذاخوری فلفل سیاه
  • یک سوم قاشق غذاخوری نمک
  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۱ حبه سیر

برای این منظور ابتدا زرده تخم مرغ را با فلفل، سرکه سیب، پودر خردل، آب، آبلیمو و نمک ترکیب کرده و درون غذاساز (یا میکس کننده) بریزید تا خوب ترکیب شده و یکنواخت گردند؛ سپس از میزان چرخش آن کاسته و آرام آرام روغن افزوده و مجددا هم بزنید تا محصول کار شما مانند ماست چکیده گردد. اما به همین جا ختم نمی شود باید به چرخش ادامه دهد تا سس غلیظی که مد نظر شما می باشد به دست بیاید؛ در پایان جهت خوشمزه تر کردن سس ۱ حبه سیر را رنده نموده و به آن بیافزایید.

و در ادامه چند نمونه از تزیینات بشقاب با استفاده از سس:

ایده های زیبا و خواستنی تزیین بشقاب به وسیله ی سس

ایده هایی بینظیر و متفاوت از تزیینات بشقاب با سس

ایده هایی زیبا و بینظیر از طراحی بشقاب با سس

گالری لوکسی از تزیین بشقاب با سس

ایده هایی نو و جذاب از تزیین بشقاب با سس

ایده هایی نو و جدید از تزیینات بشقاب با سس

ایده های زیبا و جذابی از تزیین بشقاب با سس

نمونه هایی ایده آۀ و خارق العاده از تزیین بشقاب با سس

نمونه هایی خلاقانه و ایده آل از دیزاین بشقاب با سس

در این مطلب ایده های جالبی از تزیین بشقاب با سس را به نمایش در آورده و همراه آن آموزش مطالب جالبی ضمن آموزش طرز تهیه سس مایونز و سس شکلاتی خدمت شما علاقه مندان ارائه دادیم؛ امیدواریم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *