دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تغییر در زندگی روزمره با چند راز ساده

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

ایجاد تغییر در زندگی روزمره بسیار با اهمیت است افرادی که درگیر زندگی روزمره و عادت های قدیمی نیستند می توانند افراد موفقی باشند که زندگی شاد و پر انرژی را تجربه می کنند. ما زمانی می توانیم خود را از این روزمرگی ها دور کنیم که دارای یک برنامه متنوع و شاد باشیم برنامه ای که علاوه بر نظم و هدفمداری به شاد بودن زندگی کمک کند.

همه افراد ممکن است روزمرگی هایی را در زندگی های خود تجربه کنند این روزمرگی های می تواند ریشه در عادت های زندگی هر فرد داشته باشد در هر صورت از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا زندگی بدون هدف و برنامه ریزی و با وجود روزمرگی حاصل چندانی نخواهد داشت و ما تنها فرصت های طلایی زندگی خود را تلف خواهیم کرد. اما در دنیای پر مشغله امروز و با وجود فشارهای زندگی و کاری چگونه می توان از روزمرگی ها دور ماند؟ برای تغییر ایجاد کردن در زندگی روزمره خود و برای داشتن یک زندگی حساب شده تنها باید سبک های غلط زندگی را حذف کنید و جایگزین های مناسب تری برای آن ها داشته باشید بی شک همه ما دوست داریم تا زندگی مفیدتری داشته باشیم و زندگی خود را در جهتی مثبت سوق دهیم اما ذهن بسته ما و دنیایی که خود را در آن محسور کرده ایم مانع از این امر می شود بنابراین ما باید با ذهنی باز به سوی خوش بینی های زندگی برویم زمانی که از رخت خواب بیدار می شوید دو حال دارید گذراندن زندگی رزوانه و همیشگی و یا ایجاد تفاوت در آن برنامه ورزش، کتاب خوانی، پیاده روی، انجام کارهای عقب افتاده و … فعالیت هایی است که می تواند این روند را تغییر دهد.

رمز و رازهای تغییر در زندگی روزمره:

پیش از هر چیز باید بدانیم که زندگی روزمره به چه نوع زندگی تلقی می شود؟ افرادی که درگیر روزمرگی زندگی می شوند اغلب کارهای معمولی انجام می دهند آن به محض بیدار شدن از خواب سراغ گوشی می روند، صبحانه می خورند و آماده برای درست کردن ناهار می شوند و به این منوال زندگی خود را می گذرانند. اما در مقابل افرادی که در زندگی دارای برنامه و هدف هستند زمان خواب مشخص شده ای دارند آن ها صبح ها اغلب زود از خواب بیدار می شوند کمی پیاده روی و ورزش می کنند و بعد از خوردن صبحانه به دنبال انجام کارهای مهم هستند.

 روزمره بودن زندگی

رفتن به باشگاه، کلاس های مفید، رفتن به کتابخانه و …. از برنامه های اصلی این افراد خواهد بود. در هر صورت ممکن است برنامه ها گاها ویژه نباشند و با کتاب خوانی و ورزش کردن چیده شوند اما فرد را به انجام کاری وادار می کنند که جدای از کارهای همیشگی مثل غذا خوردن و خوابیدن است.  بنابراین ایجاد هیجان مثبت   در زندگی از کانال های مختلفی امکان پذیر است که به آن ها اشاره می شود.

برنامه ریزی خوش بینانه :

حتما می دانید که گام اول برای داشتن یک زندگی اصولی  و تغییر در زندگی روزمره داشتن برنامه است برنامه ریزی کاری غیر ممکن و دشوار نیست کافی است شما بدانید ساعت ۸ صبح باید به پیاده روی بروید، صبحانه بخورید، کارهای عقب افتاده را انجام دهید، تفریح کنید و … این یک برنامه ریزی ساده و اصلی است که البته برای همه افراد یکسان نیست و با شرایط زندگی فرد باید منطبق باشد. خوب است چند عادت مثبت زیر را در این برنامه ریزی خود بگنجانید:

دوری از روزمرگی زندگی

  • دور ماندن از انرژی های منفی و خوش بین بودن به زندگی
  • شکرگزار باشید و هر روز نگاه مثبت به زندگی داشته باشید شما باید هر روز برای زندگی کردن خدا را شاکر باشید و از این فرصت به سود خود استفاده کنید از سویی نباید غصه نداشته های خود را بخورید.
  • از عبارت های مثبت در طول روز استفاده کنید.
  • با افرادی معاشرت کنید که موجب شادمانی شما می شوند و انرژی خوبی دارند.
  • فعال باشید و فعالیت کنید! افراد بی تحرک اغلب افسرده می شوند و دچار روزمرگی های زندگی و عادت های قدیمی می شوند.

زمان مهم است!

افرادی که می دانند باید به نحو احسن از زمان استفاده کنند افراد موفقی هستند زود بیدار شدن از خواب موجب می شود شما هر روز چندین ساعت از دیگران جلو باشید و این رمز شادابی و موفقیت شما خواهد شد. توصیه ای که در اینجا به برخی از افراد می شود این است که زمان هشدار خود را زودتر تنظیم کنند در این صورت می توانند برنامه ریزی و مدیریت بیشتری بر روی کارهای خود داشته باشند.

  •  آرون گروپس

راه های فرار از زندگی روزمره

همیشه پیش بینی پذیر نباشید:

روشی دیگر برای تغییر در زندگی روزمره پیش بینی ناپذیر بودن است افرادی که کارهای تکراری انجام می دهند زندگی رباتی دارند بنابراین باید هفته ای حداقل یک بار خارج از برنامه و عادت باشید. زیرا داشتن برنامه ای غیر قابل انعظاف نیز می تواند از سوی دیگر موجب روزمرگی ها می شود سعی کنید در زندگی به سراغ تجربه های جدید نیز بروید این کار زندگی شما را پربارتر می کند و می تواند احساسات خوشایند و مثبتی را در شما ایجاد کند.

شکرگزاری:

خوش بینی یکی از نقاط قوت در افراد محسوب می شود این روش موجب می شود تا شما روزهای بهتری را در زندگی سپری کنید شاید داشتن دفترچه ای که شکرگزاری های روزانه خود را در آن می نویسید فکر چندان بدی نباشد. این شکرگزاری ها را از چیزهای ساده شروع کنید داشتن سلامتی، خانواده، نفس کشیدن و … همچنین باید توجه داشته باشید که افراد در شکرگزاری های روزانه انگیزه و انرژی بیشتری برای زندگی پیدا می کنند و از افسردگی دور می مانند.

نحوه تغییر در زندگی روزمره

مقایسه کردن را فراموش کنید:

راه های دیگری نیز برای تغییر در زندگی روزمره وجود دارد به عنوان مثال افرادی که زندگی خود را با دیگران مقایسه نمی کنند دارای قوت قلب بیشتری هستند و هر روز به دنبال چیزهای جدید در زندگی هستند. دارایی ها و اموال دیگران را با نداشته خودتان مقایسه نکنید زیرا همیشه فردی برتر از شما وجود خواهد داشت و تنها افراد باید زندگی خودشان را با گذشته مقایسه کنند و با دیدن پیشرفت هایی که داشته اند به نکات بیشتری در زندگی برسند.

چک نکردن گوشی بعد از بیدار شدن از خواب :

بر اساس مطالعات انجام گرفته؛ ۸۰ درصد افرادی که گوشی هوشمند دارند به محض بیدار شدن از خواب به سمت گوشی خود می روند و آن را چک می کنند، در حالی که انجام این کار بزرگترین ضربه را به فرد وارد می کند، زیرا به هنگام چک کردن گوشی، ذهن وی مشغول پردازش و فکر کردن درباره محتوای خوانده شده می باشد، از این رو نمی تواند تمرکزی بر روی هدف اصلی خود داشته باشد، این موضوع می تواند میزان بهره وری و انرژی اش برای انجام کار های مهم را کاهش دهد، حال به منظور تغییر در زندگی روزمره تان بهتر است بعد از بیدار شدن از خواب از رفتن به سمت تلفن همراه تان خودداری کنید.

تغییر در زندگی روزانه

در لحظه زندگی کنید :

می توان ساعت اولیه بعد از بیدار شدن از خواب را پر انرژی ترین زمان روز قلمداد کرد، از این رو بهترین اوقات برای مدیتیشن و ارتباط با خود در صبح زود می باشد، حال می توانید در مکانی آرام بنشینید و چشمانتان را ببندید، در این حالت همه توجه خود را معطوف به تنفس تان کرده و تنها به زمان حال فکر کنید، ضمن اینکه ذهن تان را از همه مشکلات و سرگردانی ها دور نگه دارید.

مدیتیشن در تقویت روحیه و آرامش ذهن تاثیر زیادی دارد و انجام هر روز این تمرینات موجب افزایش تمرکز، هوش هیجانی، تفکر انتقادی می شود، ضمن اینکه آرامش روحی و روانی را برای فرد به همراه دارد.

خوشحال بودن بی دلیل :

خوشبختی یک حالت روحی و روانی محسوب می شود، حال بر خلاف تصور و باور عموم، خوشحال بودن امری کاملا طبیعی می باشد.

شاد بودن یک نوع مهارت می باشد که باید آن را فرا بگیرید، به هیچ عنوان منتظر نباشید تا فرد یا چیزی اسباب خوشحالی شما را فراهم کند، چون خوشبختی ذاتی بادوام تر و پایدار تر می باشد و در روحیه تان نیز تاثیر بیشتر می گذارد، در نتیجه در زمانی که احساس خوشبختی دارید حتی خوردن غذای سرد و بی مزه نیز لذت بخش خواهد بود. تلاش کنید روزانه ۳۰ دقیقه بدون دلیل خوشحال باشید.

تغییر در سبک زندگی

آشنایی با باورهای اشتباه در زندگی نیز می تواند نقش موثری در تغییر نگرش ها داشته باشد و امتیاز زیادی در زندگی افراد خواهد داشت در این مقاله نیز با برخی دیگر از نکات کلیدی و مهم برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی آشنا شدید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *