دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدنی های پمپی شهر سوخته در ایتالیا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹
  • ۰

شهر پمپی یکی از شهرهای دیدنی در کشور ایتالیا است دیدنی های مهم و باستانی این شهر موچب شده است تا امروزه یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در دنیا باشید این شهر که سال ها پیش به دلیل فواران آتشفشان ها زیر گدازه ها مدفون شده است امروزه به یکی از محوطه ها باستانی تبدیل شده است که هنوز بخش های زیادی از شهر را حفظ کرده است و می توانید از آن یدن کنید.

پمپی یکی از بهترین جاذبه های دیدنی در کشور ایتالیا می باشد که بدون شک بازدیدکنندگان خود را حیرت زده خواهد کرد. این شهر سوخته دارای قدمت بسیار طولانی می باشد و از قدیمی ترین شهرهای این کشور است. پمپی شهری است که در سال ۹۷ پیش از میلاد به صورت کامل سوخت و خاکستر شد. این شهر قدیمی که در نزدیکی آتشفشان کوه وزوو قرار دارد به صورت کامل بر اثر فوران شدید آتشفشان سوخت و مواد مذاب آن باعث مرگ هزاران نفر شد. اگر قصد سفر به کشور ایتالیا را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این شهر سوخته بازدید نمایید. این شهر به عنوان یک نماد بزرگ برای این کشور شناخته می شود و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. آتشفشان کوه وزوو به زندگی افراد زیادی در این شهر پایان داد. وزوو تنها کوه آتشفشانی قاره اروپا می باشد که سال های زیادی ست به حالت غیر فعال در آمده است. این شهر قدیمی تنها در سه روز به خاکستر تبدیل شد و قربانیان آن برای همیشه در ذهن و خاطره مردمان این کشور باقی خواهد ماند. از مهم ترین دیدنی های پمپی شهر سوخته در ایتالیا می توان به کوه وزوو در نپال اشاره کرد که باعث این فاجعه بزرگ در پمپی شده است.

دیدنی های مهم شهر پمپی:

شهر پمپی که یکی از شهرهای تاریخی و شناخته شده در دنیا است و خیلی از گردشگران آن را با عنوان شهر سوخته می شناسند یکی از مهم ترین جاذبه هایی است که در ایتالیا واقع شده است و بخش مهمی از تاریخ این کشور را به رقم می کشد. این شهر دارای جاذبه های بسیار حیرت انگیزی است و در خیابان های متروک و خانه های قدیمی آن می توان آثار تاریخی بسیار ارزشمندی را کشف کرد. این شهر خرابه هایی در کوه های وزوو دارد و همانطور که می دانید این کوه یکی از کوه های آتشفشانی بوده است که سال های بعد در پی حفاری هایی یافت شده است و سر از خاک بیرون آورده است هر ساله تورهای مسافرتی زیادی هستند که به این شهر می روند و دلیل آن نیز جذابیت های بی حد در این منطقه است.

دیدنی های پمپی

محوطه باستانی که در این شهر وجود دارد بخش مهمی از تاریخ را در خود جای داده است این محوطه باستانی را با نام هرکولانیوم می شناسند محوطه ای که دارای بهترین نمونه های شهر رومی است و بخش مهمی از سبک زندگی مردمان این منطقه را به تصویر می کشد. این شهر از جمله محبوب ترین جاذبه های باستانی در طول تاریخ است. در ادامه نگاهی به موزه پمپی ایتالیا می تواند اطلاعات جامع تری را در اختیار شما علاقه مندان عزیز قرار دهد.

این شهر تاریخی چگونه ایجاد شده است؟

شاید شنیدن روایت اصلی این شهر حال خیلی از مخاطبان را به هم بریزد و آشفته کند اما از سویی می تواند بخش مهمی از تاریخ را به تصویر بکشد همانطور که اشاره کردیم کوه های این منطقه در زمره کوه های آتشفشانی فعال بوده اند ۱۶ سال پیش این آتشفشان با فوران کردن و فعال شدن بخش عظیمی از این شهر را در گدازه های خود مدفون کرده است خسارت های زیادی که به این شهر وارد شده است آن را به یکی از شهرهای قدیمی تبدیل کرده است که تاریخ پرباری دارد.

محوطه باستانی پمپی

با راه افتادن آتشفشان ها ترس و وحشتی در میان مردم شهر ایجاد شده است و با فرار کردن عده ای از آن ها در زیر گدازه ها مدفون شده و جان خود را از دست داده اند این گدازه ها موجب شده اند تا بخش مهمی از این شهر و جنازه ها سالم باقی بمانند. در این سونامی وحشتناک ۲ هزار نفر از مردمان شهر جان خود را از دست داده اند حفاری های انجام شده در این شهر در قرن ۱۸ صورت گرفته است و بخش های مهمی از حفاری های آن نیز انجام شده است این شهر در حال حاضر یکی از شهرهای متروکه محسوب می شود.

  •  آرون گروپس

مکان های تاریخی پمپی

معرفی بخش های مختلف شهر:

 بخش های مهمی از آثار و اشیای این شهر نیز به موزه نپال منتقل شده اند و تحقیقات باستان شناسی متعددی بر روی آن ها صورت گرفته است جذابیتی که این مجموعه دارد موجب شده است تا گردشگران زیادی از نقاط مختلف برای بازدید از آن راهی ایتالیا شوند. با سفر به این محوطه باستانی می تواند بخش مهمی از فرهنگ و نجوه زندگی مردمان پمپی را مشاهده کنید هنوز خانه ها و فروشگاه های سطح شهر در زیر این گدازه ها وجود دارند و حفظ شده اند که دیدن آن ها از نزدیک برای خیلی از افراد حیرت انگیز خواهد بود.

آمفی تئاتر پمپی

از مهم ترین جاذبه های این شهر می توان به موزه آنتیکواریوم، فروم، گراند تئاتر، حمام عمومی استابیان، خانه مناندر، آمفی تئاتر و … اشاره نمود که ره یک به نوعی بخش های مهمی از این شهر را تشکیل داده اند و هنوز نیز دارای اهمیت ویژه ای هستند. این شهر یکی از مهم ترین مکان های دیدنی ایتالیا برای گردشگران دنیا است این شهر دارای بخش های مختلف دیگری نیز می باشد ویلای اسرار که دارای نقاشی های بسیار زیبایی است و در میان حفاری ها یافت شده است بخش مهمی از هنر مردمان آن دوران را به تصویر می کشد از سویی خیابان مقبره نیز از دیگر بخش های حفاری شده است که یکی از مناطق باشکوه آن دوران بوده است و قبرستان های رومی در آن قرار داشته است. خانه هایی که در غرب پمپی نیز واقع شده اند مجلل ترین خانه ها بوده اند که هنوز بخش هایی از آن ها سالم و زیبا باقی مانده اند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *