دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کویر حلوان و چشم اندازهای فوق العاده زیبای آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

کویر حلوان یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی و کویری در استان خراسان جنوبی و منطقه طبس است این کویر دارای چشم اندازهای بکری است و مقصد طبیعت گردان و کویرگردان است که می خواهند تجربه ای خاص از سفر داشته باشند. اما شما علاقه مندان برای اولین سفر خود به این منطقه باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید و حتما به شکل گروهی به این مناطق سفر کنید.

طبس یکی از مناطق کویری بسیار زیبا و بکر در استان خراسان جنوبی است منطقه ای که با وجود جاذبه های کویری خود در میان گردشگران شناخته شده است و از اهمیت زیادی برخوردار می باشد این منطقه دارای جاذبه های بسیار زیبایی است که از مهم ترین این جاذبه ها می توان به کویر حلوان اشاره نمود این کویر مقصد گردشگران و طبیعت گردانی است که می خواهند از بکرترین نقاط ایران دیدن کنند و با دیدن چنین جاذبه هایی می توانند لذت زیادی از سفر خود ببرند. شما گردشگران می توانید در طی مسیر پیاده روی کردن در این کویر با جاذبه های بسیار زیبایی آشنا شوید و از چشم اندازهای زیبایی دیدن کنید. این کویر محلی برای گشت و گزارهای جدید است و با سفر به این منطقه می توانید تجربه های بسیار زیادی را کسب کنید. جاذبه های کویری به دلیل بکر بودن خود مورد توجه هستند و این منطقه کویری نیز به دلیل آسمان های شب خود و ستاره های پر نور و هوای پاک و تمیزی که دارد مورد توجه است.

کویر حلوان و جاذبه های کویری آن:

این کویر یکی از مکان های دیدنی طبس است منطقه ای که هم دارای جاذبه های کویری است و هم با رفتن به روستای آن می توانید جذابیت های دیگری را مشاهده کنید. در این کویر زیبایی های بسیار زیادی دیده می شود شکوه برج ها و قلعه های تاریخی در این منطقه می تواند توجه هر گردشگری را به خود جذب کند و مورد توجه گردشگران باشد. آشنایی با این مکان های دیدنی طبس می تواند برای شما جذابیت های زیادی داشته باشد که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد.

کویر حلوان

راهنمای بازدید:

اگر قصد سفر به این کویر دوست داشتنی و بکر را دارید و علاقه مند به تماشای زیبایی های کویر هستید این مکان یکی از بهترین گزینه ها می باشد که می توانید به آن سفر نمایید. اما بازدید از این مکان دارای شرایط و لوازم خاصی می باشد که در این مطلب شما را برای آمادگی بهتر راهنمایی خواهیم کرد. پیشنهاد اول ما به شما این است که حتما برای سفر به این کویر اول صبح را انتخاب نمایید تا بتوانید قسمت های از آن را پیش بروید و اگر قصد اقامت شبانه را ندارید بتوانید در روشنایی به مکان اولیه خود برگردید.

گزینه بعدی که باید به آن توجه شود سعی کنید به هیچ عنوان تنها به کویر نروید تا با مشکلات احتمالی برخورد نکنید. برای بازدید از کویر حلوان حتما وسایل مورد نیاز از قبیل داروهای شخصی، چراغ قوه، زیرانداز، خوراکی، لباس گرم، کوله پشتی و … را به همراه داشته باشید. اگر قصد اقامت در شب را دارید حتما چادر مسافرتی همراه خود داشته باشید.

جاذبه های مهم کویر حلوان

این کویر یکی بکرترین کویرهای کشور می باشد که ارزش دیدن را دارد. شما می توانید در این کویر بدون کفش در رمل های شنی آن راه بروید و از گرمای آن لذت ببرید. همچنین تورهای گردشگری زیادی همه روزه به این کویر وجود دارد که می توانید در آن به شترسواری، رانندگی به موتور چهارچرخ و … بپردازید که قطعا یک روز فوق العاده را برای شما عزیزان خواهد ساخت. اگر شب را در این کویر می مانید می توانید در آن آتش روشن کنید و از شب های این کویر  و سکوتش لذت ببرید. این مکان دیدنی یکی از بهترین های ایران می باشد که می تواند شما را حیرت زده نماید.

  •  آرون گروپس

این کویر پوشیده از ریگزار همه ساله بیش از ۳۰۰ هزار بازدیدکننده از تمامی نقاط کشور می باشد که بسیار جالب توجه است و برای مردم شهر طبس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و از آن به عنوان یک نماد بزرگ یاد می شود. بهترین زمان سفر به این کویر دوست داشتنی اواخر پاییز تا اوایل بهار می باشد و از آب و هوای مطلوبی برخوردار است. دلیل اینکه نباید در تابستان به این کویر سفر کنید و شب را در آن ماندگار باشید وجود مار و عقرب می باشد که در هوای گرم بیشتر وجود دارند. اگر قصد سفر به استان خراسان جنوبی را دارید هرگز بازدید از این کویر دیدنی را فراموش نکنید و اگر علاقه مند به ماندن در هوای تاریک این کویر نیستید می توانید در اقامتگاه بوم‌گردی این کویر شب ها را سپری کنید و در روشنایی روز به بازدید از این مکان دیدنی بپردازید.این مکان دیدنی دارای پوشش های گیاهی فراوانی از جمله تاغ، اسکنبیل بادام کوهی و … می باشد که بسیار جالب توجه است.

حلوان را بشناسید

شما می توانید بعد از بازدید از این کویر زیبا از دیدنی های مهمی که در نزدیکی آن نیز وجود دارد بازدید کنید و از سفر خود لذت ببرید. در نزدیکی این مکان دیدنی روستای تاریخی اصفهک و دره کال جنی وجود دارد که زیبایی های بسیار خاصی برخوردار هستند. شما می توانید دو یا سه روز عالی را در کویر حلوان و دیدنی های اطراف آن سپری نمایید و از سفر خود لذت ببرید.

غذاهای محلی:

گردشگران می توانند در شهر طبس که در نزدیکی این کویر دیدنی است از غذاهای کویری استفاده نمایند که اغلب آن ها مزه های ترش و تند دارند که بسیار خوشمزه هستند. غذاهای محلی کویر حلوان زبان زد مردم ایران می باشد و بعید است کسی به این مکان دیدنی سفر کرده باشد و از غذاهای آن میل نکرده باشد. پیشنهاد می کنیم در طول سفر خود حداقل یکبار از غذاهای خوش طعم این منطقه استفاده نمایید.

چشم انداز حلوان

همانطور که اشاره این کویر در نواحی اطراف خود نیز دارای جاذبه های بی شماری است به ویژه روستایی با همین نام که در نزدیکی این کویر است و می توانید سری به آن بزنید و از جاذبه های آن دیدن کنید هر یک از این جاذبه ها می تواند بای شما گردشگران جذاب و دیدنی باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *