دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان زکام در خانه با چند توصیه طبیعی

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

با نزدیک شدن به فصل سرما بسیاری از افراد دچار زکام می شوند و آن را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند. در این مطلب با ما باشید تا راه های درمانی زکام را برایتان مطرح کنیم.

زکام همان التهابات بافت بینی می باشد که در اثر آزاد شدن هیستامین زیاد ایجاد می شود و شما را ناراحت می کند. این بیماری موجب از دست رفتن حس چشایی و بویایی شما به طور موقت می شود.

درمان زکام

در مقاله های قبلی راه های درمان آبریزش بینی ، درمان گرفتگی بینی را به شما آموزش دادیم و در این مطلب قصد داریم شما را با راه های درمانی زکام آشنا کنیم.

زکام چیست؟

زکام همان آبریزش بینی به خارج از حلق و سینه گفته می شود و ممکن است یک سرماخوردگی ساده باعث ایجاد آن شود. بسیاری از پزشکان برای درمان این بیماری از آنتی هیستامین ها استفاده می کنند و شربت هایی می دهند تا تولید بیش از حد هیستامین در بدن متوقف شود.

درمان خانگی زکام

باید بدانید که بسیاری از افراد استفاده از دارو ها را دوست ندارند و به دنبال رهی برای درمان خانگی بیماری های ساده ای مانند زکام و سرماخوردگی می باشند. در ادامه راه های طبیعی برای درمان این بیماری را به شما معرفی می کنیم.

استفاده از روغن نعنا

برخی از روغن ها مانند روغن نعنا در درمان گریپ مفید اند. باید بدانید که استفاده از این روغن می تواند تنفس راحت تری را برای شما بوجود بیاورد. برای استفاده از این روغن می توانید چند قطره از آن را در یک لیوان آب داغ بریزید و آن را به صورت بخور استفاده کنید. در واقع این بخور با روغن نعنا می تواند التهابات و برونشیت را از بین ببرد.

  •  آرون گروپس

اکالیپتوس

یکی دیگر از موادی به شما کمک می کند تا اکسیژن را راحت تر تنفس کنید اکالیپتوس می باشد. در واقع برای استفاده از این ماده نیازی به کار های سخت نیست و تنها با استشمام آن راه تنفسی شما باز می شود.

سرو کوهی

زمانی که فرد بیمار می شود سیستم ایمنی بدنش به شدت افت می کند. در واقع در این زمان بدن نمی تواند با عفونت ها به راحتی مبارزه کند و ممکن است بیماری های دیگر همراه زکام بیایند و شما را گرفتار کنند. از این رو توصیه می کنیم زمانی که سرما می خورید و یا دچار زکام می شوید سیستم ایمنی خود را بالا ببرید. برای بالا بردن سیستم دفاعی بدن خود می توانید از سرو کوهی استفاده کنید.

میخک

چوب میخک می تواند در درمان ناخوشی های زکام مفید باشد. می توانید برای استفاده از چوب میخک یک قابلمه را تا نیمه پر آب کنید و بگذارید همراه میخک بجوشد سپس می توانید از این بخور برای درمان و تسکین زکام استفاده کنید.

حریره بادام

یکی دیگر از موادی که به شما کمک می کند تا بتوانید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید حریره بادام می باشد. این غذا می تواند برای درمان آسم و بیماری های آلرژیک و همچنین درمان زکام مفید واقع شود.

اکالیپتوس و درمان گرفتگی بینی

استفاده از سیاه دانه

سیاه دانه می تواند به باز شدن گرفتگی بینی کمک کند و علامت های زکام را کاهش دهد. از دیدگاه طب سنتی سیاه دانه چندین برابر دارو ها دارای آنتی اکسیدان می باشد و خواص بی نظیری برای درمان بیماری ها دارد.

آویشن

یکی دیگر از راه هایی که در حین سرماخوردگی به شما کمک می کند و درد های شما را تسکین می دهد استفاده از دمنوش های خانگی و گیاهی می باشد. شما می توانید علاوه بر استفاده از دمنوش آویشن از خشک شده آویشن در غذا های خود نیز استفاده کنید تا سریع تر بهبود یابید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *