دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

با خواص اعجاب انگیز پوست سیب آشنا شوید

  • ساناز براتی
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

پوست سیب دارای خواص مختلفی برای سلامت بدن می باشد، از جمله خاصیت های پوست سیب می تواند به پیشگیری کننده از سرطان، بهبود سلامت قلب و عروق، تقویت استخوان ها، کمک به داشتن دندان هایی سالم، تقویت ماهیچه ها، سلامت پوست و … اشاره نمود.

سیب یکی از محبوبترین میوه هایی است که در جهان وجود دارد و در انواع مختلفی دیده می شود. این میوه بسیار مقوی بوده و دارای ویتامین های مختلفی برای سلامت بدن می باشد. باید بدانید که این میوه خوشمزه دارای پوستی پر خاصیت و مقوی می باشد که نباید دور انداخته شود. برای آشنایی با خواص پوست سیب در این مطلب همراه ما باشید.

خواص مختلف پوست سیب

سیب میوه ای است خوشمزه که با شروع فصل پاییز انواع مختلفی از این میوه وارد بازار می شود. این میوه دارای ویتامین های مختلف و مواد مغذی بسیاری است که به منظور کنترل اشتها و کاهش خون بسیار عالی عمل می کند. اغلب افراد دوست دارند تا سیب را با پوست بخورند، اما برخی از افراد پوست سیب را جدا کرده و گوشت آن را می خورند که کاملا اشتباه است و باعث می شوند تا خواص بسیاری از آن را از دست بدهند، زیرا بخش زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر موجود در سیب در پوست آن وجود دارد. به منظور بهره بردن از تمام خاصیت های سیب باید این میوه را با پوست بخورید. قبل از خوردن سیب با پوست باید این میوه را به خوبی بشویید تا هر نوع آلودگی و مواد شیمیایی که ممکن است بر روی این میوه وجود داشته باشد از بین برود.

انواع خواص پوست سیب

همانطور که می دانیم سیب یکی از میوه های محبوب در سراسر جهان می باشد که در اغلب نقاط در دسترس می باشد، این میوه در رنگ های مختلف سبز، زرد، قرمز و … مشاهده می شود که هر کدام طعم و عطری فوق العاده دارند، سیب قرمز به عنوان محبوب ترین و نوع این میوه در جهان شناخته شده است. در دوره باستان اعتقاداتی وجود داشته است که مصرف پوست سیب و استفاده از آن می تواند باعث درمان بیماری های مختلفی در افراد شود. پوست سیب مملو از ویتامین های مختلفی می باشد که در بین این ویتامین ها ویتامین A و ویتامین C از سایرین به میزان بالاتری وجود دارند. بر طبق تحقیقات انجام شده نیمی از ویتامین C موجود در سیب در پوست آن وجود دارد. برای بررسی بیشتر خواص پوست سیب در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بررسی انواع خاصیت های پوست سیب

پیشگیری کننده از سرطان

بر طبق مطالعات انجام شده در این مورد مشخص شده است که پوست سیب باعث پیشگیری از ابتلا به سرطان های مختلفی مثل سرطان کولون، سرطان سینه و سرطان کبد تا حد بالایی خواهد شد. پوست سیب به دلیل دارا بودن مواد مغذی و انواع ویتامین های مفید و همچنین به دلیل دارا بودن تری ترپنوئید در سیب می تواند به خوبی با سرطان مقابله کرده و آن را نابود سازد و از پیشروی و رشد آن جلوگیری نماید. تری ترپنوئید ۵ حلقه ای موجود در پوست سیب که دارای اثرات درمانی بالایی می باشد، از این رو باعث شده تا پوست سیب دارای خواص بیشماری در سلامت بدن باشد.

انواع خاصیت پوست سیب

  •  آرون گروپس

پیشگیری کننده از بیماری های قلبی و عروقی

پوست سیب حاوی آنتی اکسیدان هایی می باشد که این نوع آنتی اکسیدان ها از اکسیداسیون شدن چربی های غیر اشباع جلوگیری می کنند. همانطور که می دانیم وجود چربی های غیر اشباع در بدن مضر بوده و باعث بروز مشکلات بزرگی مانند حمله های قلبی و بیماری های قلبی خواهند شد. از این رو وجود آنتی اکسیدان ها در پوست سیب باعث پیشگیری از حملات و بیماری های قلبی خواهند شد. همچنین تحقیقات انجام شده بر روی این میوه و پوست آن نشان داده اند که مصرف روزانه سیب با پوست به همراه سبزیجات باعث کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی خواهد شد.

پوست سیب و خواص آن

پیشگیری کننده از آسم

یکی دیگر از خواص مهم پوست سیب خاصیت پیشگیری کننده آن از آسم می باشد. در بررسی ها و مطالعات انجام شده بر روی پوست سیب به این نتیجه رسیده اند که استفاده از پوست سیب باعث کاهش احتمال مبتلا شدن به آسم خواهد شد، استفاده از پوست سیب در این مورد بیش از هر نوع سبزی و میوه ی دیگری کمک کننده خواهد بود.

کمک به کنترل وزن

پوست هر عدد سیب متوسط دارای ۵ گرم فیبر می باشد که حدود بیست درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین می کند. با توجه به تحقیقات انجام شده مصرف فیبر باعث کاهش وزن خواهد شد و هر گرم فیبر می تواند حدود ۲۰ پوند از وزن را در طی یکسال کاهش دهد. خوردن سیب به همراه پوست آن باعث ایجاد حس سیری خواهد شد و از این رو با پر خوری نیز مقابله می کند.

انواع خاصیت های پوست سیب

تنظیم کننده قند خون

همانطور که قبلا اشاره شد سیب و پوست سیب دارای آنتی اکسیدان بالایی است که این آنتی اکسیدان می تواند باعث کاهش قند خون شود و باعث می شود تا انسولین وادار به پاسخ دهی متقابل شود و در نتیجه آنزیم مسئول تجزیه نشاسته به قندهای ساده تر در مسیر خون آزاد می شوند، در نهایت این موضوع باعث خواهد شد تا مقاومت بدن در مقابل دیابت بالا رود.

کمک به سلامت ریه

مصرف پوست سیب به دلیل مواد مغذی و ویتامین های مفیدی که دارد باعث ارتقای عملکرد ریه می شود و مصرف آن همچنین باعث می شود تا امکان ابتلا به بیماری های تنفسی نیز کمتر شود و بهبودی بالا رود.

درمان دندان درد با پوست سیب

از دیگر خواص پوست سیب کمک به بهبود دندان درد می باشد. مصرف پوست سیب باعث تحریک بزاق دهان خواهد شد. بزاق دهان دارای موادی می باشد که توانایی از بین بردن باکتری های مضر در دهان را دارند، از این رو مصرف سیب و پوست آن باعث کاهش پوسیدگی دندان ها خواهد شد و درد دندان را کاهش خواهد داد، همچنین برای داشتن دندان هایی سفید و سالم تر می توانید سیب را با پوست بخورید.

خاصیت های مختلف پوست سیب

سیستم ایمنی قوی تر با پوست سیب

همانطور که گفته شد پوست سیب دارای ویتامین C بالایی می باشد که باعث استحکام در سیستم ایمنی بدن خواهد شد. همچنین بدن انسان سلول های جدیدی را با نوعی از ویتامین A تولید می نماید که این ویتامین در پوست سیب وجود دارد.

سلامت پوست

وجود ویتامین C در پوست سیب تاثیرات مثبتی بر روی پوست می گذارد و باعث حفظ سلامت پوست خواهد شد. برای داشتن پوستی سالم و جوان از سیب و پوست آن غافل نشوید.

خواص پوست سیب برای بدن

مفید برای کم خونی

اشخاصی که مشکل کمبود گلبول های قرمز خون را دارند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به کم خونی قرار دارند، آهن ماده ای مهم و ضروری برای کمک به تولید گلبول های قرمز خون به میزان کافی می باشد. از این رو مصرف پوست سیب برای افراد مبتلا به کم خونی بسیار مفید و کمک کننده خواهد بود.

بهبود گوارش با استفاده از پوست سیب

از دیگر خواص پوست سیب کمک به بهبود گوارش می باشد. پوست سیب دارای مقدار زیادی فیبر می باشد، دو سوم از سیب را فیبر تشکیل می دهد و سیب با پوست یک ماده غنی از فیبر شناخته می شود. استفاده از مواد حاوی فیبر باعث بهبود گوارش و ساده شدن آن خواهند شد، از این رو مصرف سیب با پوست باعث سلامت دستگاه گوارش خواهد شد.

خاصیت ها و ویژگی های پوست سیب

سلامت چشم با کمک پوست سیب

توصیه پزشکان برای داشتن چشمانی سالم مصرف بالای ویتامین A می باشد. برای رفع مشکلات بینایی و پیشگیری از مشکلات چشم و داشتن چشمانی سالم باید سیب را به همراه پوستش بخورید تا از خواص آن بهره ببرید. پوست سیب دارای میزان بالایی از ویتامین A می باشد.

درمان کننده فشار خون بالا

بر طبق تحقیقات انجام شده بر روی سیب و پوست آن مشخص شده است که مواد مغذی موجود در این میوه باعث مهار آنزیمی می شوند که دلیل فشار خون بالا است.

پوست سیب و خاصیت های مختلف آن

سلامت ماهیچه ها با پوست سیب

پوست سیب به دلیل دارا بودن ترکیبات طبیعی می تواند برای سلامت ماهیچه ها مفید باشد. اسولیک اسید موجود در پوست سیب می تواند ماهیچه ها را از فرسایش خلاص نماید و باعث تقویت و افزایش قوت آنها شود و همچنین احتمال شکستگی را کمتر می نماید.

منبع غنی از آنتی اکسیدان ها

پوست سیب دارای میزان بالایی از فیتوشیمی هایی مثل فنولیک و فلاونوئید می باشد. این ماده ها باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن خواهند شد. رادیکال های آزاد به سلول های سالم بدن حمله می کنند و بیماری های مختلفی مانند سرطان را در بدن ایجاد می کنند، برای داشتن پوستی سالم، حفظ بدن از بیماری های قلبی و دیابت و پیشگیری از سرطان آنتی اکسیدان ها بسیار مفید می باشند که میزان بالایی از آن در سیب و پوست سیب یافت می شود.

خاصیت های پوست سیب بر سلامت

حفاظت از مغز در برابر از دست دادن حافظه

پوست سیب دارای میزان مفیدی از کورستین می باشد، کورستین موجود در پوست سیب می تواند از سلول های مغزی در برابر آسیب های ناشی از، از دست دادن حافظه محافظت نماید و همچنین باعث افزایش تمرکز خواهد شد و فراموشی را نیز بهبود می دهد. یکی از مهمترین خواص پوست سیب پیشگیری از کند شدن و فراموشی است.

محافظت کننده در برابر اختلال پارکینسون

با توجه به مطالعات انجام شده اشخاصی که میزان بالایی از فیبر را مصرف می کنند می توانند بدن خود را در برابر بیماری پارکینسون ایمن کنند. وجود فیبر بالا در پوست سیب می تواند در این مورد نتیجه بخش باشد. بیماری پارکینسون به دلیل ترشح دوپامین به وسیله سلول های عصبی ایجاد می شود.

ویژگی ها و خاصیت های مختلف پوست سیب

درمان کننده سنگ صفرا

مصرف پوست سیب باعث ممانعت از جمع شدن سنگ در کیسه صفرا می شود. سنگ ها به دلیل تجمع کلسترول ایجاد می شود و فیبرهای موجود در پوست سیب باعث از بین رفتن آنها خواهد شد.

مفید برای استخوان ها

پوست سیب دارای مواد مغذی مختلفی مانند کلسیم می باشد، کلسیم موجود در این میوه و پوست آن باعث سلامت استخوان ها می شود. کلسیم ماده ای مهم و ضروری برای استخوان ها و رشد آنها محسوب می شود. کمبود کلسیم باعث می شود تا استخوان هایی ضعیف و فرسوده داشته باشیم که به آن پوکی استخوان می گویند. با مصرف پوست سیب از پوکی استخوان جلوگیری کنید.

برخی از خاصیت های پوست سیب

نکات مهم در رابطه با تمیز نمودن پوست سیب

در رابطه با میوه ها و پوست های آن و همچنین وجود آفت کش ها و وکس ها بر روی آنها اغلب افراد نگرانی هایی دارند، از این رو باید قبل از مصرف پوست سیب در مورد پاک بودن آن از هر نوع آلودگی اطمینان داشته باشید، برای این منظور موارد زیر را رعایت نمایید:

  • برای شستن سیب ها در زیر آب آن را مالش دهید و با مالیدن پوست زیر آب افت کش ها را از روی پوست سیب حذف کنید.
  • در زمان پرورش سیب ها کشاورز از مواد آفت کش برای جلوگیری از بیماری و نفوذ حشرات استفاده می کند، در حالت کلی آفت کش زیادی بر روی سیب باقی نمی ماند، و همان مقدار باقی مانده نیز با شستن با آب برطرف خواهد شد.
  • بیشتر آفت کش ها در دو قسمت فرو رفته سیب جمع می شوند که باید این نواحی بعد از شستن میوه جدا شده و مصرف نشوند.

خواص پوست سیب برای قسمت های مختلف بدن

وکس سیب

با تراشیدن سطح سیب پودر سفید رنگی از آن خارج می شود که معمولا موم طبیعی خود سیب است که در طی رشد خودش آن را تولید می نماید. این موم از تبخیر شدن آب موجود در مغز میوه جلوگیری می کند و آن را تازه تر نگه می دارد. موم مورد نظر ضرری برای بدن انسان ندارد. علاوه بر این وکس طبیعی، برخی از سیب ها را وکس های مصنوعی می زنند تا در طولانی مدت و مسیرهای طولانی از خراب شدن آنها جلوگیری شود. بدون وکس سیب ها به راحتی رطوبت خود را از دست داده و خراب می شوند.

خواص مختلف پوست سیب

وکس های مصنوعی به دو دسته خوراکی و صنعتی تقسیم بندی می شوند. وکس های میوه ای بدون خطر بوده و با شستن و ساییدن با آب ولرم از بین خواهند رفت و تمیز می شوند. شاید برخی از تولید کنندگان از وکس های صنعتی برای میوه استفاده کنند که دارای سرب، جیوه و مواد غیر خوراکی دیگری می باشد، برای پیگیری این موضوع سطح سیب را با دستمال کاغذی پاک کنید اگر مواد قرمز رنگ پاک شود، ممکن است از وکس صنعتی استفاده شده باشد که باید به خوبی شسته و ضد عفونی شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *