دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

دره عشق کجاست و چطور به آن سفر کنیم؟

  • مریم صبوری
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

ما امروز در مجله آرگا قصد داریم درباره دره عشق بنویسیم که از دیدنی های طبیعی و جذابش می توان به رودخانه کارون، ماهیگیری، کوهنوردی در روستای اطرافش، منطقه حفاظتی هلن، رفتینگ رودش، انارستان و شالیزار هایش اشاره کرد.

هنگامی که از یک مکان گردشگری و طبیعی صحبت می کنیم به یاد مناظر زیبا و سرسبز جنگل ها و دریای آبی در کنار ساحل شنی سفیدش می افتیم. طبیعت به این چیز ها ختم نمی شود او می تواند یک کویر داغ یا یک دره ژرف باشد که با وجود زیبایی اش ترسناک هم هست. این جلوه طبیعی منحصر به فرد که امروز ما یادآورش هستیم دره ای چشم نواز واقع در ایران استان چهارمحال بختیاری قرار دارد. این مکان خدادادی را نظیرش نمی توانید هیچ جایی یافت کنید پس ما همراه باشید تا بیشتر درباره اش اطلاعات کسب کنید.

دره عشق کجاست؟

طبیعت زیبا دره عشق

دره عشق؛ از جاذبه های گردشگری و طبیعی است که در استان چهار محال بختیاری قرار گرفته است و دارای طولانی ترین رود به نام رود کارون است که از آن جا جریان دارد. یکی از دلایل نامگذاری این منطقه به خاطر وجود افسانه قدیمی است که در این جا زندگی می کردند وجود دارد به گفته پیشینیان در زمان قدیم ۲ عاشقی در این دره بودند که به خاطر رسیدن به هم باید از راه رودخانه می گذشتند. پس بر همین مبنا این علت برای نامگذاری انتخاب شد. شالیزار های این منطقه همراه با رودخانه پرآب کارون جلوه ای خاص بخشیده که نظر هر بیننده را به خود جلب می کند.

چطوره به دره عشق سفر کنیم؟

چگونه به این دره زیبا در چهارمحال بختیاری سفر کنیم؟

راه رسیدن به دره عشق در ابتدا باید از مسیر جاده شهرکرد به ایذه بروید جاده ای که همواره پر از درختان تنومند و سبز بلوط است. این جاده در دامنه های زاگرس لقب خطرناک ترین جاده پرپیچ و خم را به خود گرفته است. پس از پیمودن جاده برای ادامه راه باید به طرف دهستان جوزان و سپس دروک بروید که این مسیر شما را به بهترین دره ایران واقع در چهارمحال بختیاری می رساند. در این مکان شما شکوه و عظمت زیبایی طبیعی را خواهید دید که چشم اندازی از رودخانه ها و آبشار و درختان باطراوت است. همه این ها در کنار هم باعث شده آرایش ویژه ای در شکوه ترسناکی دره آن را به مکانی مطبوع تبدیل کند. آب و هوای این منطقه با سایر جاهای دیگرش ناهمسان خواهد بود مثلا: در نقطه ای هوا سرد و در جای دیگرش هوای گرم حکمران است. این متفاوتی در هوا موجب شده جنس سنگ و دیواره های صخری اش باهم متغیر باشند که شما را جذب خودش می کند.

دره ای در چهارمحال بختیاری

  •  آرون گروپس

علت نام گذاری این دره چیست؟

اطلاعات درستی پیدا نشده که چرا اسم این منطقه را دره عشق گذاشته اند، ولی به خاطر طبیعت خدادادی و عجیبی که دارد هر فردی پس از دیدنش بلافاصله عاشقش خواهد شد و به همین خاطر این نام را رویش گذاشته اند. بر طبق حکایت های محلی که گفته می شود در گذشته عاشق و معشوقی بودند که یکی از آن ها در سمت چپ و دیگری در سمت راست دره زندگی می کرده که به خاطر نبود پل نمی توانستند آن ها به هم برسند. با این وجود آن ها برای رسیدن به یکدیگر خود را در آب تنگه می اندازند تا به هم برسند و سپس هر دو جانشان فدا می شود و می میرند.

دره عشق در چهارمحال بختیاری

جاذبه های دیدنی دره

گردشگری در این تنگه با وجود چندین آبشار پرخروش بزرگ و کوچک که برخی از آن ها فصلی و موقت و بعضی دیگر دائمی هستند به زیبایی های منطقه می افزاید. یکی از بزرگ و اصلی ترین این آبشار ها با صد متر ارتفاع از پرآب ترین آبشار هاست که در همجواری آن رود پرجوش کارون از مناطق تفریحی در ایران به حساب می آید. از دیگر جذابیت های روستایی در این منطقه می توان به دره یاس، گل سفید، دورک اشاره داشت که این محل تصویری از روستاهای محلی شمال را برای شما به یاد می آورد. باغ های انار در کنار خانه های روستایی در دره سرسبز که به واسطه رود کارون جلوه ای خاص به وجود آورده رنگ دره ها را رنگین تر خواهد کرد. باغ معروف در دهستان دورک که مربوط به میوه انار است در این منطقه یافت خواهد شد. چادر های عشایر کوچ نشین در بخش هایی از دره عشق، چشم انداز شگرفی را برای بیننده به ارمغان می آورد. این مکان تجربه ای برای سفری ماجراجویانه می باشد که با کمی سرمایه گذاری از قطب های گردشگر پذیر محسوب می شود. برای آشنایی با سایر جاهای تماشایی چهار محال و بختیاری کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *