دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در صورت جا ماندن از پرواز چه اقدامی انجام دهیم؟

  • محدثه خاکشور
  • ۸ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب مواردی را برای رفع مشکل در صورت جا ماندن از پرواز و اقداماتی که باید برای جلوگیری از این مشکل انجام دهید، را ذکر کرده ایم، شاید شما نیز تجربه این مشکل را داشته اید و خاطره تلخی در ذهن شما برجای گذاشته است، برای مانع شدن از اتفاق دوباره آن می توانید قبل از سفر آگاهی خود را بالا برده و از بروز این مشکل جلوگیری نمایید.

شاید این اتفاق برای شما هم افتاده باشد که از پرواز خود جا بمانید، با اینکه بلیط رزرو کرده و کلی تدارک سفر دیده اید، ولی ممکن است به دلیل تاخیر داشتن در رسیدن به فرودگاه، نتوانید به موقع حضور یافته؛ در نتیجه پرواز خود را از دست می دهید. و این لحظه برای شما بسیار سخت است اما باید چه کرد؟

سفر با هواپیما یکی از روش های جابجایی و سفر افراد می باشد که امروزه با توجه به پیشرفت فناوری رونق بسیاری یافته است، اگر برای شما هم پیش آمده که از پرواز جا مانده اید و نتوانسته اید به موقع در مکان مورد نظر خود حاضر شوید پس قطعا حس نگرانی خاصی را تجربه نموده اید، ممکن این اتفاق با سهل انگاری های ساده ای پیش بیاید که می توانید با رعایت موارد لازم از بروز آن جلوگیری نمایید.

رزرو پرواز بعدی بالافاصله هنگام از دست رفتن پرواز

ممکن است این جا ماندن به دلیل از بین رفتن بلیط داخلی و خارجی موجب خسارت مالی شود، البته در بسیاری اوقات نیز مبلغی از هزینه بلیط شما کم نمی شود، ولی مهم تر از این هزینه ممکن است فرد رسیدن به قرار کاری و یا اتفاق مهمی را در زندگی خود از دست بدهد.

برای جلوگیری از جاماندن از پرواز چه کنیم؟

زودتر در فرودگاه حضور یابید

چنانچه بلیط خارجی و یا داخلی تهیه نموده اید، تلاش کنید تا ۱ ساعت زودتر از ساعت پرواز خود در فرودگاه حضور داشته باشید، که البته در مورد پروازهای خارجی این زمان بیشتر است و بهتر است شما ۲ تا ۳ ساعت زودتر در فرودگاه حضور داشته باشید.

در صورت باقی ماندن از پرواز چه باید کرد

چک این به صورت آنلاین

اگر می بینید که ممکن است دیرتر به فرودگاه برسید از مرحله های چک این را به صورت آنلاین انجام دهید و از انجام آن به صورت حضوری اجتناب کنید، در اغلب فرودگاه های بین المللی این مراحل به طور آنلاین صورت می گیرد که برای جلوگیری از هدر رفتن وقت خود آنلاین انجام داده و کارت پرواز خود را بگیرید. البته این آنلاین بودن مراحل چک این در برخی فرودگاههای داخلی نیز صورت می گیرد که برای برخورداری از این شرایط بهتر قبل از هر اقدامی از امکانات و ویژگی های فرودگاه خود باخبر شوید.

  •  آرون گروپس

در صورت جا ماندن از پرواز چه کنیم

ترمینال را درست بروید

ترمینال بلیط هواپیماها هماهنگ با ایرلاین ها مشخص می شود، پس دقت کنید که به ترمینال خود درست رفته باشید، زیرا که هر ترمینال با ترمینال دیگری کلی فاصله دارد و در این شرایط درصد جاماندن شما از پرواز بالا می رود.

اقدامات لازم پس از جا ماندن از پرواز

آگاه ساختن فرودگاه از مدت زمان تاخیر خود

چنانچه با تمام برنامه ریزی ها و رعایت موارد گفته شده، باز هم مشاهده نمودید که با تاخیر به فرودگاه می رسید، فرودگاهی که پروازتان در آنجا می باشد را از دیر رسیدن خود آگاه سازید، البته اگر این تاخیر زیاد نباشد و شما در همان زمانی که برای تاخیر خود مشخص نموده اید، در فرودگاه حاضر یابید هواپیما منتظر می ماند ولی در غیر اینصورت هواپیما پرواز خواهد کرد و شما از پرواز خود جا خواهید ماند. باز هم باید اضافه شود که این راه حل همیشگی نیست ولی اغلب اوقات جوابگو می باشد.

راهکارهایی برای مسافران از پرواز جای مانده

چه کارهایی در صورت جا ماندن از پرواز انجام دهیم؟

پرهیز از بحث و پرخاشگری

در صورت جا ماندن از پرواز بالافاصله پرواز بعدی مقصدی که می خواستید بروید را رزرو نمایید، البته باید خاطر نشان کرد که برای این رزرو باید هزینه ای را متحمل شوید، اما با توجه به اینکه زمان برای شما ارزشمند است، راه حل در این شرایط همین است، درست است که خسته اید و به خاطر از دست دادن پرواز اعصاب شما خسته است، ولی لطفا هیچگاه به بحث و جدل روی نیاورید، دعوا و پرخاشگری با پرسنل فرودگاه مشکلی را حل نمی کند.

حضور در فرودگاه زودتر از زمان پرواز برای جلوگیری از باقی ماندن

باقی ماندن در فرودگاه

داخل فرودگاه بمانید و با وجود سخت بودن این لحظات انتظار و خستگی فکری، باز هم همان جا باقی بمانید، پیشنها می کنیم به رستوران و یا کافه ای فرودگاه بروید و سپری شدن زمان را برای خود در آنجا آسان تر نمایید.

راه حل هایی برای جلوگیری از جا ماندن از پرواز باید انجام دهید

دور نیانداختن اسناد سفر

پس از گرفتن بلیط پرواز اسناد سفر( برگه پرینت، فاکتور خرید و ..) را بلافاصله دور نیندازید، این اسناد ارزش قانونی و اعتبار داشته و در نتیجه در صورت جا ماندن از پرواز و یا حتی فرستاده شدن چمدان شما به مقصد نامعلوم از این اسناد کمک گرفته و مشکل خود را حل می کنید.

راه حل هایی برای جا ماندن از هواپیما

مراجعه به مسئول ایرلاین

البته در کنار پیگیری و رزرو سریع پرواز بعدی، باید وضعیت چمدان خود را مشخص سازید که برای این کار باید به مسئول ایرلاین پرواز خود مراجعه نموده و او را در جریان بگذارید تا مشکل شما را پیگیری نموده و سرعت بازگشت چمدان های شما را بالا ببرد و در نتیجه با خیال راحت تکلیفتان برای پرواز بعدی مشخص شود.

راه حل های برای مسافران و جا ماندن از پرواز

آیا زیان مالی شما قابل جبران است؟

هنگام رزرو بلیط هواپیما، به سامانه های معتبر و با شرایط بهتر مراجعه کنید، در رابطه با اینکه پس از جاماندن از پرواز آیا زیان مالی شما جبران می گردد یا نه؟ بسته به ایرلاینی که بلیط تهیه نموده اید، متفاوت می باشد. در بعضی ایرلاین ها در صورت مواجه شما با چنین مشکلی مبلغ بالایی از بلیط (۵۰ درصد) آن به مسافر بازگردانده می شود، و یا پرواز بعدی را با دریافت مبلغ کمی برای شما رزرو می کنند. همچنین نکاتی که باید هنگام بسوار شدن به هواپیما در پروازهای داخلی و خارجی و کنسل کردن بلیط هواپیم را مطالعه نمایید،

در صورت باقی ماندن از پرواز چه کرد

ممکن است برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که به دلیل داشتن کمی تاخیر، از پرواز خود جا مانده اید، و این جاماندن ناراحتی زیادی را برای شما بوجود آورده است، در این مقاله مواردی را برای جلوگیری از رخ دادن این مشکل و همچنین راه حل هایی پس از مواجهه با این مشکل بیان کرده ایم که امیدواریم مفید واقع شده و مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. همچنین شما می توانید با پرواز های داخلی

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *