دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی با ۲ روش سریع و راحت

  • ندا خوشرو
  • ۹ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب طرز تهیه خمیر پیتزا با دو روش مختلف را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش خواهیم داد که امیدواریم با توجه به مراحل و نکات ذکر شده بتوانید این نوع خمیر را به راحتی تهیه کنید.

تهیه خمیر پیتزا کار سختی نیست و اگر شما تمایل دارید پیتزایی خوشمزه را خودتان در منزل تهیه کنید بهتر است خمیر پیتزا و پنیر پیتزا را به صورت بهداشتی خودتان در منزل تهیه نمایید. در این مقاله دو طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی را به شما نشان می دهیم.

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی با ۲ روش مختلف در منزل

خمیر پیتزا یکی از مهم ترین وسایل خوراکی برای تهیه پیتزا می باشد که به صورت آماده نیز وجود دارد ولی اگر شما ترجیح می دهید پیتزایی کاملا خانگی بپزید بهتر است خمیر پیتزا را در منزل خودتان تهیه کنید. برای تهیه این نوع خمیر می توانید از روش های مختلف نظیر دستور تهیه خمیر پیتزا بدون مخمر و دستور تهیه خمیر پیتزا با مخمر و … استفاده نمایید.

طرز تهیه خمیر پیتزا

دستور تهیه خمیر پیتزا با خمیر مایه

مواد لازم

  • آب ولرم : ۳/۴ پیمانه
  • مایه خمیر : یک قاشق چایخوری
  • آرد همه کاره : ۲ پیمانه
  • نمک : ۱/۲ یا ۱ قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

روش تهیه خمیر پیتزا

ابتدا آب را درون ظرفی با اندازه متوسط بریزید سپس مایه خمیر را با آب مخلوط نمایید و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید تا مایه خمیر درون آب حل شود.

  •  آرون گروپس

خمیر پیتزا

خمیر حل شده و نمک و آب را به آرد اضافه کنید تا خمیر بدست آید سپس خمیر را به مدت ۵ دقیقه ورز دهید تا گلوله خمیر یکدست و مقداری چسبناک شود. توجه داشته باشید که ورز دادن خمیر به مدت ۵ تا ۸ دقیقه روی سطح پیشخوان به شکل گیری خمیر کمک زیادی می کند همچنین می توانید خمیر را به کمک همزن ورز دهید و در این مرحله از طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی اگر خمیر به دست یا ظرف می چسبد بهتر است ۱ قاشق غذاخوری آرد به آن بیفزایید و ممکن است مجبور شوید چند بار این کار تکرار نمایید همچنین نباید در افزودن آرد به خمیر زیاده روی کنید.

روش تهیه خمیر پیتزا در منزل

اگر می خواهید بلافاصله بعد از تهیه خمیر به کمک آن پیتزا درست کنید باید ظرفی را که در آن خمیر را مخلوط کرده اید تمیز کنید سپس خمیر و ظرف را به کمک مقداری روغن زیتون چرب نمایید و خمیر را درون ظرف قرار دهید و روی آن را بپوشانید و به مدت ۱ تا ۱.۵ ساعت صبر کنید تا خمیر پف کند.

دستور تهیه خمیر پیتزا در منزل

اگر تمایل دارید خمیر پیتزا را درون فریزر قرار دهید باید خمیر و ظرفی که می خواهید خمیر را درون آن نگهداری کنید به کمک مقداری روغن زیتون چرب نمایید سپس اجازه دهید تا به مدت نیم ساعت خمیر پف کند و بعد ظرف حاوی خمیر را درون فریزر قرار دهید توجه داشته باشید که خمیر را می توانید به مدت ۳ روز در فریزر نگهداری کنید. دستور تهیه خمیر پیتزا در منزل

برای پخت پیتزا اگر خمیر را از درون فریزر بیرون می آورید باید به مدت یک ساعت صبر کنید تا یخ آن باز شود سپس سینی فر را به صورت برعکس در قسمت پایین فر قرار دهید و سینی را به کمک دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید سپس خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید و اگر خمیر حالت چسبنده ای داشت مقداری آرد به آن بیفزایید و هر یک از قسمت های خمیر را به صورت جداگانه بردارید و آن را بکشید و به کمک وردنه خمیر را صاف نمایید سپس خمیر را به شکل دایره ای ۲۵/۵ سانتی در آورید و بعد خمیر را روی کاغذ روغنی ۳۰.۵ سانتی متری که به کمک آرد ذرت پوشیده شده است پهن نمایید.

دستور تهیه خمیر پیتزا

روی سطح خمیر را به کمک یک قاشق چایخوری روغن زیتون چرب نمایید و به اندازه ۱/۴ فنجان سس گوجه روی خمیر بریزید سپس روی سس گوجه فرنگی موادی را که دوست دارید بریزید و روی مواد پنیر پیتزا بریزید. پیتزا را درون فر به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه قرار دهید تا رنگ آن طلایی شود و پنیر روی سطح پیتزا ذوب شود سپس پیتزا را از درون فر بیرون آورید و اجازه دهید تا مقداری خنک شود و پیتزا را درون ظرفی مناسب منتقل کنید و آن را برش بزنید و به شیوه دلخواه خود تزیین نمایید.

 روش تهیه خمیر پیتزا در منزل پیتزای خانگی

دستور تهیه خمیر پیتزا با آرد سفید قنادی

مواد لازم

  • آرد سفید مخصوص قنادی : نیم کیلوگرم
  • تخم مرغ : یک عدد
  • شیر ولرم : یک لیوان
  • کره یا روغن جامد : ۶ قاشق سوپخوری
  • مایه خمیر خشک فوری : یک قاشق سوپخوری
  • نمک : یک قاشق چایخوری
  • شکر : یک قاشق چایخوری

طرز تهیه خمیر پیتزا در منزل 

برای تهیه این نوع خمیر ابتدا ۱ قاشق چایخوری شکر را با مایه خمیر ترکیب نمایید سپس مخلوط مواد را درون شیر ولرم بریزید و هم بزنید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به خمیر مایه استراحت دهید تا عمل آید.

 مخلوط خمیر مایه و شیر

درون ظرفی مناسب نمک و روغن و تخم مرغ را بریزید سپس مواد را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند و یکدست گردند.

هم زدن تخم مرغ و نمک

سپس خمیر مایه عمل آمده را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و بدون اینکه مواد را هم بزنید مقداری از آرد را به آن ها اضافه کنید.

افزودن تخم مرغ به خمیر مایه

سپس خمیر را هم بزنید و باقی مانده آرد را هم به مواد بیفزایید و مخلوط خمیر را به کمک قاشق چوبی هم بزنید و خمیر را درون ظرف جمع کنید.

افزودن آرد به خمیر مایه

خمیر را روی سطح صاف و آرد پاشی شده به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ورز دهید همچنین می توانید خمیر را ۱۰۰ مرتبه روی میز بکوبید تا خمیر براق و نرم و صاف و یکدست شود و به دست های شما نچسبد.

دستور تهیه خمیر پیتزا در خانه

خمیر را درون ظرفی که از قبل چرب کرده اید قرار دهید سپس خمیر را در مکانی نسبتا گرم به مدت ۱ تا ۱.۵ ساعت قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.

دستور تهیه خمیر پیتزا در خانه

بعد از مدت زمان ذکر شده خمیر را از درون ظرف بیرون آورید و به کمک دست پف خمیر را بگیرید و از آن برای پخت انواع پیراشکی و پیتزا و … استفاده نمایید.

روش تهیه خمیر پیتزا در خانه

نکات طلایی برای تهیه خمیر پیتزا خانگی

۱. اگر تمایل دارید خمیری ترد داشته باشید بهتر است خمیر را درون یخچال قرار دهید تا به آرامی ور آید.

۲. ور آمدن خمیر درون یخچال کندتر انجام می شود ولی خمیر ترد تر می شود.

۳. خمیر پیتزا را اگر از شب قبل آماده کنید پیتزا با کیفیت تر می شود.

۴. در طرز تهیه خمیر پیتزا اگر از شیر استفاده کنید مزه خمیر بهتر می شود و علاوه بر این خمیر ترد تر می شود.

دستور تهیه خمیر پیتزا در خانه

۵. قبل از تهیه پیتزا ابتدا خمیر را دو دقیقه ورز دهید تا حجم آن کم شود سپس خمیر را به کمک وردنه تمیزی روی سطح کار پهن کنید.

۶. توجه داشته باشید که در زمان پهن کردن خمیر نباید ضخامت کلفت ترین قسمت پیتزا بیشتر از ۲ سانت شود.

۷. مواد را با دقت و حوصله روی خمیر پیتزا بریزید همچنین موادی را برای روی پیتزا انتخاب کنید که در کنار یکدیگر طعم بی نظیری پیدا می کنند.

روش پخت خمیر پیتزا

در این مطلب با آموزش طرز تهیه خمیر پیتزا در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به نکات و مراحل ذکر شده بتوانید خمیر پیتزای با کیفیتی را در منزل تهیه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *