دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی بیشتر با کشور غنا و فرهنگ و تاریخ آن

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید که کشور غنا در واقع از دسته کشور هایی می باشد که با توجه پیشرفت های چندین ساله خود موفق شده در صدر سایر کشور های جهان از لحاظ جاذبه گردشگری قرار بگیرد که به همین منظور در این مطلب سعی داریم شما را با این جاذبه های خارق العاده آشنا نماییم با ما همراه باشید.

به طور کلی کشور غنا کشوری می باشد که در ساحل غربی قاره آفریقا واقع شده و یکی از پر رونق ترین مظاهر دموکراسی در این قاره به حساب می آید. همچنین این کشور در یکی از پر هرج و مرج ترین مناطق روی زمین با نام حزیره طلح شناخته می شود.

آشنایی با کشور غنا

بهتر است بدانید که این کشور زیبا در واقع در بخش غرب آفریقا قرار گرفته که شهر آکرا پایتخت و مرکز آن می باشد. واحد پول اعلام شده در این سرزمین برابر با سدی است و اغلب ساکنان آن با زبان انگلیسی که زبان رسمی نیز می باشد تکلم دارند. به طور کلی در این کشور بیش از ۳۰ میلیون نفر سکونت دارند که قوم آکان بیش از ۱۷ درصد مردم را تشکیل داده اند و همچنین بیش از ۹۰ درصد مردم نیز سیاه پوست هستند. مساحت تقریبی این کشور برابر با ۲۳۸.۵۳۵ کیلومتر مربع اعلام شده است و از نظر وسعت رتبه ۸۰ را در میان کشور های جهانی کسب کرده است. جالب است بدانید که شرایط کاری در این کشور اینگونه است که اگر فرد بخواهد با مهارت بسیار بالا وارد شغلی در غنا شود که در کشور خود در آن موفق بوده و سابقه کاری بالایی داشته باشد این موضوع از دید دولت دارای دو معنی می باشد یکی اینکه یا شما حقوق کمی در کشور خود بابت شغل مورد نظر دریافت می کرده اید و یا اینکه کارفرما دیگر علاقه ای به ادامه همکاری با شما نداشته است که در نهایت هر دو دید منجر به مهاجرت شما به این کشور شده است. توجه داشته باشید چنانچه شخص از میزان حقوق خود ناراضی بوده باشد باید در فرم درخواست خود قید کند که اولا میزان مهارت وی به چه میزان است و ثانیا به چه مقدار حقوق راضی است.

تاریخچه کشور غنا

خلاصه از تاریخچه:

جالب است بدانید که سرزمین غنا در گذشته تحت نظارت ممالک مستقل سیاه پوست بوده و به تدریج پرتغالی ها در سده ۱۵ این ممالک را از هم می پاشند و این روند موجب می شود که تجارت برده و طلا رونق جدی داشته باشد. همچنین این کشور در دوره استعمار مشهور به ساحل طلا بوده که پس از پرتغالی ها گروهی از بریتانیایی ها دست اندازی های مشخصی را فراهم کردند و تحت این عملکرد سیتز های طولانی تحت حمایت صورت گرفت . البته  بهتر است بدانید که روند استقلال طلبانه مردم این کشور در طول تاریخ تغییرات زیادی داشته است و بر اساس مطالعات بر جا مانده متوجه می شوید که تاریخ غنا تحت تاثیر شرایط زیادی در طول به دست آوردن استقلال خود قرار گرفته است.

موقعیت جغرافیایی:

همانطور که متوجه شدید غنا در غرب آفریقا قرار گرفته و با سایر سرزمین های مختلف از جهت شرق با توگو، از غرب با ساحل عاج همسایگی دارد و همچنین از جهت شمال به بورکینافاسو و از جهت جنوب به اقیانوس اطلس منتهی می شود و دارای بیش از ۲۳۸.۵۳۵ کیلومتر مربع وسعت می باشد. این کشور در واقع در دسته کشور هایی قرار می گیرد که از مهم ترین رود های موجود در آن می توان به ولتا و شاخ های تای سیاه و ولتای سفید اشاره کرد. همچنین که جنگل ها نیز در این کشور از وسعت زیادی برخوردار هستند و عمدتا در نواحی جنوبی واقع شده اند.

موقعیت جغرافیایی سرزمین غنا

آب و هوا:

به طور کلی وضعیت آب و هوایی کشور غنا گرمسیری است و باید افراد آب زیادی در طول روز بنوشند و مشخص است استفاده از آب به مقدار زیاد در این سرزمین یکی از موضوعات هم در سفر محسوب می شود. این سرزمین دارای دو بخش هوای خشک و مرطوب است که در دوره هایی با آب و هوای خشک نیز دیده شده است. بهتر است بدانید که خشکی هوا در این کشور بیش از حد است و تنها زمانی که هوا مرطوب است رطوبت به حد معتدل خود می رسد.

  •  آرون گروپس

پرچم غنا:

جالب است بدانید که پرچم کشور ها در طی سال های مختلفی به رسمیت شناخته شده اند که پرچم این کشور در سال ۱۹۵۷ به رسمیت شناخته شده و در واقع از سه رنگ قرمز، سبز و زرد تشکیل شده است. این سه رنگ به صورت افقی قرار گرفته اند و یک ستاره در میان پرچم قرار دارد. به طور کلی رنگ قرمز موجود در این پرچم نماد خون های ریخته شده افراد در روند به دست آوردن استقلال کشور غنا، رنگ زرد نماد معادن و رنگ سبز نماد جنگل های انبوه می باشد.

آشنایی با پرچم سرزمین غنا

شهر آکرا پایتخت:

به طور کلی شهر آکرا مرکز استان آرکای بزرگ است و پایتخت سرزمین غنا محسوب می شود. این شهر در واقع بیشترین جمعیت را در خود جای داده و از آنجایی که دارای رتبه های مشخصی در طول تاریخ بوده اغلب در زمان های متععدی مورد ارزیابی قرار می گیرد. همچنین این شهر در زمینه تحصلی نیز رشد ۱۳ درصدی داشته است.

فرهنگ مردم:

بهتر است بدانید که اغلب مردم غنا سعی دارند در کنار هم زندگی خوبی داشته باشند ولی از آنجایی اکثر مواقع سکوت را ترجیح می دهند از روابط احتماعی بسیار پایینی برخوردار هستند. در فرهنگ مردم این کشور هیچ گونه فخر فروشی به چشم نمی خورد و مردم از این موضوع دور هستند. بهتر است بدانید که حجاب در این کشور کاملا آزاد است و ممنوعیتی برای بی حجابی به چشم نمی خورد. معمولا بانوان لباس های سنتی که نیاز به پارچه زیادی دارند و زمان زیادی برای دوختشان صرف می شود بر تن می کنند. مردان نیز از لباس های رسمی تر مانند لباس هایی که جنبه مردانه دارند استفاده می کنند. کودکان نیز در انتخاب لباس خود آزاد هستند و هر چه دوست بدارند می پوشند ولی اغلب سعی دارند مرتب باشند و در واقع در این کشور شما به هیچ وجه کودکی را بدون لباس نخواهید دید.

فرهنگ مردم غنا

غذاهای محبوب در غنا:

به طور کلی غنا یکی از کشور هایی می باشد که دارای فرهنگ غنی آشپزی است، فرهنگ غذایی که بازتاب کننده فرهنگ محلی این کشور است. غذاهای غنا گردشگران زیادی را وادار می کند تا از غذاهای محلی و محصولات آن تهیه کنند. بهتر است بدانید که کیک لوبیا یکی از غذاهای معروف این کشور است البته که بسیاری از مردم از لوبیا متنفر می باشند اما این غذا موفق شده تا افراد زیادی را علاقه مند خود کند. کیک لوبیا در واقع از ترکیب مواد لوبیا، ماهی و آفتاب گردان تهیه می شود و رنگ قرمز آن به دلیل روغن نخل قرمز است البته که در برخی از مناطق از رب گوجه فرنگی برای این غذا استفاده می شود.

غذاهای محبوب مردم در غنا

جاذبه های گردشگری:

همانطور که می دانید غنا از دسته کشور هایی می باشد که به دلیل جاذبه های گردشگری خارق العاده ای که دارد سالانه مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران است و به همین منظور در ادامه سعی داریم شما را با برخی از جاذبه های گردشگری کشور غنا آشنا نماییم:

پارک ملی کاکوم:

بهتر است بدانید که پارک ملی کاکوم یکی از جاذبه های توریستی واقع در غنا می باشد که به دلیل جنگل های بارانی، پوشش گیاهی و جانوری نادری که دارد مشهور شده است. گونه های مختلفی از حیوانات در حال انقراض از جمله فیل های کوتوله، گربه ها و بوقلمون های جنگلی را می توانید در این پارک مشاهده کنید. هچنین پل های معلقی در این پارک با ارتفاع ۴۰ متر از زمین ساخته شده اند که محل عبور بازدیدکنندگان بر فراز این پارک زیبا هستند. این پل های معلق در واقع از طناب سیمی، پایه های آلومینیومی و تخته های چوبی ساخته شده اند که توسط تورهایی محافظت می شوند اما برای افرادی که نمی توانند در ارتفاع قرار بگیرند مسیری در زیر این پل ها تعبیه شده است.

بازدید از پارک زیبای کاکوک در غنا

آرامگاه فوام نکرومه:

به طور کلی آرامگاه قوام نکرومه شخصی که متولد سال ۱۹۰۹ بوده و رهبریت این کشور را در طی سال های ۱۹۵۱ تا ۱۹۶۶ در دست داشته در این کشور بنا شده است. نکرومه در واقع کسی بود که استقلال و آزادی را برای مردمان نا به وجود آورد.

جاذبه های گردشگری غنا

قلعه ساحل کیپ:

قلعه ساحل کیپ در واقع قلعه باستانی مربوط به دوران وسطلایی می باشد که به عنوان مرکز تجاری مهم مورد استفاده قرار می گرفته و معمولا سوعدی ها از آن برای تجارت چوب و طلا استفاده می کرده اند. همچنین برده ها نیز مهم ترین کالاهایی بودند که در این قلعه مورد معامله قرار می گرفتند. بازدیدکنندگان می توانند از بقایای این قلعه و بلوکی که برای حراج بردگان استفاده می شده و توپ ها و دیگر اشیاء باقی مانده در این قلعه دیدن کنند.

قلعه تاریخی در کشور غنا

روستای بوسوا:

بوسوا در واقع یک روستای تفریحی، ماهیگیری و ساحلی در ناحیه غرب آهانتا در منطقه غربی غنا می باشد که بیش از ۵۰۰۰ ساکن دارد و جاده هایی آسفالت برای رسیدن به شهر دارد. در گذشته در این روستا درختان نخل زیادی کاشته شده بودند که در بر اثر بیماری نخل که در بوسوا منتشر شد تمامی نخل ها از بین رفتند و در حال حاضر تنها ساحل های ماسه ای در این روستا باقی مانده اند.

بازدید از روستا های زیبای واقع در غنا

موزه ملی:

موزه ملی در واقع یکی دیگر از مناطق دیدنی و جذاب کشور غنا می باشد که از سه مجموعه اصلی باستان شناسی، قوم نگاری و هنر تشکیل شده است. در این منطقه فضاهای جذاب و سرگرم کننده ای را می توانید مشاهده کنید و همچنین اشیاء باستانی این منطقه بسیار عالی و بی نظیر هستند که می توانند توجه هر بیننده ای را به خود جلب کنند.

باغ گیاه شناسی آبوری:

این باغ زیبا در ۳۰ کیلومتری شهر آکرا و بر روی تپه ای واقع شده است. باغ آبوری در واقع برای بازدید عموم از ساعت ۸ و نیم صبح تا الی ۵ عصر باز می باشد. از آنجایی که این منطقه از امنیت خوبی برخوردار می باشد پیست های دوچرخه سواری مدرنی در آن طراحی شده که می تواند مورد استقبال بسیار گردشگران قرار بگیرد.

مکان های توریستی کشور غنا

مسجد لارابنگا:

بهتر است بدانید که مسجد لارابنگا در واقع یکی از مساجد قدیمی در غنا می باشد که پروژه های داستانی زیادی را در بر گرفته است. این منطقه در واقع پر از گل و گیاه بوده و البته در سال های اخیر نیز تا حد زیادی بازسازی شده است اما جز یکی از مناطق عجیب و دیدنی در کشور غنا محسوب می شود که دوره های قبل مورد عبادت و راز و نیاز قرار می گرفته است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *