دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خواص هندوانه ابوجهل و نحوه و میزان مصرف آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب شما را با یکی از میوه هایی که ممکن است تا به حال نام آن را نشنیده باشید آشنا می کنیم و شما می توانید با داشتن اطلاعات کامل از این میوه از آن به عنوان پادزهر و یا جلوگیری از سفید شدن مو ها استفاده کنید. تا پایان این مطلب با ما باشید.

هندوانه ها انواع و اقسام بسیار گوناگونی دارند. یکی از آن ها هندوانه ابوجهل است. در ادامه خواص این هندوانه بسیار کوچک و شگفت انگیز را برایتان بیان خواهیم کرد. این هندوانه سایز بسیار کوچک تری نسبت به هندوانه دارد و طعم آن برخلاف سایر هندوانه هایی که تا کنون خورده اید تلخ می باشد.

هندوانه ابوجهل مزه تلخی دارد.

هندوانه ابوجهل چیست؟

هندوانه ابوجهل یکی از انواع هندوانه هایی می باشد که نام های بسیار گوناگونی دارد که می توان به نام های خربزه روباه، کدوی تلح، سیب تلخ، حنظل، مراره الصحاری، علقم و خزر اشاره کرد. این میوه بسیار پر خاصیت می باشد و می تواند بسیاری از بیماری ها را نظیر فشار خون و سنگ کلیه را درمان کند. این میوه از راسته کدویی ها و از تیره کدو می باشد و سرده آن سیترولوس است. نام علمی این میوه درمانگر Citrullus colocynthis  می باشد و نباید بیش از حد از این میوه استفاده کنید زیرا منجر به بالا رفتن کولیت شده و بر اساس موادی که دارد می تواند منجر به مسمومیت شود. ترکیبات این هندوانه شامل کولوسنتین و کولوسنتتین می باشد.

خواص هندوانه ابوجهل

معایب هندوانه ابوجهل

باید بدانید که این میوه بسیار پرطرفدار می باشد و افراد بسیار زیادی برای درمان بسیاری از بیماری هایشان از آن استفاده می کنند. میوه خشک این گیاه در عطاری ها به فروش می رسد و بیش تر عطاری ها از این میوه برای کاهش فشار خون افراد استفاده می کنند. بهتر است بدانید که در برخی از شهر های ایران این هندوانه به صورت تازه به فروش می رسد و مورد توجه بسیاری از افرادی می باشد که درگیر فشار خون هستند. در برخی از نواحی ایران ترشی هندوانه ابوجهل در میان سایر ترشی ها به روش می رسد. باید بدانید که اطلاعات و آزمایشات بسیار دقیقی درباره کار آیی این میوه موجود نیست ولی بسیاری از افرادی که در طب سنتی کار می کنند بیان کرده اند که این میوه خواص ضد دیابتی ندارد ولی برخی از تحقیقاتی که در کشور های دیگر انجام شده است نشان دهنده این است که این هندوانه می تواند به ترشح انسولین کمک کند و میزان قند خون را کاهش بدهد. بهتر است بدانید که هر نوع میوه ای به خودی خود بی ضرر نمی باشد. خواص هندوانه ابوجهل بیش تر از مضرات آن می باشد ولی باید بدانید که این میوه می تواند اثرات بدی روی قلب و کبد و دستگاه گوارش بگذارد. در واقع بیش تر عوارض این گیاه در صورتی ایجاد می شود که شما به صورت بیش از اندازه و خودسرانه از این میوه استفاده کنید. مضرات این میوه عبارت اند از :

  • درد معده
  • مدفوع آبکی
  • مدفوع خونی
  • نبض بسیار ضعیف
  • ضعف
  • غش
  • اختلالات حسی
  • هذیان
  • گیجی
  • اختلالات گردش خون
  • سمی شدن سلول
  • اگزمای پوستی
  • التهاب حاد کولون
  • سمیت کبدی
  • سمیت کلیوی
  • سقط جنین

نکته :  باید بدانید که این هندوانه مواد سمی را به درون شیر مادر وارد می کند و مادران شیرده نباید از این میوه استفاده کنند زیرا ممکن است آسیب هایی به جنین وارد شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

معایب ابوجهل

تداخلات

باید بدانید که علاوه بر دارو ها بسیاری از میوه ها نیز می توانند با گیاهان تداخل داشته باشند. تداخلاتی که این میوه دارد عبارت اند از :

  • دارو های ضد دیابت
  • دارو های قند خون

نکته :  باید بدانید که این هندوانه را خود سر و بیش از اندازه استفاده نکنید تا مشکلاتی نظیر خونریزی های شدید گوارشی برای شما ایجاد نشود. البته این میوه می تواند خواص بسیار خوبی برای شما داشته باشد ولی باید آن را زیر نظر پزشک و در حد تعیین شده استفاده کنید.

خواص هندوانه ابوجهل

این میوه بر خلاف تمام معایبی که دارد می تواند برای بسیاری از بیماری ها مفید باشد و شما می توانید در حد بسیار کم از آن استفاده کنید. در واقع این میوه می تواند به رفع یبوست افراد کمک کند ولی برای خانم های باردار و افرادی که دارای ورم روده ای هستند مناسب نمی باشد. در ادامه برخی از خواص این هندوانه را برایتان بین می کنیم.

طبع هندوانه ابوجهل چیست؟

طبع هندوانه ابوجهل

این هندوانه دارای طبع گرم و خشک می باشد و برای برخی از افرادی که دارای طبع سرد و یا مزاج سرد هستند مناسب نمی باشد و این افراد باید از خوردن این میوه خودداری کنند.

مسهل قوی

یکی از بیش ترین کاربرد هایی که این میوه دارد این است که می تواند یبوست را درمان کند. در واقع شما می توانید با استفاده بسیار کم از این میوه به یبوست خود غلبه کنید و حتی افرادی که بلغمی هستند می توانند اخلاط بلغمی را از درون خود خارج کنند. البته بهتر است توجه داشته باشید که در صورت یبوست شدید فقط با اجازه پزشک از این میوه استفاده کنید.

درمان دندان درد

اگر دندان درد هستنید بهتر است اندکی از  ریشه این میوه را درون سرکه بجوشانید و آن را در دهان خود نگه دارید. با این کار می توانید به راحتی از درد دندان راحت شوید.

درمان بیماری های کبدی

بسیاری از افرادی که دارای بیماری های کبدی می باشند از این دارو استفاده می کنند و می توانند در کم ترین زمان کبد خود را درمان کنند. این گیاه یک آنتی بیوتیک بسیار قوی می باشد و می تواند بسیاری از باکتری ها را از بین ببرد.

 

درمان درد

درد سیاتیک یکی از درد هایی می باشد که تحمل آن بسیار طاقت فرسا می باشد ولی بهتر است بدانید که از روغن این میوه استفاده می کنند و آن را روی اعصاب می کشند تا درد درمان شود. شما می توانید علاوه بر درمان سیاتیک برای درمان درد مفاصل و درمان سردرد نیز از این میوه استفاده کنید.

استفاده خوراکی

اگر می خواهید از خواص هندوانه ابوجهل برخوردار شوید و از آن استفاده کنید باید آن را بکوبید و آن را با پودر گرد و صمغ عربی  و نشاسته و کتیرا مخلوط کنید و سپس از آن استفاده کنید زیرا این میوه بسیار تلخ می باشد و خالی خوردن آن می تواند باعث گس شدن دهانتان شود.

پادزهر بسیار قوی

از این میوه می توان به عنوان پادزهر مار و عقرب استفاده کرد و به راحتی نیش خوردن توسط این جانوران را درمان کرد تا از مرگ رهایی یابید. برای این کار می توانید آن را دم کنید و هر بار حدودا ۴ الی ۸ گرم میل کنید.

درمان نیس عقرب با ابوجهل

جلوگیری از ریزش مو و سفید شدن مو

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن رو به رو می شوند ریزش مو می باشد. شما می توانید با استفاده از هندوانه ابوجهل از این مشکل رهایی یابید. برای این کار باید مقداری از پودر این میوه را در یک لیتر آب دم کنید و از آن بنوشید. البته یکی دیگر از خواص هندوانه ابوجهل این است که می تواند از سفید شدن مو های شما جلوگیری کند.

    منبع : آرگا


    مطالب مرتبط
    مطالب داغ
    همچنین ببینید
    مشاهده دیدگاه های این مطلب
    دیدگاه های مطلب
    ۰ دیدگاه برای این نوشته

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *