دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ژله ساده و مجلسی با روش تهیه آسان و راحت

  • ندا خوشرو
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

ژله یکی از انواع دسر های متنوع و خوشمزه است که بهترین ایده برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس و مهمانی های رسمی و غیر رسمی می باشد. در ادامه این مطلب طرز تهیه ژله ساده آبرنگی را با بهترین روش مشاهده خواهید کرد.

ژله ها طعم های متفاوتی دارند و یکی از بهترین دسر ها محسوب می شوند. خانم های ایرانی به طرز تهیه انواع ژله و انواع کیک بسیار علاقه مند هستند. در این مطلب طرز تهیه ژله ساده را مشاهده خواهید کرد.

ژله رنگین کمان و ژله با شیر از انواع دسر های ساده هستند که شما می توانید آن ها را در منزل تهیه کنید. در این بخش از آشپزی ما قصد داریم تا طریقه درست کردن ژله ساده آبرنگی را به شما کدبانوهای عزیز ایرانی آموزش دهیم.

طرز تهیه ژله ساده آبرنگی

مواد لازم

  • ژله آلوئه ورا : به میزان لازم
  • پودر ژله : چند بسته در طعم ها و رنگ های مختلف و دلخواه

پودر ژله

طرز تهیه ژله ساده آبرنگی

در مرحله اول تهیه ژله ساده آبرنگی ابتدا چند رنگ دلخواه ژله را با ۲ لیوان سر خالی آب حل کنید سپس آن ها را در درون ظرف بریزید و درب ظرف را ببندید و ظروف حاوی ژله را در درون یخچال قرار دهید تا زمانی که ژله ها بسته شوند.

حل کردن پودر ژله در درون آب

سپس ژله های بسته شده  را به تکه های بزرگ نامنظمی برش دهید.

  •  آرون گروپس

برش دادن ژله های بسته شده

برش های ژله را در درون قالب به طور مخلوط بریزید توجه داشته باشید که ژله ها باید کمی پایین تر از لبه قالب قرار بگیرند. در مرحله بعدی روش تهیه ژله ساده آبرنگی  ژله آلوئه ورا را در مقداری آب بر روی بخار کتری حل کنید ( روش بن ماری ).

حل کردن ژله آلوئه ورا در درون آب قرار دادن ژله آلوئه ورا بر روی بخار کتری

ژله آلوئه ورا گرم را بر روی ژله های سرد رنگی بریزید تا ژله ها آب شوند و سایه های رنگی بر روی آن ها ایجاد شود.

طرز تهیه ژله ساده

نکات مهم برای تهیه ژله ساده آبرنگی

  1. به اندازه ۱/۲ حجم قالب ژله آلوئه ورا را آماده کنید اگر قالب شما ۱۰ لیوان جا دارد شما باید ۵ لیوان ژله آلوئه ورا تهیه نمایید.
  2. در  ساخت ژله ساده آبرنگی مهم ترین نکته دمای ژله آلوئه ورا است.
  3. دمای ژله آلوئه ورا برای این که آن را بر روی ژله های رنگی بریزید باید به حدی باشد که وقتی انگشتتان را در آن فرو می برید نسوزد.
  4. اگر ژله آلوئه ورا داغ باشد همه برش های ژله های رنگی را ذوب می کند.
  5. اگر دمای ژله آلوئه ورا سرد باشد روی برش های ژله های رنگی سایه ای ایجاد نمی کند و شما ژله خرده شیشه را خواهید داشت.
  6. برای ریختن ژله آلوئه ورا بر روی ژله های رنگی ابتدا قالب ژله را در درون یخچال قرار دهید سپس ژله آلوئه ورا را در همان یخچال  بر روی برش های ژله بریزید. بهتر است قالب ژله تکان نخورد زیرا رنگ ها با یکدیگر مخلوط می شوند و ظاهر ژله بهم می ریزد.

ژله آبرنگی خوشمزه

آموزش ساده تهیه ژله دو رنگ با شیر

یکی از ساده ترین دسرها که می توان برای ضیافت ها و مناسبت های خاص تهیه و تدارک ببینید. دسر ژله دو رنگ می باشد که با مواد مختلفی تهیه و سرو می شود. در این دستور ساده می خواهیم نحوه تهیه ژله دو رنگ با شیر را آموزش دهیم خواهشمندیم تا پایان همراه ما باشید.

مواد لازم:

  • پودر ژله: ۲ بسته با دو رنگ و طعم متفاوت
  • شیر سرد: ۱ لیوان
  • آب گرم: ۱ لیوان
  • آب سرد: ۱ لیوان

طرز تهیه ژله ساده با شیر

دستور پخت:

در ابتدا یکی از بسته های پودر ژله را باز کنید و با یک لیوان آب گرم خوب مخلوط کنید تا پودر درون آب حل شود و مایع شفاف گردد.

سپس یک لیوان شیر سرد شده را به آن اضافه نمایید و هم بزنید تا رنگ آن مات شود. مخلوط آماده شده را درون ظرف مخصوص ژله برزید و در داخل یخچال بگذارید تا ژله ببند(اندازه ظرف ژله برای اضافه نمودن بسته دیگر ژله در نظر گرفته شود).

توجه داشته باشید در صورتی که ژله داغ باشد به هنگام اضافه کردن شیر، در اصطلاح شیر می برد و مایع ژله خراب می شود. همچنین برای زیبای ژله و مات شدن آن از شیر استفاده کردیم به جای شیر می توانید از یک لیوان آب سرد نیز استفاده کنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه ژله ساده دو رنگ باید بسته دیگر پودر که رنگ متفاوتی با پودر ژله اولی دارد را باز کنید و آن را با یک لیوان آب گرم خوب مخلوط نمایید تا شفاف گردد. بعد یک لیوان آب سرد را به آن بیفزایید.

ژله قرار داده شده درون یخچال که سفت شده است را خارج کنید و مخلوط ژله دومی را به آرامی روی آن بریزید و  ظرف ژله را مجددا در داخل یخچال بگذارید تا خوب ببندد.

پس از گذشت چند ساعت زمانی که ژله کاملا بست، ته ظرف ژله را برای مدت چند ثانیه در داخل ظرف آب داغ بگذارید و بعد آن را خارج نمایید و درون بشقاب برگردانید تا از داخل ظرف جدا شود.

نحوه تهیه ژله دو رنگ

امیدواریم از طرز تهیه ژله ساده در منزل نهایت لذت را ببرید و بتوانید برای مهمانی خود ژله آبرنگی ساده و مجلسی را تهیه نمایید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده دستور تهیه انواع ژله های مختلف به بخش دسر با ژله مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *