دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تکنیک هایی برای ثابت ماندن رنگ مو و ماندگاری بیشتر انواع رنگ روی موها

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

همانطور که می دانید رنگ موها پس از چندین مرتبه شستشو کامل تغییر خواهند کرد و این مشکل اغلب بانوان را ناراحت کرده و به همین منظور در این مطلب سعی داریم به بیان برخی از راهکار های مفید برای ثابت ماندن رنگ مو ها بپردازیم با ما همراه باشید.

همانطور که آشکار است اغلب بانوان از رنگ کردن موهای خود لذت می برند و دوست دارند با انجام این کار در چهره خود تنوعی ایجاد کنند اما مشکلی که در این روند وجود دارد این است که رنگ موها پس از گذشت مدتی کامل تغییر خواهد کرد و به تدریج شفافیت و زیبایی خود را از دست می دهد به همین خاطر لازم است تا با برخی از ترفند های ثابت ماندن رنگ مو آشنا شوید.

ثابت ماندن رنگ مو

به طور کلی اغلب ما هزینه گزافی را برای رنگ کردن مو هایمان پرداخت می کنیم اما پیش از اینکه بتوانیم از موهای خود لذت ببریم رنگ مو ناپدید می شود و به همین خاطر اغلب بانوان این سوال را دارند که چه کنیم تا رنگ موهایمان پس از چندین مرتبه شستشو تغییر نکند. بدون شک مقرون به صرفه ترین راهکار این است که بتوان برای مدت زمان زیادی رنگ موها را ثابت نگه داشت و برای این مسئله راهکارهای فراوانی ارائه شده است که بتوان از تغییر رنگ موها جلوگیری نمود چراکه هر قدر هم دوام رنگ مو بیشتر باشد تغییر رنگ اتفاق خواهد افتاد. به همین خاطر اگرچه راه حلی قطعی برای این مشکل وجود ندارد اما راهکارهایی که در این مطلب بیان شده به شما کمک خواهند کرد تا دیرتر موهایتان کدر شود یا تغییر رنگ دهد. توجه داشته باشید که هر چه بیشتر موهایتان را رنگ کرده باشید و بیشتر سشوار بزنید مو ها سریع تر مواد مغذی خود را از دست می دهند و برای این منظور شما می توانید از انواع ماسک های مناسب مو که حاوی روغن های مغذی هستند استفاده نمایید و اغلب پیشنهاد می شود هر شب به موهای خود روغن بزنید تا کیفیت موها و طول عمر رنگشان افزایش پیدا کند. همچنین جالب است بدانید که نور خورشید رنگ موها را کمرنگ می کند برای مثال رنگ موهای بلوند را بسیار افتضاح خواهد کرد به همین خاطر اگر قصد دارید زیر نور خورشید بروید حتما لازم است از محصولاتی که از موی شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند استفاده نمایید.

چگونگی ثابت ماندن رنگ مو

ترفند های مفید برای دوام رنگ موها:

همانظور که متوجه شدید رنگ موها پس از گذشت مدتی و با شستشو های مکرر تغییر خواهد کرد و این موضوع می تواند باعث ناراحتی اغلب بانوان شود و به همین منظور ما در ادامه به بیان برخی از راهکارهای مفید برای  ماندگار کردن رنگ مو ها پرداخته ایم که می توانید از آن ها استفاده نمایید:

از نرم کننده های قوی استفاده نکنید:

به طور کلی اگرچه نرم کننده های قوی یا ماسک های خانگی ایده مناسبی قبل از رنگ کردن موها هستند ولی در واقع می توانند رنگ هایی مانند قرمز آتشین یا خرمایی سیر را کامل پاک کنند زیرا ماسک ها و نرم کننده ها به گونه ای طراحی شده اند که به عمق فولیکول مو نفوذ می کنند و رطوبت آن را افزایش می دهند و در نتیجه وقتی موها شسته می شوند مولکول های رنگ را نیز با خود می برند و رنگ ها موها به تدریج محو خواهد شد. اما اگر قصد دارید از بروز این اتفاق جلوگیری کنید یک نرم کننده روزانه مناسب می تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد البته که نباید اجازه دهید مدت زمان زیادی بر روی موها باقی بماند زیرا با نتیجه ای عکس مواجه خواهید شد.

استفاده از نرم کننده برای ثبات رنگ موها

برای دوام رنگ موها دوش آب داغ نگیرید:

توجه داشته باشید که آب داغ نه تنها پوستتان را خشک می کند بلکه عمر رنگ موها را نیز کاهش خواهد داد و به همین خاطر اکثریت استایلیست ها پیشنهاد می کنند با آب ولرم سر خود را بشویید، نرم کننده بزنید و سپس با سردترین دمای آبی که قادر به تحمل هستید موهایتان را آبکشی نمایید. به طور کلی انجام این کار باعث می شود رنگ موها دوام بیشتری داشته باشد و همچنین هیدراته موجود در موها را نیز حفظ می کند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

برای دوام رنگ موها تا حد ممکن برای شستن مو صبر کنید:

شامپو های خشک جدید که این روز ها در داروخانه ها هم وجود دارند در واقع موهبتی برای موهای تازه رنگ شده محسوب می شوند. به طور کلی هر چه موهایتان را کمنتر بشویید عمر رنگشان بیشتر خواهد شد و بیشتر استایلست ها در این زمینه پیشنهاد می کنند تا جایی که امکان دارد موهایتان را پس از رنگ زدن نشویید و تا مدت زمان ۲۴ الی ۴۸ ساعت صبر کنید و پس از گذشتت این مدت زمان هم که مجبور به شستشوی موها هستید توصیه می شود از یک شامپوی ملایم بدون سولفات استفاده نمایید.

ترفند های مناسب برای ماندگاری رنگ موها

پیش از رنگ زدن موهای خود را آماده کنید:

توصیه می شود که یک الی دو روز پیش از رنگ زدن موها از یک شامپوی ملایم استفاده نمایید و همچنین می توانید یک هفته پیش از رنگ گذاشتن از ماسک های نرم کننده نیز استفاده نمایید تا موهایتان دوباره هیدراته شوند زیرا انجام این کار می تواند به ثبات رنگ موی جدید کمک کند.

آفتاب گرفتن یکی از دلایل اصلی تغییر رنگ مو:

همانطور که می دانید فصل گرما است و استخر های روباز هم که در روز های آفتابی مخاطبان خودش را دارد. جالب است بدانید که یکی از دلایل اصلی تغییر رنگ مو ها تابش نور مستقیم خورشید است و به همین خاطر اگر زیاد به استخر مراجعه می کنید بایستی حتما از موهای خود در برابر آفتاب و کلر موجود در آب محافظت نمایید. تایمی که در استخر هستید حتما از محافظ مو استفاده کنید تا از محو شدن رنگ موها جلوگیری شود.

برای دوام رنگ موها استفاده از وسایل گرمایشی ممنوع:

توجه داشته باشید که دور بودن از وسایل گرمایشی داغ در هفته اول رنگ زدن موها به جلوگیری از محو شدن رنگ مو و ثابت ماندن رنگ مو ها کمک می کند. از آنجایی که وسایلی مانند اتوی مو و سشوار سرعت پاک شدن رنگ را افزایش می دهند ولی این در حالی است که برخی اوقات استفاده از آن ها ضروری می باشد.

مراقبت از رنگ موها

سایر روش های ثبات رنگ مو:

عدم استفاده از تافت، اسپری های حالت دهنده مو و ژل

پرهیز از مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی آمونیاک، پراکسید، الکل و موا فاسد یا منقضی شده

اسپری کراتینه روی موها در حالت مرطوب و همراه با کمی ماساژ پس از حمام

تقویت پوست سر با انواع سرم های حاوی ویتامین

انتخاب فیلتر دوش مناسب و استاندارد

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *