دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کشور پاناما و معرفی تاریخچه، فرهنگ و مکان های دیدنی این کشور

  • مریم صبوری
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

خلیج های زیبا کشور پاناما از قبیل؛ داروین، لورابا، موسکیتوس، وسان میگوئل است، که کانال پاناما تنها نفتکشی است و با ظرفیت پنجاه هزار تنی توان حرکت دارد. طرح هایی که برای تعویض این کانال در سال ۲۰۱۴ وجود داشت می تواند تا ظرفیت هشتاد هزار تن از آن عبور دهد.

یکی از کشور های دیدنی و سرسبز که در آمریکای مرکزی قرار گرفته پاناماست. این سرزمین جذاب با زبان رسمی اسپانیایی دارای ۴۶۴۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد که از سال ۱۸۲۱ از اسپانیا و در سال ۱۹۰۴ از کلمبیا جدا شد. این کشور از نظر جغرافیایی از طرف شمال با دریای کارائیب، از غرب با کاستاریکا، از شرق با کشور کلمبیا و از سمت جنوب با اقیانوس آرام هم مرز است. که واحد پولی اش بالیوا و دلار با کم جمعیت ترین در کشور های آمریکا لاتین است. در ادامه مطالب همراه مجله آرگا باشید.

کشور پاناما کجاقرار دارد؟

 کشور پاناما, تاریخچه، فرهنگ و مکان های دیدنی

کشور پاناما دارای خطه کوهستانی جنگل های انبوه و فضای سبز و حیات وحش مهیجی است که با مساحت ۷۵.۵۱۷ کیلومتر مربعی خود بسیار دیدنی می باشد. رودهای مهم این سرزمین به نام های بایانو، سانتاماریا، توئیرا و چپو در این دیار قرار گرفته که با دارا بودن رشته کوه های مرتفع دارای قله آتشفشانی بارو با داشتن ۳۴۷۵ متر ارتفاع جزء بلندترین قله هاست. که پاناما با تغییر دمای کم فصلی و آب و هوای استوایی از جزایر پاناما، کویبا، جی کارون، کولون، سباکو، دی و پاریدا برخوردار است و جزو باریکترین خشکی در آمریکای مرکزی می باشد و از ۲ نیم قاره آمریکا جنوبی و شمالی به همدیگر وصل شده اند. درصد واردات به این مکان از ژاپن حدود ۷.۵% است که شامل کالاهای مصرفی، مواد غذایی و شیمیایی می باشد که از سرزمین های آمریکایی صورت می گیرد. پاناما جزء قلمرو های خدماتی است که بیشترین شرکت های خارجی در بخش خدمات در آن جاست. اغلب مردم از تبار مستیزو که ۷۰% را تشکیل می دهند دورگه سرخ و پوست بوده و حدود ۱۴% سیاه پوست، ۱۰% سفید پوست، ۶% سرخ پوست هستند که تقریبا ۸۰% از مردم این مزوبوم کاتولیگ رومی و ۲۰% مسیحی اونجلیست می باشند. شاه ایرانی محمدرضا شاه در تاریخ پانزده دسامبر سال ۱۹۷۹ عازم سفر به این دیار و مصر شد.

تاریخچه و فرهنگ کشور پاناما

تاریخچه کشور

درباره تاریخچه این مملکت می توان گفت که در گذشته بخشی از کلمبیا (گرانادای جدید اسپانیا) بود. در دهه ۱۸۸۰ تلاش فرانسویان در احداث کانالی که به اقیانوس اطلس وصل شد ناموفق بود. در موقع جنگ ایالات متحده و اسپانیا در سال ۱۸۹۹ میلادی ایالات متحده متوجه مسیر راه کوتاهی برای این که کشتی ها را از ساحل غربی کالیفرنیا به ساحل شرقی پاناما برساند شد. چون در آن هنگام کشتی های آمریکایی برای رفت و آمد از ساحل شرقی به ساحل غربی و بالعکس کند ناچار بود قاره آمریکا جنوبی را دور بزند که از راه تنگه ماژلان بود. چون شروع کلمبیا در آن موقع کشور پاناما جز خاک آن جا حساب می شد از احداث کانال بسیار استقبال کرد و در آخر روز های شروع عملیات اجرایی نمایندگان مجلس کلمبیا از این حاکمیت در بخش دیگری از قلمرو خطه بیگانه واگذار کرد و با واشنگتن مخالفت نمود. در برابر همچنین تصمیمی دولت تئودور روزولت رئیس جمهور وقت آمریکا به شکل آشکاری ساکنان این منطقه را به جدایی طلبی تشویق نمود و کشتی های جنگی آمریکا را در ساحل مقابل شهر کولون و پاناماسیتی لنگر انداخت و مانع از دخالت ارتش کلمبیا شد که در سال ۱۹۱۴ نقش اساسی در اقتصاد کشورش ساخت.

جاذبه های گردشگری پاناما

در ادامه به معرفی چند تا از بهترین مکان های دیدنی پاناما می پردازیم که امیدواریم آشنایی با این نقاط توریستی برای شما جذاب باشد.

  •  آرون گروپس

جاهای گردشگری کشور پاناما

  • شهر بوکاس

Bocas Town جزء شهر هایی است که مورد حمایت غواصان و دریانوردان قرار گرفته است این منطقه دیدنی دارای دریاهای متعددی است که می توانید شاهد انواع ماهی های رنگارنگ گرمسیری باشید. شهر بوکاسدر سال ۱۵۰۲ توسط فردی به نام کریستف کلمب کشف شد که به دلیل جنگل های سبز و سواحل دل نوازش یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در پاناما می باشد.

اطلاعات راجع به کشور پاناما

  • جزیره میمون ها

Monkey Island در منطقه ای به نام دریاچه گاتون قرار گرفته و به جزیره میمون ها شهرت یافته است. اگر به این جزیره سفر کردید میمون های کوچک و بزرگی را خواهید دید که کل ناحیه را تسخیر کرده اند و ممکن است بیایند و از دست شما غذا بخورند. این جزیره به غیر از میمون ها پرندگان و خزندگان متعدد و زیبا دیگری هم وجود دارد که در هنگام گشت با قایق می توان از دیدن آن ها لذت برد.

  • آتشفشان بارو

یکی دیگر از مکان های دیدنی کشور پاناما تنها آتشفشان او در مرتفع ترین نقطه کشور است. که در دامنه های کم ارتفاع کوه آتش فشان در مزارع قهوه قرار دارد. ارتفاع کوه به ۳۴۷۴ متر می رسد که در دامنه های مرتفع آن بخشی از پارک ملی آتفشان بارو در آن جا قرار دارد. از زیبایی بی نظیر این منطقه می توان به پرندگان جذابش و جنگل های دراز دامن درخشانش اشاره کرد. در هنگام رفتن به این قسمت حتما با خود دوربین به همراه ببرید تا از این زیبایی های بی همتا فیلم برداری کنید.

پاناما در اسپانیا

  • منطقه تاریخی Casco Viejo

این منطقه تفریحی جالب که در گذشته در پاناما قرار داشته هم اکنون در خارج از پاناماسیتی می باشد که از کهن ترین شهر های واقع در آمریکا است. منطقه تاریخی Casco Viejo به خاطر قابل اهمیت بودنش در سال ۱۹۹۸ به فهرست جهانی یونسکو ثبت گشت که خیابانش با طرح و رنگ آجر های قرمز در کنار رستوران و کافه ها میزبان توریستان می باشد. معماری منحصر به فرد اسپانیایی با جلوه قدیمی اش واقعا بی همتاست.

فرهنگ و جغرافیای کشور پاناما

  • موزه تنوع زیستی

موزه ای شبیه به کاردستی در یکی از شهر های این کشور به نام شهر پاناماسیتی قرار دارد که از طراحی و معماری جالبی بهره برده است. Biomuseo با ظاهر فوق العاده اش به اسم (پل زندگی پاناما) شهرت گرفته که به دست معمار معروف (فرانک گری) ساخته شده است. این مکان زیبا داری هشت نمایشگاه با عنوان های مختلف درباره حیات جانوری و محیط زیست فعالیت دارد. همچنین موزه تنوع زیستی با دارا بودن نمایشگاه و کنسرت ها در رویداد های کوچک پذیرای عموم می باشد.

اطلاعات عمومی سرزمین پاناما

  • جزیره مروارید

از دیگر جاذبه های گردشگری کشور پاناما می توان به Pearl Islands اشاره کرد که دارای مروارید های فراوانی بوده و تقریبا حدود ۱۶۰۰ سال قبل توسط اسپانیایی ها کشف شد. در این زمینه آن ها توانستند بسیار پولدار شوند که طبق نمایش برنامه تلویزیونی (Survivor) نشان داد باعث شهرت فراوانی در میان توریستان  شدند. این مکان تفریحی با سواحل شنی سفید و جنگل های خرم جذاب مورد توجه گردشگران قرار گرفته است که بازدید از جزیره با قایق های خصوصی سفری امکان پذیر است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *