دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت دو کاردستی شمشیر با استفاده از کاغذ و چوب

  • محدثه خاکشور
  • ۶ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب برای شما علاقه مندان به مطالب آموزشی جالب در زمینه هنر در خانه، آموزش ساخت کاردستی شمشیر را با روش هایی ساده بیان کرده ایم، امیدواریم مورد پسند شما واقع گردد.

یکی از کارهایی که در بالا بردن خلاقیت افراد به خصوص کودکان و نوجوانان تاثیر چشمگیری دارد و هم نوعی سرگرمی مناسب به شمار می رود، ساخت کاردستی با لوازم غیر قابل استفاده می باشد؛ شاید به همین خاطر در مدارس نیز ساخت کاردستی مورد توجه قرار گرفته و انجام می شود، در این مطلب روش های جالبی برای ساخت کاردستی شمشیر آموزش داده شده است.

انواع کاردستی با تنوع بسیار وجود دارد که هر کدام خلاقیت های خاص خود را می طلبد، از جمله آنها می توان به ساخت کاردستی ماشین، کاردستی پنگوئن، کاردستی گربه، کاردستی موش، کاردستی روباه، کاردستی هواپیما و …… اشاره کرد، بارها دیده اید که با مقداری چوب بستنی و یا کاموا کاردستی های زیبایی را خلق کرده اند، با توجه به اینکه یکی از وسایل بازی های پسران در کودکی اسباب بازی تفنگ و شمشیر می باشد، در این مطلب به آموزش ساخت کاردستی شمشیر با دو روش از کاغذ و چوب پرداخته ایم.

آموزش ساخت شمشیر کاغذی

ایده های بینظیری از ساخت کاردستی شمشیر برای تمامی علاقه مندان

وسایل لازم

  • کاغذ سفید A4
  • کاغذ رنگی
  • چسب نواری
  • قیچی

ساخت کاردستی شمشیر با استفاده از کاغذ

برای این منظور باید سه قسمت از شمشیر یعنی بدنه، دسته و گارد شمشیر را بسازیم، برای ساخت بدنه شمشیر ابتدا یک کاغذ سفید A4 را از طول به سه قسمت تقسیم نموده و از روی خطها تا نمایید، و بر روی ۴ طرف آن چسب نواری بزنید، سمتی را که برای نوک شمشیر در نظر گرفته اید را با قیچی بریده و شکل دهید و در آخر بر روی آن چسب نواری بزنید و خوب مرتب کنید تا به قولی شمشیر صیقل کاری شود.

نمونه هایی دوست داشتنی از کار دست شمشیر

حالا  ۲ عدد کاغذ سفید A4 دیگر برداشته و به کمک دست هر دوی آنها را لول کنید، پس از این کار با استفاده از چسب آنها را در همین حالت نگه دارید.

دو لوله کاغذی را با چسب به یکدیگر متصل نمایید و درون بدنه ساخته شده بگذارید.

  •  آرون گروپس

ایده هایی فوق العاده برای ساختن شمشیر دست ساز

پس از اتمام رسیدن مرحله اول و ساختن بدنه شمشیر، نوبت به ساخت دسته شمشیر می رسد، دوباره یک عدد کاغذ سفید A4 بردارید و از از طول از وسط کاغذ به دو قسمت تقسیم نموده و از روی خط آن را تا کنید، و به اطراف بدنه پیچانده و کاغذ رنگی را نیز به دور آن بپیچانید.

کاغذ رنگی را بر روی بدنه خوب فیکس کنید تا شکل آن را بخ خود بگیرد  و سپس از روی بدنه جدا کرده و قسمت بیرونی آن (لبه) را به وسیله ی چسب محکم کاری کنید.

تقریبا ۲ سانتی متر از قسمت طول دسته برش زده و با چسب محکم کاری کرده و داخل قسمت پایینی بدنه شمشیر جای داده و در نهایت با استفاده از چسب به یکدیگر متصل نمایید.

گالری شیکی از ساخت کاردستی شمشیر برای خوش سلیقه ها

در سومین مرحله می رسید به ساخت گارد شمشیر که برای این منظور باید دوباره یک کاغذ رنگی برداشته و از پهنا به دو قسمت تقسیم و جدا کنید، سپس کاغذ به دست آمده را یک تا از وسط و البته از قسمت عرضی بزنید.

اکنون تای کاغذ را باز کرده و هر دو طرف کاغذ را بر روی تای ایجاد شده، قرار دهید و مجددا تا کنید.

۴ کنج آن را به سمت داخل تا کنید، شکا شش ضلعی به دست می آید، آن را از قسمتی که نوک تیز نمی باشد، به سمت داخل تا کنید.

از وسط، و از قسمت عرض آنن را تا کنید، دو گوشه نوک تیز را از قسمت پشت کار تا کنید.

شما بیشتر مراحل ساخت شمشیر را طی کرده اید، و با با تا زدن از قسمت طول آن تقریبا گارد شما آماده است، پس از این تا که از وسط است، دو گوشه زاویه دار را ۹۰ درجه را کشیده و بر روی بدنه شمیر بگذارید و نقطه ی تقاطع آن دو را با مداد بر روی گارد علامت بزنید؛ خیلی با دقت میان این دو علامت را خالی کنید.

ایده هایی زیبا و جذاب از ساخت کار دست شمشیر

حالا شمشیر آماده شده (بدنه) را از میان گارد عبور دهید و به وسیله ی چسب نواری آن را در جای خود محکم کاری نمایید.

گالری شیکی از ساخت کار با دست شمشیر

آموزش ساخت شمشیر چوبی

وسایل لازم

  • چاقو چوب تیز کن و یا هر چاقوی تیزی
  • تخته ی چوب با دوام و جنس مناسب
  • نوار آب بندی و یا نوار برقی

ساخت شمشیر با استفاده از چوب

برای ساخت کاردستی با شمشیر می توانید با انجام چند مرحله به راحتی صاحب یک شمشیر دست ساز شوید که از زیبایی و کاربرد مناسبی برخوردار است، به این منظور ابتدا باید مشخص کنید که اندازه شمشیر چقدر باید باشد، قطعا برای هر فرد با اندازه های مختلف، این اندازه متفاوت می باشد.

راست و بدون خمیدگی بایستید، دست اصلی و به بیانی دست غالب خود را مشخص کنید، اگر دست راستی هستید، دست راست و اگر دست چپی هستید، دست چپ شما باید اندازه گیری شود، طول شمشیر حدودا باید مساوی با طول ساعد دست باشد.

تخته ای بادوام  و صیقلی، دارای پهنای مناسب انتخاب کنید، با استفاده از چاقویی تیز و یا چاقوی ویژه ی تیز کردن چوب را تراشیده و اضافه های آن را جدا کنید.

شما می توانید شمشیری دارای تیزی یک یا دو طرفه داشته باشید، که در صورت یک طرفه بودن آن باید تیغه به طرف لبه تیز شمشیر بپیچد، و قسمتی مثلثی شکل را تشکیل می دهد و در صورت دو طرف بودن تیزی؛ کلفت ترین بخش تیغه شمشیر از وسط شمشیر می گذرد و دو لبه های تیز شمشیر کم عرض می باشند.

شمشیر را در قسمت برشگاه مقداری شکل بیضی نمایید، باید این قسمت نسبت به خود بدنه شمشیر از پهنای کمتری برخوردار باشد، برای نازک تر کردن شمشیر در صورتی که برای دست شما هنوز سنگین است، می توانید با استفاده از چاقو کمی از ضخامت آن بکاهید، در صورت آسان تر شدن کار می توانید ماشین کاری نمایید.

حالا در این مرحله با استفاده از کاغذ سمباده ای در سایز متوسط کنج ها و برآمدگی های شمشیر را صاف کنید، و در صورت تمایل می توانید شمشیر را بپیچید.

و اما در آخرین مرحله قسمت پایین برشگاه را به عنوان دسته شمشیر در نظر می گیریم و برای آن از نوار آب بندی و یا نوار برقی برای شکل گرفتن دسته و همچنین آسایش و امنیت بیشتر بهره برید، زیرا در غیر اینصورت دسته پس از عرق کردن دست شما، به راحتی از دست شما لغزیده و خارج می گردد.

روش دیگری نیز وجود دارد، ابتدا بر روی کاغذ یک شکل بیضی متناسب با دسته شمشیر رسم کرده و سپس بر روی تحتخ ای چوب بچسبانید، از روی همان تصویر برش بزنید، سپس دقیقا وسط سوراخی را باز کنید و دسته نازک و صیقلی شده شمشیر را از آن بگذرانید و در آخر دور دسته را با نوار آب بندی و یا نوار برقی های رنگارنگ بپوشانید.

در صورت تمایل می توانید شمشیر خود را رنگ آمیزی کنید و یا دسته آن را شکل های تزیینی بدهید.

ایده های جالبی از انواع شمشیر ساخته شده کارتن، چوب و فویل های آلومیینومی را در ادامه مشاهده می کنید:

ایده هایی جالب و منحصر به فرد از ساخت کاردستی شمشیر

ایده هایی بینظیر و جالب از ساخت کاردستی شمشیر با چوب و کاغذ

آموزش ساخت کاردستی خنجر برای علاقه مندان

گالری خارق العاده ای از کار دست شمشیر با تنوع طرح و رنگ

آموزش و ایده هایی جالبی از ساخت کاردستی شمشیر

نمونه هایی شیک و متفاوت از کار دست شمشیر

در این مطلب شما عزیزان را با آموزش شاخت کاردستی شمشیر از کاغذ و چوب آشنا ساختیم، امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته و بتوانید کاردستی های زیبایی را با همراه ساختن چاشنی خلاقیت و سلیقه را به راحتی در منطل تهیه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *