دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های جذاب چیانگ مای تایلند برای گردشگران ایرانی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

چیانگ مای تایلند یکی از شهرهای تاریخی شناخته شده در تایلند است شهری زیبا با وجود چشم اندازهای طبیعی و مکان های تاریخی خود که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. این شهر در تولید و صنعت بسیار پیشی گرفته است این شهر دارای دیدنی های شگفت انگیزی است طبیعت محسورکننده ای که در بخش های مختلف این شهر وجود دارد موجب می شود تا گردشگران زیادی به این منطقه جذب شوند.

شهر چیانگ مای به عنوان دومین شهر تایلند شناخته می شود این شهر با وجود وسعت کمی که دارد یکی از شهرهای پر جاذبه و توریستی است و از جمله شهرهای آرام است. این شهر به عنوان پایتخت شاهنشاهی شناخته می شده است و در گذشته پایتخت تایلند بوده است در حال حاضر این شهر یک از شهرهای توریستی و مقاصد گردشگری است که دارای جاذبه های بی شماری است. هر ساله گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند و جاذبه های آن را از نزیک مشاهده می کنند شما نیز اگر قصد دارید تا راهی سفر به این منطقه شوید این شهر، شهر آرامش است و آرامش عجیبی در آن یافت می شود گردشگرانی که قصد ماجراجویی دارند می توانند با بازدید از این شهر و گشت و گزار در آن می توانید تجربه ای متفاوت از سفر داشته باشید. پیاده روی و کوهپیمایی در این منطقه تجربه ای منحصر به فرد را در اختیار شما قرار خواهد داد این شهر دارای معابد و کلیساهایی است که با دیدن معماری های آن زیبایی های بیشتری را مشاهده می کنید.

دیدنی های چیانگ مای تایلند را بشناسید:

خیلی از گردشگرانی که به این شهر سفر کرده اند می توانند در کلاس های معروف آشپزی شرکت کنند این شهر پر شده از کلیساها و معابدی است که با وجود معماری های خود شگفت انگیز هستند. از دیگر جاذبه های توریستی و امکانات تفریحی در این منطقه می تواند به پارک های ملی و مناظر پر جاذبه در گوشه و کنار شهر اشاره کرد که هر یک مورد توجه می باشند.

بازار چیانگ مای گیت:

این بازار یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در این شهر محسوب می شود که به دیل جذابیت های بومی و فرهنگی خود مورد توجه است این بازار برگزار کننده بهترین جشنوراه های غذایی است است در فصل های مختلفی از سال برگزار می شوند و مخاطبان زیادی دارند. در فروشگاه های این شهر و این خیابان ها می توانید بهترین غذاهای محلی را خریداری کنید. دسرهای فوق العاده، غذاهای محلی، برنج، شیرنارگیل و … از مواد غذایی و نوشیدنی هایی هستند که در این فروشگاه ها به فروش می رسند. یکی از نوشیدنی های معروف در این فروشگاه ها اسموتی هایی است که طرفداران زیادی دارند. این بازارها در روزهای خاصی از هفته آماده خدمت رسانی به شما می باشد و با گشت و گزار در آن می توانید از نزدیک جاذبه های فرهنگی و ارزش های بومی این منطقه را مشاهده کنید بازار چیانگ مای تایلند یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی و دیدنی های مهم در این شهر است که جذابیت های فرهنگی بی نظیری دارد.

چیانگ مای تایلند

معبد چانگ مای:

این معبد یکی دیگر از دیدنی های مهم در شهر چانگ مای است معبدی که در قلب شهر واقع شده است و یکی از جاذبه های توریستی و تاریخی مهم در این شهر به شمار می آید. این معبد در انهتای خیابان واقع در چانگ مای است و یکی از مسیرهای پر ترددی است که موتور سیکلت های زیادی از آن عبور می کنند. خیابان های این منطقه با وجود اینکه تنگ و تاریک هستند می تواند برای شما جذابیت داشته باشد این معبد یکی از بزرگ ترین معبدهای شهر به شمار می آید. قدمت این بنا به سال ۱۳۴۵ باز می گردد و یکی از بناهایی است که از دوران پادشاهی برجای مانده است از این رو آن را یک بنای باستانی ارزشمند می دانند ساختار این بنا بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است و زیبایی های بی شماری برای علاقه مندان دارد این معبد زیبا از شمار دیدنی های چیانگ مای تایلند است که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.

دیدنی های چیانگ مای تایلند

پارک ملی چانگ مای:

این پارک ملی یکی از جاذبه های طبیعی و توریستی و دیدنی های چیانگ مای تایلند است این پارک در یکی از بلندترین قله های شهر واقع شده است این قله دارای چشم اندازهای بسیار زیادی است و دارای شگفتی های منحصر به فردی است. طبیعت و شگفتی هایی که اطراف این منطقه را در برگرفته است موجب جلب گردشگران بسیار زیادی شده است و یکی از مقاصد گردشگری بسیار مهم است. این منطقه یکی از مناطق مهم برای کوهنوردی و طبیعت گردی است شما گردشگران می توانید با طبیعت گردی در این منطقه زیبایی های بیشتری را مشاهده کنید. طبیعت این منطقه بسیار آرام و دلنشین است و دارای چندین آبشار نیز می باشد روستایی که در نزدیکی این منطقه قرار دارد یکی دیگر از زیبایی های آن به شمار می آید این روستا دارای معابد بسیار زیبایی است که می توانید از آن دیدن کنید.

طبیعت چیانگ مای تایلند

روستای همونگی:

این روستای کوچک یکی دیگر از جاذبه های توریستی مهم است و از برترین جاذبه های توریستی با چشم اندازهای طبیعی و تاریخی است شما گردشگران با سفر به این روستا می توانید این روستا دارای خانه های سنتی بسیار زیبایی است که به خانه های قبیله ای شهرت دارند. در گذشته نسل های زیادی به شکل قبیله ای در این منطقه ساکن بوده اند و اطلاعات مهمی درباره این قبایل در دست است که می تواند اطلاعات ارزشمندی باشد. با گشت و گزار در این روستا می توانید مردمانی را با لباس های محلی مشاهده کنید. مغازه های کوچک که محصولات مختلفی را ارائه می دهند شامل زیورآلات، منسوجات، چای و … هستند که برای گردشگران و متقاضیان ارائه می شوند.

کلیسای چیانگ مای تایلند

معبد وات پراتات یکی از معروف ترین معبدهایی است که در شهر چانگ مای واقع شده است و یکی از دیدنی های این شهر است این معبد در ارتفاعات کوهستانی منطقه قرار گرفته است و با چشم اندازهای بسیار زیبایی که دارد می تواند یکی از جاذبه های مهم این شهر باشد. شهر چیانگ مای یکی از دیدنی های تایلند است که می توانید در سفر خود به این منطقه از جاذبه های بسیار زیبایی دیدن کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *