دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چند انشا درباره پدر با متن های زیبا و محتوای احساسی

  • ندا خوشرو
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با مجموعه ای خواندنی از انشا درباره پدر در خدمت شما عزیزان خواهیم بود که امیدواریم دانش آموزان عزیز از مطالعه این انشاهای زیبا نهایت بهره را ببرند.

پدر تکیه گاهی امن است و مهربانی های وی را نمی توان با واژه ها توصیف کرد. انشا درباره پدر از انواع موضوعاتی است که از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف خواسته می شود تا در نوشته ای کوتاه به توصیف مهربانی ها و از خود گذشتی پدر بپردازند.

انشا درباره پدر با مضامین زیبا

نوشتن انشا برای دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و آن ها می توانند با نوشتن انشاها با موضوع مختلف ذهن خود را روی موضوع متمرکز نمایند و علاوه بر این خلاقیت ذهنی شان را برای نوشتن مطلب افزایش دهند. در مطالب قبلی انشا در مورد مادر و انشا در مورد دریا و انشا در مورد دوست خوب را مطالعه کردید در ادامه انشا در مورد پدر را گردآوری کرده ایم.

انشا در مورد پدر

انشا زیبا در مورد پدر

پدر خوب و مهربان من، هرگز زحمت هایی که برایم کشیدی را فراموش نمی کنم. به خاطر خواهم داشت روزهایی که خسته از کار روزانه به خانه می آمدی و باز برایم فرصت داشتی و به رویم لبخند می زدی، مرا در آغوش می گرفتی و می پرسیدی روزم چطور بوده و من تمام روز را برایت تعریف می کردم و تو صبورانه به آن ها گوش می کردی.

پدرم از تو ممنونم که در سختی ها و مشکلاتم مانند کوه پشتم هستی و حمایتم می کنی، بابت اشتباهاتم سرزنشم نمی کنی و به جای آن به من فرصت جبران می دهی.

پدر از تو معذرت می خواهم که بعضی وقت ها از همه چیز ایراد می گیرم و فکر می کنم مرا درک نمی کنی و تو ایراد گرفتن های گاه و بی گاه مرا تحمل می کنی و خم به ابرو نمی آوری و بعد من متوجه می شوم که چقدر ناسپاس بوده ام.

  •  آرون گروپس

دلم می خواست می شد کم تر کار کنی و بیش تر کنارمان باشی اما می دانم این کم تر خانه بودنت هم به خاطر ما است و برای ساختن زندگی راحت برای خانواده ست که مجبوری این طور کار کنی.

” تو بهترین پدر دنیا هستی ” این جمله را هر روز به تو می گویم. تو که تمام زندگی ات را وقف ما کردی و از هیچ تلاشی برای خوشی ما دریغ نکردی و تمام مشکلات را به دوش کشیدی تا ما راحت باشیم.

کاش می توانستم بگویم چقدر دوستت دارم و کاش خجالت نمی کشیدم از اینکه دستانت را ببوسم.

انشا پرمحتوا در مورد پدر

انشا پرمحتوا درباره پدر

پدرم جوهره ی هستی من،من سرشار از توام،قلبت پرتپش،دستانت توانمد و نفست گرم تا ابد و یک روز دنیای من.
ای ریشه ی گل جانم،ذهن من در دم و در آخرین دم جاریست از تو ،از نامت ،ازفکرت…
کلامت برای جان فانی من حجت و نگاهت شیشه ی عمر من است .
پدرم همواره ساختی مسیر عشق را برایم،ریشه دواندی در جانم،گاه همچون درختی خسته سایه شدی برای تن رنجورم،گاه همچون آبی زلال زدودی بدی ها را ز من و گاه چو خورشید شدی و سوختی و گرم کردی نفسم را…
تو ای دریای من،خورشید من،سایه پرمهرم ،مانا باشی برای من.
پدرم ای ماه چشمانت خیره به راه من ،نور شدی در راهم ،کور شدم گاهی،چشمانت را مات کردم و دستانت را سرد گاهی،ولی دگر باره قلب مهربانت و آغوش گرمت پذیرای من خطا کرده ی بی نور شد.
به حکم حرف دل شمس صوفی”عشق سفر است ،مسافر این سفر چه بخواهد چه نخواهد از سر تا پا عوض میشود ،کسی نیست که رهروی این راه شود و تغییر نکند.”
من رهروی مسیر عشق تو بوده ام و هستم ،عشق تو خواه ناخواه تغییر داد من مسافر را ،با تو و با دستان تو به هر چه که باید میرسم.
پدرم…
زندگی گر هزار باره بود
بار دیگر تو…
باردیگر تو…

انشا جالب در مورد پدر

انشا زیبا در مورد پدر

من پدرم را خیلی دوست دارم. او با من بسیار مهربان است و هر وقت از سر کار به خانه می آید مرا بغل می کند و می بوسد و با من بازی می کند.

زمانی که من کار اشتباهی انجام می دهم و مادرم از دست من عصبانی می شود، پدرم به او می گوید اشکالی ندارد او هنوز بچه است و ممکن است اشتباه کند. او بعد از این که با مادرم صحبت می کند برای من توضیح می دهد که چرا نباید آن کار را انجام می دادم و من به او قول می دهم دیگر آن اشتباه را تکرار نکنم.

پدرم هر روز صبح زود از خواب بیدار می شود و سر کار می رود و شب به خانه بر می گردد. او به خاطر ما کار می کند تا ما بتوانیم وسایلی که دوست داریم را بخریم.

آخر هفته که پدرم سر کار نمی رود ما را به پارک و شهر بازی می برد و برایمان خوراکی های خوشمزه می خرد. در آن جا به همه مان خیلی خوش می گذرد.

من فکر می کنم پدر من می تواند همه مشکلات را حل کند اما مادرم می گوید فقط خدا می تواند این کار را انجام دهد و ما آدم ها ممکن است نتوانیم همه ی مشکلات را حل کنیم، اما خدا این قدرت را به پدرها داده است تا جایی که می توانند از ما حمایت کنند.

پدرها برای ما بچه ها هر کار انجام می دهند تا ما راحت زندگی کنیم و خوب باشیم ما هم باید همیشه به پدرهایمان احترام بگذاریم و به حرف های آن ها گوش کنیم.

انشا زیبا درباره پدر

انشا پرمحتوا و جالب درباره پدر

پدر واقعا کلمه ای زیبا که از درونش کلی معنای فداکاری و از خود گذشتگی و صمیمیت بروز می دهد. پدر کسی که حاضر است حتی از هر چیزی که باعث پیشرفت و خوشحالی خودش میشود بگذرد و همه این ها را دودستی به فرزندش تقدیم کند. او همان کسی است که صورتش را با سیلی سرخ نگه میدارد تا یک وقت آبروی فرزندش جلوی دوستان به مخاطره نیفتد.

پدر همیشه بدترین ها را به جان می خرد تا یک وقت اعضای خانواده اش بیهوده به چیزی که می خواهند زل نزنند و فکرشان مشغول نشود. همه می دانند همیشه غم برای پدر است و غصه برای مادر و امید هم برای فرزند است. اغلب پدرها بهترین ها را برای خود انتخاب نمی‌خواهند تا معنی ایثار و فداکاری را عملا به فرزند نشان دهند.

آن ها در سخت ترین شرایط زندگی چیزی را به زبان نمی آورند تا شجاعت به معنای واقعی را آموزش دهند و محیط گرم خانه را تبدیل به غم خانه نکنند. پدر بارها راضی به التماس شده تا خانواده اش از کسی چیزی درخواست نکنند. قدرتمند ترین اراده ها نمی تواند اراده ی پولادین یک پدر را برای سربلندی خانواده اش بشکند. این خاصیت را خداوند به پدر داده است تا همیشه چون کوهی استوار باشد.

انشایی زیبا در مورد پدر

اگر شما در نوشتن انشا ضعیف هستید بهتر است نمونه هایی از انشا درباره پدر را مطالعه نمایید سپس مطالب خوانده شده را خلاصه نمایید و از خلاقیت ذهن خود برای نوشتن انشا استفاده کنید تا پیشرفت بیشتری را در زمینه نوشتن انشاء در مورد موضوعات مختلف داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *