دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دلیل غیر فعال شدن تاچ پد لپ تاپ و نحوه برطرف کردن مشکل

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹
  • ۰

اگر تاچ پد لپ تاپ شما کار نمی کند بهتر است این مطلب را از دست ندهید زیرا از چند جهت مختلف این مشکل را بررسی کرده ایم و راه حل هایی برای آن ها ارائه کرده ایم.

بسیاری از افراد با مشکل غیر فعال شدن تاچ پد لپ تاپ رو به رو می شوند و دلیل آن را نمی دانند. باید بدانید که دلایل بسیاری برای این مشکل وجود دارد. در ادامه روش های حل این مشکل لپ تاپ را برای شما بررسی می کنیم.

چرا تاچ پد لپ تاپ کار نمی کند؟

غیر فعال شدن تاچ پد لپ تاپ

غیر فعال شدن تاچ پد لپ تاپ یکی از مشکلاتی می باشد که هر فردی ممکن است با آن مواجه شود بهتر است اصلا نترسید تا در این بخش از دانش و فناوری روش های رفع این مشکل را برای شما بررسی کنیم. بسیاری از افرادی که از لپتاپ استفاده می کنند با مشکلاتی دیگری همچون خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و یا روشن نشدن لپتاپ دست و پنجه نرم می کنند. در واقع این مشکلات یکی از باگ هایی می باشد که این سیستم ها دارند. تعمیر کردن بخش تاچ پد این سیستم ها کار بسیار راحتی می باشد و باز هم تکرار می کنیم که جای نگرانی نیست.

هنگ کردن سیستم

یکی ازدلیل هایی که باعث می شود تاچ پد کار نکند هنگ کردن سیستم می باشد. احتمالا برنامه ای را روی سیستم خود اجرا کرده اید که با آن سازگاری نداشته و یا سیستم شما ویروسی شده است. اگر این طور باشد هم صفحه کلید شما قفل می شود و هم تاچ پد لپ تاپ کار نمی کند. اگر می خواهید آزمایش کنید که ببینید آیا صفحه کلید شما از کار افتاده است یا خیر می توانید از دکمه ویندوز استفاده کنید و آن را یک بار فشار دهید و سه دکمه Ctrl + Alt + Delete را به صورت همزمان فشار بدهید. اگر با این کار پس از چند ثانیه سیستم شما از کار نکرد باید از دکمه پاور استفاده کنید و لپتاپ را یک بار خاموش و روشن کنید.

غیر فعال شدن تاچ پد لپ تاپ

چک کردن کلید مخصوص

روی لپ تاپ ها کلید هایی تعبیه شده است که مخصوص تاچ پد لپ تاپ می باشد. یکی از دلایل بسیار رایجی که تاچ پد به طور ناگهانی از کار می افتد این است که شما آن دکمه را به صورت نا خود آگاه فشار می دهید. بسیاری از لپ تاپ ها از کلید های ترکیبی استفاده های خاصی می کنند و اگر شما به صورت ندانسته آن ترکیب ها را استفاده کنید ممکن است تاچ پد لپ تاپ شما از کار بیفتد.

  •  آرون گروپس

حذف ماوس های بیگانه

یکی از دلایلی که تاچ پد لپ تاپ ها کار نمی کند در این است که به ماوس های بیگانه متصل شده است. اگر از ماوس های بلوتوثی و دارای پورت USB استفاده می کنید بهتر است آن ها را حذف کنید تا مشکل تاچ پد شما از بین برود. معمولا بعد از یک عیب یابی باید سیستم را ریستارت کنید تا به خوبی کار کند.

حذف ماوس های بیگانه از طریق تنظیمات

بررسی مجدد

بهتر است ماوس های سیستم خود را دوباره تنظیم کنید و یا حداقل تنظیمات آن ها را چک کنید. با تغییر در برخی از قسمت های این بخش ممکن است مشکلات این چنینی برای شما ایجاد شود و شما را نگران کند. در این بخش باید اطمینان پیدا کنید که گزینه تاچ پد لپ تاپ خود را فعال کرده اید.

جستجو در Device manager

اگر با این روش ها نتوانستید مشکل تاچ پد را از بین ببرید باید به بخش های دیگر سر بزنید. برای این کار باید از ترکیب کلید های Win + X استفاده کنید و در پنجره هایی که به روی شما باز می شود به ترتیب گزینه های Power User و Device manager را انتخاب کنید. در صفحه ای که به روی شما باز می شود می توانید به همه چیز دستیابی داشته باشید و مشکلاتی که در سیستم ایجاد شده و نمی گذارد تاچ پد کار کند را پیدا کنید.

تنظیمات مخصوص تاچ پد

تنظیمات بایوس (BIOS) یکی از تنظیماتی می باشد که از هر سیستم عامل کنترل می شود و شما می توانید تاچ پد لپ تاپ را در این بخش سرچ کنید و از فعال بودن آن با خبر شوید. برای استفاده از این تنظیمات در حین روشن شدن لپ تاپ خود باید از دکمه های F2 و Delete استفاده کنید. زمانی که وارد این تنظیمات شدید باید به دنبال یک ورودی به نام های Touch pad، Internal Pointing Device و یا Track pad باشید.

تنظیمات بایوس در لپ تاپ

غیر فعال کردن خدمات Tablet PC

بسیاری از ویندوز های ۱۰ دارای صفحه نمایش لمسی می باشند که سرویسی آن را کنترل می کند. در Input Service Tablet PC عملکرد لمسی کنترل می شود و ممکن است تاچ پد از این طریق غیر فعال شده باشد. شما می توانید برای رفع این مشکل وارد منوی استارت شوید و Input Service Tablet PC را غیر فعال کنید تا تاچ پد شما دوباره به راه بیفتد.

نکته :  اگر تمامی راه های گفته شده برای راه اندازی دوباره تاچ پد شما سازگار نبود قطعا سیستم شما دچار یک مشکل سخت افزاری شده است و باید برای تعمیر آن از طریق نمایندگی اقدام کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *