دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برای تغییر عادات غذایی چه اقداماتی انجام دهیم؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹
  • ۰

روش های تغییر عادت های نا مناسب غذایی خود را می دانید؟ رژیم های غذایی نا مناسب می تواند مشکلاتی برای شما ایجاد کند و سلامتی شما را به خطر می اندازد. اگر فکر می کنید که رژیم غذایی شما خوب نیست و نیاز به اصلاح دارد بهتر است نحوه انجام این کار را بشناسید.

رژیم غذایی می تواند به سلامت و تعادل وزن شما کمک کند. بهتر است عادت های نامناسب غذایی خود را اصلاح کنید و سعی کنید از یک عادت درست و مناسب استفاده کنید تا همیشه سالم و تندرست باشید. تغییر عادات غذایی کار دشواری نمی باشد و فقط باید یک سری چیز ها را بدانید که در ادامه آن ها را برای شما بیان می کنیم.

تغییر رژیم برای داشتن بدن سالم

تغییر عادات غذایی

رژیم های غذایی یکی از مهم ترین رفتار هایی می باشد که بسیاری از افراد از آن ها اطلاعی ندارند. در واقع می توان گفت میوه های کم کربوهیدرات و میوه های چاق کننده را بسیاری از افراد نمی شناسند و از خاصیت های آن ها اطلاعی ندارند. با این حال بسیاری از افراد دوست دارند که عادت های نامناسب غذایی خود را تغییر بدهند و باید بدانید که همیشه هم موفق نمی شوند زیرا نمی توانند از راه کار های مناسب برای جلوگیری از وسوسه های خود استفاده کنند. عادت غذایی نامناسب می تواند در دراز مدت منجر به آسیب رسیدن به ارگان های بدن شما شود و گاها ممکن است این آسیب ها جبران ناپذیر باشند. برای این که یک عادت غذایی خود را عوض کنید باید مراحلی را طی کنید که یک به یک آن ها را برایتان بیان خواهیم کرد و با دلیل توضیح می دهیم.

نوشتن دلیل ترک عادت

یکی از کار هایی که شما را مجبور می کند تا عادت های غذایی جدید پیدا کنید و عادات قبلی را از بین ببرید نوشتن دلیل ترک عادت غذایی نا مناسب می باشد. در واقع شما دلیل کار خود را می نویسید و زمانی که دچار وسوسه می شوید می توانید با رجوع به دلایل از این وسوسه ها تا حدودی مصون بمانید.

بنویسید تا بتوانید عادت های قبلی را از بین ببرید.

داشتن انگیزه

زمانی که شما با مشکلاتی در روند کاهش وزن خود مواجه می شوید بی انگیزه می شوید و دیگر میلی به ادامه نخواهید داشت. در واقع گمراه شدن و بی انگیزه شدن در این راه امری طبیعی می باشد و باید بدانید که این کار به راحتی صورت نمی گیرد. اگر می خواهید به تغییر عادات غذایی خود فکر کنید باید بدانید که راه بسیار طولانی و سختی در پیش دارید و ممکن است خطراتی سلامتی شما را تهدید کند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

خسته نشدن

تغییر عادات غذایی  چند روز تا چند ماه زمان می برد و شما نمی توانید راه صد شبه را یک شبه بروید. بنابراین باید بدانید که راه درازی در پیش روی شما می باشد ولی هدف شما سلامتی است و باید برای رسیدن به آن خسته نشوید تا بتوانید حدودا تا سه هفته دوام بیاورید. بسیاری از متخصصان رژیم های غذایی بر این باور می باشند که تغییر هر عادت حدودا ۲۱ روز زمان می برد تا عادتی جدید جایگزین شود.

تغییر عادات غذایی

استارت زدن

اگر می خواهید یکی از عادت های نامناسب غذایی خود را عوض کنید بهتر است زمانی را برای شروع آن در نظر داشته باشید زیرا که شروع کردن بخشی از کار است و تا زمانی که شما قدمی برای اصلاح بر ندارید نمی توانید از نتایج آن باخبر شوید و به اهداف خود برسید.

نوشتن اهداف

یکی از روش های بسیار موثر برای تغییر نوشتن می باشد. باید بدانید که نوشتن کلمات بسیار جادویی می باشد و شما را به اهدافی که دارید نزدیک تر می کند بنابراین سعی کنید کوچک ترین اهداف خود را نیز یادداشت کنید. نوشتن هدفی که از تغییر و اصلاح رژیم غذایی دارید می تواند به شما کمک کند تا سریع تر به آن ها برسید. بهتر است در حین نوشتن از اندیشه های مثبت استفاده کنید تا تاثیر آن چندین برابر شود.

نوشتن اهداف یکی از کار های بسیار مهم برای رسیدن به آن ها می باشد.

جایگزین کردن

زمانی که شما تصمیم به ایجاد یک رژیم غذایی جدید دارید باید بتوانید بعد از حذف رژیم غذایی قبلی رژیم غذایی دیگری را جایگزین کنید. در واقع با این کار شما جلوی بسیاری از وسوسه هایی که شما را تهدید می کند با قدرت ایستادگی می کنید و می توانید به اهداف خود نزدیک تر شوید. حذف کردن صبحانه از رژیم غذایی می تواند آسیب های بسیار بدی برای بدن شما داشته باشد بنابراین باید هر روز صبحانه میل کنید.  البته می توانید با مراجعه به یک پزشک تغذیه از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *