دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش دوخت جا جورابی در چند مرحله ساده

  • محدثه خاکشور
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب آرگا آموزش دوخت جا جورابی را به دو روش به رشته ی تحریر در می آوریم، شما خانم های خوش سلیقه و هنرمند می توانید با استفاده از این دو روش جا جورابی های زیبایی را برای نظم بخشیدن منزل بهره ببرید.

جا جورابی یکی از لوازمی می باشد که جهت استفاده در هر خانه ای کاربردی و قابل توجه خواهد بود که به شکل و اتدازه های مختلف طراحی و دوخته می گردد، در این مطلب دوخت جا جورابی را آموزش خواهیم داد.

در حال حاضر که ابعاد منازل رفته رفته کوچک و کوچک تر می شوند چیدمان وسایل با توجه به متراژهای گوناگون ساختمان ها اهمیت بالایی یافته است که متناسب با سلیقه هر فرد انجام می شود؛ یکی از لوازمی که برای این منظور پیشنهاد می شود که البته در موارد زیادی به کار گرفته می شود، جا جورابی است که نظم را به منزل بخشیده و از ریخت و پاش منزل و گم شدن جوراب ها جلوگیری می کند و به نوعی از ایده های جالب تزیین دیوار محسوب می گردد.

آموزش دوخت جای جوراب با استفاده از پارچه و روبان و ...

دوخت جا جورابی با کمترین هزینه و در کمترین زمان صورت می گیرد که هیچ لزومی به داشتن مهارت آن چنانی در خیاطی نیست و با کمی هنر و سلیقه و خلاقیت که درون شما کدبانوهای ایرانی به میزان بالایی وجود دارد، زیباترین جا جورابی ها را بدوزید،  برای جمع آوری وسایل مختلف بسیاری از جمله لوازم خیاطی، لوازم التحریر، لوازم آشپزخانه، و همچنین حوله و دستمال های داخل حمام مورد استفاده قرار می گیرد، به این ترتیب که جا جورابی شیک و جذابی را در پشت حمام بیاویزید و اقدامی در جهت تزیین سرویس بهداشتی، تزیین آشپزخانه، تزیین محل کار انجام داده باشید.

آموزش دوخت محل جمع آوری جوراب شیک و زیبا

آموزش دوخت ودوز جا جورابی بهشکل های فانتزی

آموزش دوخت جا جورابی شیک و کاربردی

روش اول : با پارچه و روبان

وسایل مورد نیاز

  • ۵۰ سانتی متر پارچه
  • ۲ متر روبان ساتنی ۲ سانتی متری
  • مداد یا صابون یا گچ خیاطی
  • سوزن ته گرد
  • متر خیاطی
  • نخ کوک
  • سوزن
  • قیچی
  • روبان حریری
  • روبان سبز

مراحل دوخت

در اولین مرحله پارچه را دو قطعه یکی به اندازه ۲۷ در ۶۰ سانتیمتر برای قسمت رویی؛ و قطعه ای به اندازه ۲۵ در ۴۵ سانتیمتر برای قسمت زیری ببرید؛ هر کدام از این قطعه ها را از یک پارچه با رنگ متمایز ببرید.

  •  آرون گروپس

لبه فوقانی قطعه رویی را با استفاده از روبان و قطعه تحتانی و پایینی را به وسیله ی خط کش یافته و از قسمت بالا تا قسمت پایین خطی رسم کنید. سپس میان قطعه رویی را برای  سانتی متر پیلی به منظور برابر شدن قطعه رو و قطعه زیر بدوزید.

قطعه رو را بر روی قطعه زیری به صورت موازی  قرار داده و اطراف آن را غیر از نوک و یا همان قسمت بالایی جاجورابی را کوک بزنید؛ پس از انجام این کار طول قطعه رویه جا جورابی از قطعه زیر آن کمتر می گردد، خط میانی آن را هم با استفاده از ساتن ۲ سانتی متری کوک زده و پس از آن نیز دو سمت روبان بین را بدوزید.

برای دوخت روبان اطراف جا جورابی به این صورت عمل می کنید که ۱ سانتی متر روبان را پشت جا جورابی و ۱ سانتی متر دیگر روبان بر روی جا جورابی قرار بگیرد؛ هنگام دوخت کنج های جا جورابی لازم است روبان را زاویه دار بدوزیم.

و اما زمان دوختن روبان به اطراف جا جورابی در دو کنج فوقانی آن لازم است دو حلقه برای افزودن به جا جورابی تهیه کنید، هنگامی که به کنج کار برسید روبان در امتداد دوخته شدن از میان قطعه زیری به طرف پایان نوک جا جورابی بدوزید و در نهایت ۱ حلفه آماده نمایید؛ پایان حلقه را به قسمت زیر آورده مجددا روبان را برگردانده و تا انتها بدوزید.

و جا جورابی را اتو کنید؛ حالا نوبت به ساخت گل با استفاده از روبان می رسد؛ از روبان حریری ۱ سانتی اندازه ۶۰ سانتی متر برش داده و و آن را کوک بزنید، بهتر است برای داشتن یک گل زیبا از کوک های کوچک بهره ببرید، به کوک زدن تا باقی ماندن فقط ۱۰-۱۵ سانتی متر از روبان ادامه بدهید و پس از آن برای بست زدن؛ تعدادی کوک بر روی یکدیگر بزنید تا محکم شده و پایان آن بسته گردد.

نخ کوک را نبرید و روبان را از درون به بیرون بپیچانید و تعدادی کوک بزنید تا سفت گردد، حالا در این مرحله جهت آماده سازی برگ گل به روبان سبز نیاز دارید، آن را از قسمت بالا تا زده و باقی آن را رها کنید, مجددا همین کار را انجام دهید و ادامه روبان را آویزان نمایید و در زیر گل بگذارید و کوک بزنید.

در نهایت گل را به قسمت فوقانی جا جورابی متصل کنید، تعداد بکارگیری از گل ها به سلیقه ی شما است.

آموزش دوختن جا جورابی با استفاده از پارچه و روبان

روش دوم: با جیب های کوچک و بزرگ شلوارهای جین

وسایل مورد نیاز

  • پارچه ای بزرگ
  • جیب های بزرگ
  • جیب های کوچک
  • چسب مخصوص
  • تخته

مراحل دوخت

ابتدا پارچه ای بزرگ و مناسب را به منظور پایه و زمینه انتخاب کنید و بر روی تخته مورد نظر بچسبانید؛ می توانید عمل چسباندن را در مرحله ی آخر نیز انجام دهید.

اموزش دوخت جای جوراب با جیب های کوچک و بزرگ لی

سپس جیب های کوچک و بزرگی را از شلوارهای لی جدا نمایید، به طوری که آسیبی به آنها نرسد.

حالا در این مرحله جیب ها را بر روی پارچه اصلی قرار دهید و به مراتب جاهای آنها را تغییر بدهید تا شکل دلخواه خود را به دست بیاورید، و در همان محل جیب ها را با استفاده از چسب های بخصوص بچسـبانید و یا بدوزید.

می توانید به سلیقه ی خود روبانی را با رنگ زیبا و مناسب انتخاب کنید و به اطراف آن بدوزید.

در پایان هم جا جورابی را بر روی تخته مورد نظر بچسبانید، همچنین می توانید با کمک بندی با دوام به چوب رختی آویزان کنید.

آموزش دوخت جا جورابی با روشی ساده

آموزش دوخت جا جورابی به شکلی زیبا و ساده

دو شیوه ی جالب برای دوختن جا جورابی

آموزش دوخت جا جورابی زیبا و ساده

اموزش دوخت جای جوراب برای نظم بخشیدن به منزل

آموزش دوختن جا جورابی با دو روش

دوخت جای جوراب با پارچه های خوش رنگ و روبان

آموزش دوخت جای جوراب با استفاده از پارچه های مختلف

آموزش دوخت جا جورابی با ایده های شیک و ناب

در این مطلب دوختن جا جورابی را به دو روش ساده اما زیبا و شیک آموزش داده ایم، جا جورابی یکی از وسایل مهم و پرکاربرد در نظم بخشیدن منزل محسوب می شود که می توانید به آسانی در خانه تهیه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *