دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان کرونا در خانه و آنچه یک فرد مبتلا به کرونای خفیف باید بداند

  • سحر هودانلویی
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

کووید ۱۹ از بیماری های پیشرفته در عصر امروز می باشد که افراد بسیاری را به دام مرگ کشانده است. تا به کنون درمان قطعی برای این بیماری گزارش نشده است و از این رو باید توجه خوبی به رعایت نکات بهداشت شخصی خود داشته باشید. همچنین درمان کرونا در خانه با آگاهی از نکات درمانی بسیار مناسب تر از بستری به بیمارستان ها می باشد که در ادامه این مطلب به شما آموزش داده ایم.

دنیا تا به کنون آماری در حدود ۲۸ میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا را در دل خود نظاره گر بوده است. همان طور که می دانید تا به کنون درمان قطعی و واکسن مناسبی که در درمان کویید ۱۹ موثر واقع گردد، پیدا نشده است؛ از این رو مقامات کشور ها صلاح را بر این منظور دانسته اند که برای کنترل شیوع این بیماری، نکات بهداشتی را رعایت کرده و پس از مشاهده علائم، خیلی زود در منزل قرنطینه شوند. درمان کرونا در خانه شاید آسان تر از اقدامات پزشکی به نظر آید، اما باید توجه داشته باشید که برای درمان کامل به آگاهی هایی نیاز دارید که در این مطلب به شما معرفی کرده ایم.

آشنایی با ویروس کووید 19

ویروس کووید ۱۹

گفتنی است که بسیاری از متخصصان بر این باورند که برای درمان ویروس کرونا، نیاز به مراجعه پزشک و بیمارستان نیست؛ بلکه با استراحت و رعایت برخی نکات می توانید به راحتی سلامتی خود را باز گردانید. امروزه یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها، نحوه چگونگی کنترل کووید ۱۹ است و با توجه به این امر که هر فرد با توجه به سیستم ایمنی متفاوت از علائم مختلفی برخوردار است، نحوه درمان هر یکی پس از شناسایی دقیق نشانه های ویروس کرونا امکان پذیر می شود.

  • نحوه انتقال این بیماری به چه صورت است؟

اولین اقدام برای مراقبت از خود در برابر فردی از خانواده که به این بیماری مبتلا شده است؛ آن است که از نحوه انتقال این بیماری به صورت کامل مطلع باشید. قابل به ذکر است که این بیماری به طور کلی با ۲ روش انتقال پیدا می کند؛ اول آن که افراد سالم از قطرات تنفسی فرد مبتلا تنفس کنند و این هوای آلوده می تواند فضای در بر گرفته فرد مبتلا به سرفه، عطسه، دم و بازدم و حرف زدن باشد. دوم آن که فرد سالم با سطوحی که بیمار در تماس بوده است، ارتباط برقرار کند و پس از آن خوراکی میل نماید و یا دست آلوده خود را به نواحی همچون دهان، بینی، چشم و گوش ها اعمال کند. توجه داشته باشید که ویروس کرونا در طی مدت زمان طولانی می تواند بر روی سطوح زنده باقی بماند.

همچنین طی تحقیقات انجام شده این چنین مشخص شد که این ویروس می تواند به راحتی در فضا گردش پیدا کند و در نهایت به موجب بروز بیماری در فرد شود. از این رو توصیه فراوان می شود که برای درمان کرونا در خانه مسائل بهداشتی را خیلی جدی بگیرید.

معرفی روش های درمان کرونا در خانه

روش های درمان کرونا در خانه

از علائم کرونا می توان به تب، سرفه و تنگی نفس اشاره کرد که باید توجه داشت، کاملا متغیر هستند و می توانند در صورت هایی دیگر برای فرد بروز پیدا کنند.

  • درمان تب

قرص های رفع تب استفاده کنید:

اگر تب بدن شما در درجه بسیار بالایی قرار گرفته است، توصیه می شود که از دارو و قرص های تب بر استفاده کنید. قرص استامینوفن از دارو های موثر برای کنترل تب است که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. ایبوپروفن نیز از این تاثیر دارویی برخوردار است، اما برخی محققین بر این باورند که شاید درمان کرونا در خانه را با مشکل مواجه کند که از این رو به تحقیقات بیشتری برای اعتماد به آن نیاز است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مصرف مایعات:

اگر تجربه داشته باشید، به خوبی متوجه خواهید شد که تب به بروز تعریق منجر می گردد که این عبارت بدان معناست، آب و مایعات بسیاری ازدست داده اید. از این رو مصرف مایعات و آبمیوه های طبیعی را فراموش نکنید و از نوشیدنی های کافئین دار در حد امکان اجتناب کنید.

استراحت:

گفتنی است که بدن و عملکرد های آن برای سلامتی به استراحت و تامین انرژی نیاز دارند. از این رو به خوبی استراحت کنید و اجازه دهید که بدن تان به خوبی کارش را انجام دهد.

آشنایی با علائم کرونا ویروس

  • درمان سرفه

مایعات کثیری را در طی روز میل نمایید:

گفتنی است که مصرف مایعات علاوه بر مرطوب نگه داشتن سطح حلق و گلویتان به  رفع علائم کمبود آب در بدن تان نیز در طی زمان می پردازد.

از مصرف نوشیدنی های گرم غافل نشوید:

مایعات و نوشیدنی های گرم به مانند چایی، دمنوش و سوپ مرغ مجراه های تنفسی تان را گرم می کنند و در نهایت به شل شدگی موکوس، غشای حلق و مجرا های تنفسی فوقانی منجر می شود.

دمنوشی موثر تهیه کنید:

برای تهیه این دمنوش موثر در درمان کرونا در خانه می توانید ۱ قاشق مربا خوری عسل را با چایی و یا آب داغ ترکیب کنید و سپس میل نمایید. این نوشیدنی گلو درد شما را تسکین می دهد که در این رابطه باید توجه داشته باشید که برای کودکان کمتر از ۱ سال مناسب نمی باشد.

از بخور استفاده کنید:

همواره برای درمان سریع دوش آب گرم بگیرید و از دستگاه بخور برای تنفس هوای گرم در اتاق تان استفاده کنید. این روش با باز کردن مجرا های گلو به تسکین درد و در نهایت تنفسی راحت تر کمک می کند.

غرغره کردن محلول آب نمک:

تا به کنون نتیجه ای علمی برای این روش در نظر گرفته نشده است، اما قابل به ذکر می باشد که این روش در کنترل علائم و درمان کووید ۱۹ موثر واقع می گردد. چرا که بسیاری از افراد اعا کرده اند که گلو درد خود را با این روش تسکین داده اند، از این رو ۱ بار امتحان آن هیچ ضرری برایتان در پی نخواهد داشت. ۱ قاشق چایی خوری نمک را در ۱ لیوان آب گرم حل کنید و سپس به غرغره کردن گلویتان بپردازید.

درمان کرونا در خانه به چه صورت است؟

از یخ کمک بگیرید:

اگر از گلویی ملتهب و درناک برخوردار هستید، توصیه می شود که چند تکه یخ برای بی حسی، کاهش درد و تسکین آن بمکید.

قرص و آبنبات های درمان سرفه استفاده کنید:

این روش با مرطوب نگه داشتن سطح گلو و حلق تان به کاهش سرفه و تسکین درد می انجامد.

شربت های ضد سرفه نیز موثر می باشند:

اگر سرفه های خلط دار دارید، می توانید از شربت اکسپکتورانت مصرف نمایید، چرا که با رقیق کردن ترشحات تان از سرفه های خشک جلوگیری می کند. در این رابطه شربت های ضد سرفه بسیار کار آمد هستند که با توجه به عملکرد های سیستم بدن تان باید بهترین نوع را برای خود انتخاب کنید.

قرص استامینوفن مصرف کنید:

طبیعی است که گاها سرفه های زیاد به بروز درد منجر شوند. از این رو قرص های مسکن به مانند استامینوفن بسیار موثر هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

  • درمان تنگی نفس

به آرامی نفس بکشید:

با کاهش ریتم تنفس تان می توانید به خود برای انجام نحوه درست نفس کشیدن  کمک کنید.

از تکنیک های ریلکسیشن و مدیتیشن استفاده کنید:

گفتنی است که با استفاده از حرکات مدیتیشن می توانید ریتم تنفس خود را بهبود و در نتیجه منظم کنید. توجه داشته باشید که این روش می تواند استرس و اضطراب تان را کاهش دهد و در نهایت فضایی آرامش بخش برایتان ایجاد کند.

نکاتی که در درمان کرونا در خانه باید رعایت کرد

اسپری های استشناقی:

توجه داشته باشید که اگر در گذشته ملزوم به استفاده از اسپری های استشناقی بوده اید، امکان دارد که حال نیز به کمک آن احتیاج داشته باشید. از این رو به احساسات دردی که در قفسه سینه خود دارید، توجه کنید و به یاد آورید که پزشک مورد نظرتان بابت چه علائمی این اسپری را برایتان تجویز کرده بود.

توجه داشته باشید که نباید از اسپری شخص دیگری استفاده کنید، فقط همان گونه ای را مصرف نماید که دکتر برایتان تجویز کرده است و پس از هر بار استفاده باید نواحی برخورد کرده با دهان تان را ضد عفونی کنید.

  • اقداماتی که در قرنطینه برای درمان کووید ۱۹ در منزل باید انجام دهید

  1. حد امکان در منزل بمانید، مگر آن که به مراجعه پزشک نیاز پیدا کردید.
  2. نشانه های بیماری را شناسایی کنید، در صورت مشاهده علائم حاد به مانند تنگی نفس شدید خیلی سریع با فوریت های پزشکی تماس بگیرید.
  3. در صورت امکان خود را در اتاقی دیگر و جدا از بقیه قرنطینه کنید.
  4. در صورت امکان از سرویس بهداشتی شخصی و به دور از دیگران استفاده کنید.
  5. از تماس با سایرین در منزل و حیوانات خانگی بپرهیزید.
  6. وسایل شخصی به مانند فنجان، حوله و دیگر وسایل را برای خود در اتاق مهیا کنید.
  7. در صورت تماس با دیگر افراد، حتما از ماسک استفاده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *