دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نحوه جوانسازی دور چشم با روش های متفاوت

  • مریم صبوری
  • ۷ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

برای جوانسازی دور چشم ها روش های درمانی بسیاری وجود دارد که بیشتر از همه باید به نحوی درست محافظت و مراقبت شود تا کمتر این پوست نازک و حساس آسیب ببیند و از ایجاد چین و چروک و خشکی و گود رفتگی و تیرگی پیشگیری شود.

با بالار فتن سن بافت اطراف چشم دچار تغییراتی می شود که می توان آن ها را مشاهده کرد این مشکلات از قبیل؛ خطوط ریز و چروک، سیاهی دور چشم و پف زیر چشم هاست. که پوست دور چشم شل و آویزان و گودرفته می شود و در برخی افراد همراه با تیرگی خود را نشان می دهد. این مهم نیست که شما چند سال دارید باید به نحوی از پوست خود مراقبت کنید تا در آینده دچار این سری از مشکلات نشوید. ما در این مقاله شما عزیزان را با نحوه محافظت و مراقبت از پوست دور چشم آشنا می کنیم با مجله آرگا همراه ما باشید.

روش های جوانسازی دور چشم

توصیه هایی برای جوانسازی دور چشم

شما چه بخواهید و نخواهید با مشکلات شایع اطراف چشم مواجه خواهید شد که به عنوان پیری زودرس خود را نشان می دهند. این سری از علائم مثل: پف زیر چشم، سیاهی اطراف و بروز خطوط ریز و چروک چشم ها ما نگران خواهد کرد که در این راستا ما برای شما همراهان گرامی نکاتی را آموزش می دهیم تا به بهترین روش از پوست حساس و نازک دور چشم تان محافظت نمایید. از علل به وجود آمدن این سری از مشکلات می توان به شیوه زندگی اشتباه و استرس و دلایل ژنتیکی اشاره کرد که به روند پیری پوست اطراف چشم دچار می شود.

بهترین راه جلوگیری از پیری پوست چشم

  • مرطوب کردن پوست اطراف چشم

یکی از کارهای راحتی که بسیار راحت و آسان بوده ولی ما پشت گوش می اندازیم مرطوب کردن دور چشمان است. شما با تصور این که پوست اطراف چشم شما همانند یک دانه انگور است اگر آب کافی به آن نرسد چروکیده و جمع می شود. ولی اگر به آن رسیدگی کنید و آب دهید به حالت اول خود برمی گردد. این هم به همین منظور چون در اطراف چشم غذه چربی وجود ندارد زودتر از سایر نقاط صورت پوستش خشک و چروکیده می شود. شما می توانید با یک مرطوب کننده ایی که موجب سوزش نشود و چشم ها را اشکی نکند از کرم چشم استفاده نمایید و دقت در خریدی خوب داشته باشید تا در امر جوانسازی دور چشم اثر مطلوبی بگذارد.

درمان چین و چروک چشم

  •  آرون گروپس
  • استفاده از نوع کرم دور چشم

برای یک انتخاب مناسب کرم چشم باید توجه کنید که چه مشکلی دارید و بعد روی همین اساس انتخابی درست و به جا انجام دهید. بررسی مواد تشکیل دهنده کرم دور چشم در جهت بر طرف کردن مشکل شما امری مهم تلقی می شود که باید از آب رسانی خوب با جذب رطوبت و داشتن لوسیون برای تحریک ساخت کلاژن درست شده باشد.

  1. برای رفع خطوط ریز چشم باید حاوی مواد تشکیل دهنده این سری از کرم ها دارای؛ ویتامین A، پیتید ها، عوامل رشد، رتینوئید و رتینول باشد.
  2. برای از بین بردن حلقه های تیره چشمی که ناشی از مواجه با اشعه نور خورشید است کرم دارای مواد UV از قبیل؛ نیاسینامید، سویا، آزلائیک اسید، ویتامین ث، آربوتین، کوژیک اسید، هیدروکینون باشد.
  3. برای برطرف کردن پف زیر چشم ها که بیشترین دلیلش نداشتن خواب کافی و کمبود آب بدن است باید از کرم های مراقبت پوست دور چشم که حاوی بید علفی، کافئین، دی پیتید دو و پلی فنول های چای سبز است استفاده شود.
  4. در جهت رفع هرگونه مشکلات پوستی چشم می توان از کرمی که آنتی اکسیدان دارد بیشتر استفاده نمود. تا این ماده برطرف کننده رادیکال های آزاد در تابش نور خورشید و هرگونه آلودگی با پوست مواجه نشود و روند پیری زودرس به تاخیر بیوفتد. این سری از کرم ها باید دارای ویتامین C ،E ،B3 و چای سبز باشند.

راه های جوانسازی دور چشم

  • ماساژ پوست اطراف چشم ها

برای جوانسازی دور چشم می توانید در جهت رفع پف آن ها را ماساژ دهید تا زمانی که کمبود خواب دارید و یا خسته اید کمک کرده باشد. یکی از علت های پف زیر چشم ها که کم نوشیدن آب و خواب ناکافی است علاوه بر آن می تواند مصرف زیاد نمک باشد. شما به آرامی چشمان خود را ماساژ دهید تا بهبودی در گردش خون اطراف چشم، ایجاد شود و مانع از پف گردد. یکی از روش هایی که می شود استفاده کرد غلطک چشمی سرد و خنک شده می تواند (refrigerated jade roller) باعث از بین رفتن تنش اطراف این ناحیه و کاهش پف زیر چشم شود.

درمان پف ریز چشم ها

  • استفاده از پاک کننده ها برای آرایش دور چشم

برای پاک کردن آرایش چشم ها از محصولات سالم استفاده کنید چون این نقاط پوست نازک و حساسی دارند باید با ملایمت و حساسیت پاک شوند که هیچ فشاری رویش نباشد. با داشتن فعالیت های سخت روزانه می توان علت چین و چروک را متوجه شد که با مراقبت روزانه قابل حل است. ابتدا نگشت خود را به کرم مخصوص آغشته کنید و در زیر چشم بکشید. بعد با استفاده از پد پنبه ایی آرایش چشم ها را به آرامی پاک نمایید، پد را آهسته فشار دهید و به سمت بیرون بکشید تا آرایش کامل پاک شود. در آخر با انگشتان حالت ضربه ایی اطراف چشم ها را ضربه بزنید آرام تا کرم جذب پوست گردد.

بهبودی و جوانسازی دور چشم

  • محافظت در برابر نور خورشید UV

اگر بسیار در معرض نور خورشید قرار می گیرید باید این را بدانید که باعث تیرگی و پیری پوست اطراف چشم هایتان می شوید. برای جلوگیری از این اتفاق بهترین کار استفاده از کرم های ضد آفتاب است که باید برای مراقبت از پوست صورت زده شود. مصرف این کرم ها از نور خورشید در برابر اشعه UVA محافظت می کند تا صورت آسیبی نبیند. در تمام قسمت های دور چشم از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید مخصوصا بالای پلک ها تا ضرری به پوست دور چشم نرسد. همچنین شما می توانید از عینک آفتابی برای مراقبت از برخورد اشعه استفاده کنید.

جوان کردن پوست اطراف چشم

  • داشتن خواب و ورزش و غذای مفید

هنگامی که صحبت از عادت غذایی و روزانه و جوانسازی صورت می شود باید خیلی حواسمان به شرایط زندگی درست باشد. عادت های روزمره از قبیل؛ خواب کافی، ورزش مناسب، برنامه و رژیم غذایی سالم را رعایت کرد. سعی کنید در شبانه روز ۶ تا ۷ ساعت خواب داشته باشید و ۱ ساعت ورزش منظم روزانه به گردش خون کمک بسیاری می کند و از خستگی زودرس جلوگیری می کند. رژیم غذایی صحیح و متعادل که دارای پتاسیم و نوشیدن هشت لیوان آب در روز کمک بسیاری به رفع پف و در نهایت موجب جوانسازی دور چشم می کند.

رفع چروک ریز چشمی

  • بکارگیری از روش های غیر جراحی

اگر در مراحل بالا که پیشگیری است نتیجه ای نگرفتید و درمان ها اثری نداشت می توانید از گزینه غیر جراحی استفاده نمایید. که این عمل ها از قبیل؛ لایه برداری پوست با لیزر، تزریق و بوتاکس با فیلتر قابل انجام است. در مواقع زنتیکی و با افزایش سن در پیری پوست می شود جلوگیری کرد که از این روش ها برای اف کردن خطوط چشمی استفاده می شود تا جوان تر به نظر برسید. در قبل انجام این سری کار ها باید با دکتر متخصص مشورت نمایید تا بگوید استفاده از این کار خوب است یا خیر؟

نکته آخر:

اگر شما فردی سیگاری هستید باید بدانید که کشیدن آن موجب صدمه دیدن به پوست تان می شود. برای ترک سیگار اکنون انگیزه ی خوبی دارید که برای رفع چین و چروک زودرس پوست اطراف چشمانتان آن را دیگر نکشید چون باعث پیری شده و به کلاژن و آلاسین پیری کمک می کند تا سریع تر اتفاق بیوفتد و پوست را ارتجاعی و بی استحکام می کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *