دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های پاناما و زیباترین مکان های تفریحی و گردشگری این کشور

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

پاناما از کشورهای مهم در آمریکای مرکزی است که دارای طبیعتی تماشایی است دیدنی های پاناما این منطقه را به یکی از مهم ترین قطب های توریستی دنیا تبدیل کرده است شهرهای دیدنی این کشور دارای جذابیت های متعددی همچون پارک و حیات وحش هستند که در این بخش با آن ها آشنا می شوید.

پاناما از زمان احداث کانال بزرگ خود ” کانال پاناما ” بسیار شناخته شده است این کانال در سال ۱۹۱۴ ساخته شده است و همین پل ان را به یکی از مناطق گردشگری دنیا نیز تبدیل کرده است. از سوی دیگر رشد اقتصادی چشمگیری که این کشور در سال های اخیر داشته است آن را به یکی از مناطق تجاری و اقتصادی تبدیل کرده است که سالانه به موجب این ویژگی برجسته افراد زیادی برای اقامت یا مسافرت های کاری توریستی به این کشور سفر می کنند. گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند می توانند دیدنی های پاناما را از نزدیک ببیند و نهایت لذت را از این جاذبه ها داشته باشند. شاید یکی از جذابیت هایی که در این کشور از گردشگران پوشیده نیست تردد کشتی های بین المللی است که از طریق کانال پاناما با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند این کانال اقیانوس آرام و دریای کارائیب را به یکدیگر متصل کرده است.

آشنایی با دیدنی های پاناما:

شاید بهتر است بدانید که خیلی از جاذبه های توریستی و مکان های یددنی پاناما در روستاهای اطراف آن واقع شده است با سفر به این مناطق شما می توانید چشم اندازهای طبیعی فوق العاده ای را از نزدیک مشاهده کنید. از سوی دیگر کوه ها، جنگل ها، سواحل و شهرهای دیدنی از جاذبه های مهم این کشور به شمار می آیند که بهتر است در سفر خود از آن ها بازدید کنید.

 

جاده آمادور:

زیبایی ها و دیدنی های پاناما تنها به مناظر طبیعی و جنگل های آن ختم نمی شود این کشور در مسیرهای جاده ای نیز دارای چشم اندازها و مناظر بسیار دیدنی است این جاده سه مسیر اصلی را به یکدیگر متصل کرده است خیلی از افراد ساکن پاناما برای تعطیلات آخر هفته خود به این جاده می روند و از امکانات تفریحی آن همچون دوچرخه سواری استفاده می کنند.

دیدنی های پاناما

جزیره سان بلاس:

این جزیره انگیز در شرق کشور پاناما واقع شده است و از مهم ترین جاذبه هایی است که می توان مشاهده کرد افراد ساکن در این جزیره دارای آداب و رسوم خاص خود هستند و در مهمان نوازی شناخته شده اند جاذبه های این جزیره نیز بکر و دیدنی هستند.

دیدنی های آبی پاناما

  •  آرون گروپس

جزیره مروارید:

این جزیره پوشیده از مرواریدها است که به دلیل اهمیت تجاری نیز دارای ارزش است این جزیره در میان گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار است سواحل شنی و سفید رنگ در کنار جنگل های انبوه و سرسبز علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند و یکی دیگر از دیدنی های پاناما به شمار می آید.

جاذبه های توریستی پاناما

شهر بوکاس:

این شهر ویژه علاقه مندان به غواصی  دریانوردی است و دارای دریاهای متنوعی است این شهر پایتخت مهم پاناما است که دارای دیدنی ها و تفریحات آبی است از لذت های مهم سفر به این شهر و دریای آن دیدن ماهی های رنگارنگ در دریا است. این منطقه دیدنی از پاناما در سال ۱۵۰۲ توسط کریستف کلمب کشف شده است.

شهر دیدنی پاناما

منطقه تاریخی پاناما:

این منطقه تاریخی و زیبا در یکی از قدیمی ترین شهرهای آمریکا واقع شده است و یکی از دیدنی های پاناما است. خیابان های این منطقه با آجرهای رنگی ساخته شده است و به دلیل معماری تاریخی خود شناخته شده است. این منطقه تاریخی در میراث یونسکو به ثبت رسیده است و با وجود رستوران های و کافه های مختلف در اطراف گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

جزایر پاناما

کانال پاناما:

یکی از شناخته شده ترین جاذبه ها و دیدنی های پاناما این کانال معروف است این کانال که ساخته دست بشر است دو اقیانوس مهم آرام و اطلس را به یکدیگر متصل می کنند تردد کشتی های تجاری در این کانال نیز بر اهمیت آن افزوده است ساخت این کانال یک پروژه مهم مهندسی در دنیا بوده است.

جاذبه های توریستی پاناما

موزه تنوع زیستی پاناما:

یکی دیگر از دیدنی های پاناما این موزه دیدنی است که در شهر پاناماسیتی واقع شده است معماری این موزه همانند یک کاردستی رنگارنگ است و یکی از جالب ترین دیدنی های پاناما است. نمایشگاه های محیط زیست که در این موزه برگزار می شود متعلق به محیط زیست و حیات جانوری است که میزبان های زیادی نیز دارد.

مکان های دیدنی پاناما

جنگل پاناما:

از جاذبه های طبیعی پاناما می توان به این جنگل اشاره کرد مسیر زیبای این جنگل برای بسیاری از گردشگران دارای جذابیت است پیاده روی در مسیر این جنگل سرسبز شما را از مشغله های روحی دور می کند. کوهنوردی یکی از تفریحات مهمی است که در این جنگل ها می توانید از آن لذت ببرید و توصیه می شود برای سفر به این جنگل و لذت بردن از آن امکانات لازم سفر را به همراه داشته باشید.

جنگل های پاناما

پاناما کشور مهمی در آمریکا است که نه تنها از جهت تجاری دارای اهمیت بلکه ارزش توریستی آن نیز بالا است میزان گردشگرانی که هر ساله به این کشور سفر می کنند بسیار زیاد است و رو به افزایش می باشد و همانطور که در بالا مشاهده کردید بیشتر دیدنی های این منطقه ارزش طبیعی دارند اما علاقه مندان می توانند از جاذبه های تاریخی نیز دیدن کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *