دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آموزش اصولی وکس کردن صورت و مراقبت های بعد از آن

  • ندا خوشرو
  • ۹ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش وکس کردن صورت برای قسمت های مختلف ( اطراف ابروها ، بالای لب و … ) را در این مطلب مشاهده خواهید کرد که امیدواریم به کمک این مطلب آموزشی بتوانید در زمینه وکس پوست اطلاعات و مهارت لازم را بدست آورید.

یکی از انواع روش ها برای از بین بردن موهای زائد اصلاح صورت با وکس می باشد که این روش دارای مزایا و معایبی است. برای از بین بردن موهای زائد صورت تکه ای از پارافین را داخل دستگاه گرم کننده قرار بدهید تا ذوب شود سپس به کمک کاردک لایه نازکی از آن روی پوست بکشید و بعد از خشک شدن مایع آن را خلاف رویش موهای صورت بکشید.

نحوه وکس کردن صورت

وکس صورت که به موم انداختن نیز معروف می باشد روشی کاربردی برای رفع موهای زائد به شما می رود و شما می توانید این کار را در سالن های زیبایی یا در منزل انجام دهید. در مطالب قبلی نحوه اپیلاسیون با موم و آموزش برداشتن ابرو را مطالعه کردید در ادامه با آموزش وکس صورت در خدمت شما خواهیم بود.

وکس صورت

آموزش مرحله به مرحله وکس صورت

وجود موهای زائد روی پوست صورت می تواند برای خانم ها آزار دهنده باشد از این رو بهتر است شما از روشی مناسب و کاربردی برای رفع موهای زائد از روی پوست خود اقدام کنید. مراحل وکس صورت در چند مرحله انجام می گیرد که عبارتند از:

آموزش وکس صورت

۱. انتخاب وکس صورت 

برای وکس صورت باید از وکس های مخصوص استفاده نمایید زیرا این نوع وکس ها ملایم و سرد هستند و نسبت به وکس گرم آسیب کمتری را به پوست صورت وارد می کنند.

  •  آرون گروپس

توجه داشته باشید که اگر تمایل دارید از وکس شل استفاده نمایید بهتر است آن را به کمک نوار پارچه ای از سطح پوست خود بکنید. نوارهای پارچه ای را می توانید خودتان در منزل آماده کنید یا آن ها را به صورت آماده بخرید. این نوارها برای قسمت های باریکی از صورت نظیر بالای لب مناسب می باشند.

وکس صورت

۲. آماده کردن پوست برای وکس 

صورت تان را به کمک شوینده های رایج بشویید و برای شستن صورت از آب ولرم استفاده نمایید. داشتن پوست تمیز باعث می شود تا شما وکس صورت را راحت تر انجام دهید و علاوه بر این احتمال زدن جوش بعد از انجام وکس کاهش پیدا می کند.

در مرحله بعدی باید موهای بلند صورت خود را کوتاه نمایید توجه داشته باشید که اندازه موهای صورت برای انجام وکس باید کمتر از سه میلی متر نباشد.

در قسمت بالای لب و ابرو ها پودر بچه بزنید تا وکس بهتر انجام شود. توجه داشته باشید که پودر بچه باعث جذب چربی پوست صورت می شود و التهاب ناشی از وکس را نیز کاهش می دهد همچنین اگر پوست خشکی دارید مقداری مرطوب کننده به پوست خود بزنید تا موها به خوبی از روی پوست برداشته شوند و پوست دچار التهاب نگردد.

وکس ابرو

۳. وکس صورت 

دست هایتان را به کمک آب و صابون به خوبی بشویید سپس در مقابل آینه قرار بگیرید تا وکس صورت را به خوبی انجام دهید. جهت رویش موها را مشخص نمایید و وکس را در جهت رشد موها روی آن ها بمالید. توجه داشته باشید که موهای ابرو و بالای لب به صورت مورب رشد می کنند و موهای روی گونه ها و خط چانه نیز ممکن است به صورت مورب یا رو به پایین رشد کنند.

وکس کردن صورت در چند مرحله ساده

۴. گرم کردن وکس 

وکس را گرم نمایید. اگر از وکس نواری استفاده می کنید آن را به مدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه بین دست های خود بمالید و اگر از وکس شل استفاده می کنید آن را روی گاز یا درون مایکوویو گرم نمایید.

مقداری وکس را در قسمت داخلی مچ دست خود قرار دهید و آن را تست کنید. توجه داشته باشید که گرمای وکس باید به اندازه ای باشد که غلظت مناسب برای پخش کردن روی صورت را داشته باشد و علاوه بر این پوست را هم نسوزاند.

وکس را به کمک اپلیکاتور در جهت رویش موها بزنید سپس نوار پارچه ای را روی آن قرار هید و به کمک انگشت های خود پارچه ای را روی وکس ماساژ دهید و آن را در جهت رویش موهای خود بکنید.

اگر تمایل دارید از وکس نواری استفاده نمایید روکش آن را بردارید سپس وکس را روی پوست صورت قرار بدهید و آن را با فشار روی پوست صورت خود ماساژ بدهید سپس آن را در جهت رویش موهای صورت تان ماساژ بدهید و بعد از گذشت ۳۰ ثانیه وکس را در خلاف جهت رشد موها از روی پوست خود بردارید. نوار وکس باید با یک حرکت سریع از روی پوست برداشته شود.

وکس قسمت های مختلف صورت

۵. وکس اطراف ابرو ها 

مقداری از وکس را در زیر ابرو و بالای ابروها قرار دهید سپس بعد از چند ثانیه وکس را از روی پوست خود بردارید. توجه داشته باشید که موهای اطراف ابروها را نباید بیش از اندازه بردارید و برای حالت دادن به ابروها نباید از وکس به مقدار زیادی استفاده نمایید.

وکس کردن ابرو

۶. وکس بالای لب 

برای وکس کردن قسمت بالایی لب از دو نوار وکس در دو طرف استفاده نمایید بدین صورت جهت رویش موها را دنبال خواهید کرد و پوست شما نیز ملتهب نمی شود و هر بار یک طرف از قسمت بالایی لب وکس می شود.

وکس کردن صورت

مراقبت های بعد از وکس صورت

۱. بعد از اینکه وکس صورت را انجام دادید به پوست خود کرم مرطوب کننده بزنید تا از خشک و ملتهب شدن آن جلوگیری شود.

۲. از مرطوب کننده هایی که حاوی روغن زیاد و عطر زیاد هستند هرگز استفاده نکنید زیرا منافذ پوست را پر می کنند.

۳. هر ۴ تا ۶ هفته یکبار وکس صورت را تکرار نمایید زیرا این مدت برای رشد دوباره موها کافی است و علاوه بر این وکس کردن صورت بعد از طی این مدت زمان آسان تر می شود.

وکس صورت با روشی ساده

۴. اگر در قسمت هایی از پوست صورت شما وکس یا آکنه قرار دارد آن قسمت را وکس نکنید زیرا وکس کردن این قسمت ها باعث ایجاد لک می شود.

۵. بعد از انجام وکس پارچه یا پد خنکی را روی پوست صورت خود قرار دهید تا درد و قرمزی پوست التیام پیدا کند.

۶. برخی از انواع وکس باعث ایجاد حساسیت می شوند و در نتیجه بعد از انجام وکس شما پوستی قرمز و ملتهب خواهید داشت از این رو قبل از انجام وکس پوست صورت باید وکس را تست کنید تا از ایجاد حساسیت جلوگیری شود.

۷. در صورتی که شما در انجام وکس مهارت لازم را ندارید بهتر است از آرایشگری با تجربه و مهارت کافی کمک بگیرید تا از ایجاد آسیب به پوست صورت جلوگیری شود.

آموزش وکس صورت

در این مطلب با نحوه وکس کردن صورت آشنا شدید که امیدواریم به کمک روش ها و نکات ذکر شده بتوانید موهای زائد قسمت های مختلف پوست صورت خود را از بین ببرید و پوستی درخشان و صاف داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *