دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش بند انداختن صورت و پاکسازی موهای زائد صورت

  • سحر هودانلویی
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

بند انداختن صورت از روش های قدیمی و موثر برای پاکسازی صورت از موهای زائد به شمار می رود. اگر مایل به انجام این کار در منزل هستید، دراین بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید.

تمیز کردن صورت با استفاده از نخ از روش های بسیار رایج از گذشته تا به امروز می باشد. که در اصطلاح بند انداختن صورت نامیده می شود. با کمک گیری از این روش پاکسازی، می توان بسیاری از موهای زائد را از بین برد و به پاک کردن پوست از هر گونه آلودگی و مو پرداخت.

بند انداختن صورت را می توانید در منزل برای کاهش اتلاف وقت و هزینه انجام دهید. اگر فکر می کنید که این کار بسیار سخت و تقریبا نا ممکن می باشد؛ در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا به آموزش گام به گام مراحل اصلاح صورت برای شما بپردازیم.

بند انداختن صورت

بند انداختن صورت در منزل

از روش های موثر در رهایی از موهای زائد که سبب از بین رفتن زیبایی و پاکیزگی در خانم ها می شود، می توان به بند انداختن اشاره کرد. بسیاری از خانم ها به دلیل عدم یادگیری در انجام آن به آرایشگاه ها مراجعه می کنند، و برخی دیگر با برخوردار شدن از این مهارت در منزل به انجام آن می پردازند و علاوه بر صرفه جویی در وقت به جلوگیری از هزینه های اضافی نیز کمک به سزایی می کنند.

در بسیاری از مواقع رفتن به آرایشگاه کاری وقت گیر می باشد که درصورت شلوغ بودن وقت تقریبا کاری غیر ممکن و پر دردسر به شمار می آید. شما می توانید برای بند انداختن صورت خود بدون رفتن به آرایشگاه و کمک گرفتن از فردی دیگر، به اقدام آن در منزل بپردازید. برای آموزش این مراحل گام به گام ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

آشنایی با مراحل پاکسازی صورت از مو های زائد

در ابتدا برای اینکه بتوانید به خوبی این عمل را انجام دهید، مواردی را که در ادامه بیان می شود تهیه کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  1. یک دوک نخ
  2. مقدار کمی الکل
  3. پنبه
  4. هد بند و یا تل پهن برای جمع کردن مو ها

نکته: نخ از وسایل بسیار مهم در اصلاح صورت به شمار می آید که بهتر می باشد برای انجام آن از نوع بهترین استفاده کنید. بهترین نوع نخ اصلاح، استفاده از پنبه های ۱۰۰ درصد در ترکیب آنان می باشد که سبب گرفتن موهای کرک و بسیار ریز در اطراف ابرو نیز می شود.

آشنایی با روش های بند انداختن صورت در منزل

  • روش اول

پس از تهیه تمامی وسایل گفته شده برای انجام اصلاح صورت، مراحلی را که در ادامه بیان می شود، به ترتیب انجام دهید.

  1. همان طور که گفته شد از تل و یا هد بند برای جمع کردن تمامی مو ها از اطراف صورت استفاده کنید.
  2. حالا نخی را از دوک به طول ۶۰ سانتی متر و یا طول ساعد خود بکنید. اگر فردی قد بلند و دارای دستانی بلند تر نیز هستید، بهتر می باشد که نخ را کمی بلند تر در نظر بگیرید.
  3. پنبه ای را به مقدار کمی الکل آغشته کنید و سپس آن را به روی نخ برای جلوگیری از جوش زدن صورت بکشید.
  4. انتهای دو سر نخ را برای تشکیل یک خط بسته به یک دیگر گره بزنید.
  5. حالا در این مرحله با دو دست، دو سر نخ را طوری بگیرید که در مقابل چشمان شما با نخ مستطیلی تشکیل داده شود.
  6. برای ایجاد ضربدر در بین نخ، باید آن را چند دوری بپیچانید تا در نهایت از مستطیل به شکل پروانه در آید.
  7. حالا نخ را به روی صورت خود قرار دهید و با باز و بسته کردن به بند انداختن صورت خود بپردازید.
  • روش دوم

  1. در این مرحله نیز پس از ضد عفونی کردن نخ، یک سر آن را به پایه میز گره بزنید.
  2. انتهای دیگر سر نخ را در دست چپ نگه دارید.
  3. بین نخ را با کمک از دست راست به شکل مثلث و به طوری که در آرایشگاه ها مشاهده کرده اید، بپیچانید.
  4. با کشیدن به آرامی نخ دست چپ و باز و بسته کردن مثلث، در بین پیچش نخ موها گیر می کند و در نهایت به پاکسازی و از بین رفتن موهای زائد صورت منجر می شود.

آشنایی با نحوه بند انداختن صورت

  • روش سوم

در ادامه روشی را با کمک گیری از پا مطالعه می کنید، که از دیگر روش ها بسیار ساده تر می باشد.

  1. در این مرحله به روی زمین بنشینید و پاهای خود را به مستقیم دراز کنید.
  2. یک سر نخ را به شصت پای خود گره بزنید.
  3. سر دیگر نخ را نیز در دست چپ خود بگیرید.
  4. حال میان این نخ را نیز همانند روش قبل به شکل مثلث در بیاورید.
  5. حالا نخ را به صورت و محل های مورد نظر قرار دهید و به رفع موهای زائد بپردازید.

نکات قابل توجه:

  1. برای گرفتن صحیح نخ در دستان و سپس بند انداختن، بهتر است به دست آرایشگر ها دقت کنید تا الگوی آن را به خوبی آموزش ببینید.
  2. قابل به ذکر است که اگر فردی مبتدی هستید و به تازگی این کار را می خواهید انجام دهید، بهتر است از روش اول کمک بگیرید.

عوارض بند انداختن صورت برای پوست

جلوگیری از جوش زدن صورت پس از اصلاح

  1. برای جلوگیری از ایجاد جوش بر روی صورت، ضد عفونی کردن نخ و صورت را فراموش نکنید.
  2. دقت داشته باشید که قبل از شروع به اصلاح، از نخ جدیدی به کار گرفته شود.
  3. بند را به موادی همچون ژل آلوورا، روغن درخت چایی و کرم های نگهداری از پوست صورت آغشته کنید. این عوامل در خنک کردن خون های به روی پوست آمده بسیار موثر است و همین امر در جلوگیری از ایجاد قرمزی و التهاب پوست بسیار تاثیر گذار می باشد.
  4. به صورت خود پس از چند ساعت بند انداختن دست نزنید.
  5. تا ۲۴ ساعت بعد از اصلاح بهتر می باشد که از لوازم آرایشی و عطر های بهداشتی استفاده نکنید. چرا که در این شرایط منافذ صورت شما باز می باشد، و در نهایت با لوازم آرایشی پر از میکروب می شود که همین امر سبب جوش زدن صورت می شود.
  6. بعد از بند انداختن صورت در صورت مشاهده تورم و قرمزی، بهتر می باشد از پماد های کالامین دی، کالاندولا، بتامتازون و اکسید دورنگ استفاده شود.
  7. هر دو هفته یک بار اقدام به اصلاح کنید؛ چرا که سبب جلوگیری از بلند شدن بسیار موهای زائد می شود و همین امر در صورت کشیدن نشده بیش از حد چهره از بروز جوش جلوگیری می کند.

معرفی مزایا و معایب بند انداختن صورت

نکاتی که باید در نظر داشته باشید

در هنگام اصلاح کردن صورت باید، به طور کلی دو نکته مهم را به خاطر داشته باشید. این توصیه ها مواردی را که در ادامه بیان می شود، شامل است.

  1. انجام حرکات درست دست، سبب گیر کردن مو ها به بند و سرانجام پاکسازی کامل صورت از مو های زائد می شود.
  2. بندی که مورد استفاده قرار می گیرد حتما باید نو و پاکیزه باشد تا از بروز جوش و دیگر بیماری های پوستی همانند زگیل جلوگیری کند.

آشنایی با مزایا و معایب استفاده از بند

  • مزایای اصلاح با بند

این روش، اقدامی ساده و کم هزینه می باشد که در نهایت با فقدان هر گونه مواد آرایشی به زیبایی و پاکسازی پوست منجر می شود. این روش از بروز هرگونه حساسیت و آلرژی نیز جلوگیری می کند و با استفاده از آن هیچ آسیبی به بافت های صورت وارد نمی شود.

بند انداختن صورت چگونه انجام می شود؟

اصلاح صورت از روش های بسیار مناسب برای پاکسازی صورت به شمار می آید که برای افراد تحت درمان پوستی و آکنه هیچ خطری به حساب نمی آید. همچنین استفاده از بند بسیار کم درد تر از موچین و دیگر روش های اصلاح صورت است. گفتنی است که با اصلاح کردن، فرایند رشد مو ها کند تر می شود و دیگر لازم نیست که هفته ای یک بار برای انجام این کار از آرایشگاه ها وقت بگیرید.

مهمترین فایده بند انداختن به نسبت سایر روشهای اصلاح موهای زائد همچون اپی لیدی و وکس کردن صورت، آن است که در این روش آرایشگر ردیف به ردیف موها را برداشته و اثری از تارهای باقیمانده مو نخواهد بود.

ضمن اینکه بند انداختن، روشی سریع است که موجب از بین رفتن موهای زائد تنها در ۱۵ دقیقه می شود، هزینه استفاده از بند انداختن نیز پایین تر از روشهای دیگر اصلاح موهای زائد است.

مزیت دیگر اصلاح موهای زائد با بند انداختن در مقایسه با روشهای دیگر، اینکه برای پوست ملایم تر است، برخی از متخصصان به افرادی که از دارو های ضد جوش استفاده می کنند، روش بند انداختن را توصیه می کنند، زیرا بند انداختن تنها بر موها اثر داشته و تاثیری بر پوست ندارد.

واکنش های آلرژیک بسیار نادری نسبت به بند انداختن رخ می دهند، زیرا در این روش از اصلاح موهای زائد تنها وسیله ای که به کار می رود، یک نخ پنبه ای ساده است.

بند انداختن پوست

  • معایب اصلاح با بند

در برخی موارد اصلاح کردن صورت سبب بروز التهاب و قرمزی به روی پوست می شود. برای بعضی از افراد که از پوستی نازک و حساس برخوردار هستند، این خارش و التهابات بسیار دردناک است. قابل به ذکر است که برخی از این قرمزی های پوست با دیگر مواردی همچون بروز عفونت فولیکول مو و تغییر در رنگدانه های پوست صورت همراه می باشد.

ارتباط بند انداختن و پیری زودرس

برخلاف تصور برخی افراد؛ اصلاح با بند انداختن بر روند پیری پوست تاثیری ندارد، زیرا کلاژن (یکی از پروتئین های مهم در بافت های بدن، استخوان ها، غضروف و پوست می باشد) که در لایه زیرین پوست (درمی) قرار دارد و مسئولیت حفظ قوام پوست را عهده دار است، حال اگر به هر دلیلی در فرآیند کلاژن سازی اختلالی به وجود آید، پوست دچار چروک خواهد شد.

از آنجا که با افزایش سن، روند کلاژن سازی کند می گردد، از این رو افراد مسن دارای پوستی افتاده هستند، اختلالات ارثی تولید کلاژن در بیماران مبتلا به سندرم مارفان و سدرم اهلر دانلس از این موارد هستند و در این بیماران پوست به دلیل نقص یا عدم توانایی در کلاژن سازی به افتادگی زودرس پوست دچار می شود.

بند انداختن موهای زائد

همچنین عوامل محیطی همچون آفتاب نیز وجب از بین رفتن کلاژن و الاستین پوست شدهو درنتیجه منجر به تدید روند پیر شدن پوست و ایجاد چین و چروک خواهد شد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *