دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چطور بدون مخمر خمیر پیتزا فوق العاده عالی درست کنیم؟

  • ندا خوشرو
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب طرز تهیه خمیر پیتزا بدون مخمر را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم که امیدواریم با کمک این دستور ساده بتوانید خمیر پیتزایی با کیفیت عالی برای پخت انواع پیتزا ها تهیه کنید.

خمیر پیتزا با روش های مختلفی تهیه می شود و شما می توانید با کمک مخمر و یا بدون استفاده از مخمر در منزل خمیر پیتزا تهیه کنید. در  دستور ساخت خمیر پیتزا بدون مخمر از آرد و شیر و نمک و سرکه و روغن مایع و سرکه استفاده می شود که این روش یکی از ساده ترین روش ها برای تهیه خمیر پیتزا است.

خمیر پیتزا و پنیر پیتزا یکی از مهم ترین مواد لازم برای تهیه انواع پیتزا ها به شمار می روند که شما می توانید این مواد را به راحتی و با رعایت نکات بهداشتی در منزل تهیه کنید.

روش تهیه خمیر پیتزا در خانه

مواد لازم

  • شیر و یا آب ولرم : یک لیوان
  • آرد : دو لیوان
  • نمک : کمی
  • روغن مایع : نصف لیوان
  • بیکینگ پودر : یک قاشق مرباخوری
  • سرکه : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه خمیر پیتزا بدون مخمر در منزل

برای تهیه خمیر پیتزا بدون استفاده از مخمر ابتدا آرد را درون ظرفی مناسب بریزید و وسط آرد را باز کنید سپس روغن مایع و شیر و یا آب ولرم را در وسط آرد بریزید.

روش تهیه خمیر پیتزا با ساده ترین روش

در مرحله بعدی طرز تهیه خمیر پیتزا بیکینگ پودر درون ظرفی مناسب بریزید سپس سرکه و بیکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کنید و بعد از اینکه مخلوط بیکنیگ و سرکه کف کردند آن ها را در وسط آرد بریزید و از کناره ها آرد را کم کم با مخلوط موادی که در وسط آرد ریخته اید ترکیب کنید و همه مواد را به خوبی با یکدیگر ورز دهید اگر خمیر پیتزا بعد از ورز دادن شل بود مقداری آرد به آن اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که این نوع خمیر باید چسبنده باشد.

دستور تهیه خمیر پیتزا
در مرحله بعدی دستور تهیه خمیر پیتزا بدون مخمر روی ظرف خمیر پیتزا سلفون بکشید تا خمیر خشک نشود سپس ظرف خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه در مکانی مناسب قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

طرز تهیه خمیر پیتزا بدون مخمر با ساده ترین روش
بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف مخصوص پیتزا و دست هایتان را چرب کنید سپس خمیر آماده شده را درون ظرف قرار دهید و خمیر را باز کنید تا نازک و صاف شود. سپس خمیر را ۱۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا خمیر پخته شود و بعد از مدت زمان ذکر شده خمیر را از درون فر بیرون آورید و مقداری سس روی خمیر بمالید سپس مواد دلخواهتان را روی خمیر بریزید و دوباره ظرف پیتزا را درون فر قرار دهید تا خمیر پیتزا به خوبی پخته شود و پنیر پیتزا آب شود. توجه داشته باشید برای جلوگیری از خشک شدن خمیر پیتزا باید در کف فر ظرف آبی را قرار دهید تا در حین پختن پیتزا در فر آب بخار کند و از خشک شدن خمیر پیتزا جلوگیری شود و خمیر پیتزا مانند پیتزاهای که در مغازه های فست فود تهیه می شوند مغز پخت و نرم شود.

روش تهیه خمیر پیتزا در خانه

آموزش تهیه خمیر پیتزا بدون مخمر تابه ای

پیتزا از جمله غذاهای فست فودی پر طرفدار است که تهیه آن از بیرون می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد. البته پیتزا خانگی قطعا سالم تر خواهد بود به شرطی که در تهیه آن از مواد غذایی سالم استفاده گردد. در ادامه این بخش روشی دیگر برای تهیه خمیر پیتزا بدون مخمر را به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم این دستور شما را در تهیه راحت تر خمیر پیتزا کمک نماید.

مواد لازم:

  • آرد: ۲ لیوان
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • ماست: نصف لیوان
  • رب گوجه فرنگی: ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن: ۲ قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
  • نمک: به مقدار نیاز

روش تهیه خمیر پیتزا بدون مخمر

دستور پخت:

در ابتدا بیکینگ پودر و نمک را با آرد مخلوط کنید و ۳ بار مخلوط حاصل را الک کنید تا هوا بخورد و سبک گردد. ماست را نیز خوب به هم بزنید تا رقیق گردد.

داخل ظرف نسبتا بزرگی آرد، تخم مرغ، روغن و ماست را بریزید و مواد را کاملا مخلوط نمایید تا خمیر نرم و یکدستی حاصل آید.

در مرحله بعد باید ظرف حاوی خمیر را با استفاده از پارچه مرطوبی بپوشانید و برای استراحت، نیم ساعت به آن زمان دهید.

سطح کار را کمی آرد بپاشید و خمیر استراحت کرده را به ۲ قسمت تقسیم نماید و هر دو قسمت را به خوبی روی میز کار پهن و نازک نمایید. سپس تابه ای را چرب کنید و خمیر را داخل تابه بگذارید و اضافه خمیر را بردارید.

در مقداری کره رب گوجه فرنگی بریزید و تف دهید نا بوی خامی رب از بین برود. آنگاه آن را بر روی خمیر بمالید و ۳۰ دقیقه صبر نمایید. اکنون خمیر پیتزای شما آماده است و می توانید مایه پیتزای دلخواه خود را روی خمیر داخل تابه بریزید و روی سطح آن پنیر پیتزا و کمی آویشن قرار دهید و درب تابه را ببندید(دم کنی بگذارید).

در نهایت تابه را روی حرارت ملایم بگذارید و بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه که خمیر پیتزا طلایی رنگ شد و پنیرها نیز آب شده اند شما می توانید پیتزای مورد علاقه خود را سرو نمایید.

طرز تهیه خمیر پیتزا بدون مخمر تابه ای

در این آموزش آشپزی از بخش فست فود مجله آرگا با طرز تهیه خمیر پیتزا بدون مخمر در منزل آشنا شدید که امیدواریم با کمک این دستور ساده بتوانید به راحتی خمیر پیتزایی نرم و مغز پخت در منزل تهیه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *