دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جذاب ترین دیدنی های سیاه بیشه برای یک گردش لذت بخش در این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

سیاه بیشه یکی از روستاهای پر جاذبه در استان مازندران است این روستا دارای جذابیت های بسیار زیادی است و از چشم اندازهای طبیعی بسیار زیادی برخوردار است این روستا در فاصله ۴۰ کیلومتری از جاده چالوس واقع شده است و می توانید یکی از دیدنی های مهم در این استان باشد این منطقه دارای آب و هوای بسیار معتدل و مطبوعی است که آن را به منطقه تفریحی ییلاقی تبدیل کرده است.

این روستا به دلیل برخورداری از زیباترین مراتع و دشت های خود مورد توجه گردشگران زیادی است در این روستای زیبا می توانید چشم اندازهای طبیعی بسیار زیادی را مشاهده کنید این روستا یکی از مکان های دیدنی مهم در استان گلستان و مازندران است که مورد توجه خیلی از علاقه مندان است. نزدیک بودن این روستای خوش آب و هوا به چالوس نیز موجب شده تا هر ساله گردشگران زیادی از نواحی اطراف به این منطقه سفر کنند و از جذابیت های آن بازدید کنند روستای سیاه بیشه در برخی از فصل های سال پوشیده است مه است که جذابیت های آن را بیشتر کرده است آب و هوای معتدل و خنکی که در این منطقه حاکم است موجب شده است تا گردشگران زیادی از نواحی مختلف ایران به این منطقه ییلاقی سفر کنند. زمانی که وارد این روستا می شوید می توانید خانه های روستایی و دیدنی های سیاه بیشه را می بینید که دارای شیروانی است و با چکیدن باران از سقف آن طراوت زیادی را به دل می بخشد و زیبایی های آن را دو چندان می کند. این منطقه به دلیل تنوع زیستی و جانوری که دارد بسیار با اهمیت است و یکی از مناطق محافظت شده ای است که باید از آن حفاظت شود این روستا با وجود جنگل های هیرکانی خود نیز بسیار جذاب و چشم نواز می باشد همچنین شما گردشگران می توانید جاذبه های بیشتری از این روستا را ادامه مطالعه کنید.

دیدنی های روستای سیاه بیشه کدام اند:

این روستای یکی از مکان های دیدنی مازندران است و با وجود جذابیت های طبیعی و توریستی خود بسیار مورد توجه است این منطقه دارای جنگل های مختلفی است و نزدیک بودن دیگر جنگل ها و مراتع به این منطقه نیز موجب جذابیت بیشتر آن شده است به ویژه منطقه جنگلی ناهارخوران که گشت و گزار در این منطقه را افزایش داده است.

 

دره کمجل:

یکی دیگر از دیدنی های سیاه بیشه که در نزدیکی این روستا می باشد دره کمجل است و بعد از تونل کندوان و سیاه بیشه واقع شده است.این مکان دیدنی دارای ۲۵ آبشار در بخش های مختلف خود می باشد که بعضی از آن ها آبشار های فصلی هستند. برای بازدید از این مکان دیدنی بهترین زمان اوایل تابستان تا اواخر آن می باشد. لازم به ذکر است بازدید از این مکان برای افراد علاقه مند به کوه نوردی مناسب می باشد و پیشنهاد می شود بدون داشتن نوزاد و یا کودک به همراه خود به این دره سفر نمایید. دره کمجل یکی از بهترین مکان های دیدنی در استان مازندران می باشد.

روستای سیاه بیشه

سد سیاه بیشه:

این سد فوق العاده زیبا در حدود ۱۰ کیلومتری تونل کندوان واقع شده است و در آن نیروگاه برق نیز وجود دارد که کار این سد در ساعات اوج مصرف تولید برق و در ساعات عادی ذخیره آب در بالای سد می باشد. اگر قصد سفر به استان مازندران را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این مکان دیدنی بازدید نمایید. این سد زیبا در مجاورت روستای سیاه پیشه از مهم ترین مکان های نزدیک به این روستا می باشد که از اهمیت بسیار زیادی می باشد و از نظر توریستی و اقتصادی در رده بالا قرار دارد. این مکان دیدنی یکی از افتخارات کشور می باشد که برای مردم سیاه بیشه به عنوان یک نماد شناخته می شود.

چشم انداز سیاه بیشه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

چهار باغ سیاه بیشه:

این مکان دیدنی یکی از مکان های حفاظت شده توسط دولت می باشد که در آن فعالیت و تحقیقات علمی انجام می شود. همچنین بخش هایی از آن برای بازدید گردشگران آزاد می باشد که می توانند در آن به تفریح بپردازند.چهار باغ سیاه بیشه یک مکان دیدنی بی نظیر می باشد که می تواند هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود نماید. این مکان در حدود کیلومتر ۹۰ جاده چالوس در نزدیکی سیاه بیشه واقع شده است و یکی از بهترین گزینه ها برای هر مسافری می باشد.

طبیعت سیاه بیشه

گردنه هزار چم:

یکی دیگر از دیدنی های سیاه بیشه گردنه هزار چم می باشد که در نزدیکی این روستا واقع شده است و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی می باشد. همچنین در این گردنه رستوران های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از غذاهای لذیذ آن ها استفاده نمایید و از سفر خود لذت ببرید. این گردنه یکی زیباترین جاده های ایران می باشد که می تواند هر مسافری را مجذوب خود نماید. گردنه هزار چم دارای سرسبزی بسیار خاصی است و یکی از پرترافیک ترین مسیر ها به سمت مرزن آباد می باشد. در این گردنه کافه ها و لبنیاتی‌های زیادی وجود دارد که همه روزه میزبان مسافران عزیز می باشند.

ارتفاعات سیاه بیشه

دره اندرسم:

این دره قبل از تونل کندوان در سمت چپ جاده واقع شده است و برای رسیدن به آن باید حدود سه ساعت پیاده روی را تحمل نمایید تا بتوانید از زیبایی های خاص آن لذت ببرید. برای بازدید از آبشارهای دیدنی این دره باید تجهیزات کوهنوردی و پیاده روی را به همراه داشته باشید تا در مسیر های مختلف آن با مشکل مواجه نشوید.

دیدنی های سیاه بیشه

به جنگل های استان مازندران جنگل های هیرکانی گفته می شود که روستای سیاه بیشه نیز بخشی از این جنگل های زیبا می باشد که مسافران می توانند در سفر خود به این روستا از این جنگل دیدن نمایند و از سفر خود لذت ببرند. اگر قصد سفر به سیاه بیشه را دارید جنگل های هیرکانی یکی از بهترین گزینه ها برای تفریح می باشد و شما می توانید در آن به ثبت عکس های زیبا بپردازید. این جنگل ها دارای آب و هوای بسیار عالی می باشد و در فصول سرد نیز دارای هوای بسیار خاصی می باشد که در ارتفاعات آن همیشه مه غلیظ وجود دارد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *