دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نورپردازی نمای ساختمان با طرح های زیبا و خلاقانه

  • یلدا محمدی
  • ۱ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

معرفی جدیدترین مدل های نورپردازی نمای ساختمان های مسکونی و ایده هایی برای نورپردازی نمای بیرون آپارتمان ها و ساختمان های ویلایی را دراین مطلب گردآوری نموده ایم که در ادامه مشاهده می فرمایید.

نورپردازی نمای ساختمان از اهمیت فوق العاده ایی برخوردار است و همانگونه که به زیبایی ساختمان و نما بیرونی آن در روز توجه می گردد، اغلب با استفاده از نورهای مصنوعی و نورپردازی مناسب می توان به زیبایی و جذابیت نما بیرونی ساختمان در شب و تاریکی افزود. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از نورپردازی در نما بیرونی ساختمان ها مستلزم رعایت نکات مهم و اساسی است که در این مقاله قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم. در ادامه با ایده هایی در زمینه نورپردازی ساختمان های مختلف و همچنین مدل های زیبا و موفق ساختمان های نورپردازی شده همراه ما باشید.

نورپردازی نمای ساختمان های مسکونی و اداری :

زیبایی نما بیرونی ساختمان یکی از مواردی است که توجه زیادی به آن می شود و اغلب با استفاده از جدیدترین متد روز طراحی و اجرا می گردد. همانطور که ذکر شد زیبایی نما خارجی ساختمان ها در شب نیز همانند روز از اهمیت فراوانی برخوردار است که با نورپردازی نما خارجی ساختمان تامین می گردد. انتخاب رنگ نورها و همچنین محل قرارگیری چراغ ها از مهمترین مواردی است که می تواند تعیین کننده زیبایی ساختمان در شب باشد. در نورپردازی های موفق اغلب هماهنگی خاصی بین رنگ نورهای مصنوعی به کار برده شده با متریال های ساختمان وجود دارد که باعث می شود ساختمان زیباتر و چشم نوازتر به نظر آید. تصاویر زیر نمونه هایی از نورپردازی های موفق و زیبا را به نمایش می گذارند که هر یک می توانند ایده جالب و قابل توجهی در زمینه انتخاب نورپردازی مناسب برای نمای بیرونی ساختمان شما باشند.

نورپردازری ساختمان های شیک و زیبای ایرانینورپردازی نمای ساختماننورپردازی نمای خارجی ساختماننورپردازی شیک نمای ساختماننوزپردازی ساختمان مسکونی شیک و زیبانمای بیرونی ساختمان با نورپردازی شیکنمای خارجی ساختمان های شیک

از نورپردازی در نما بیرونی انواع مختلف ساختمان ها می توان استفاده نمود و از این طریق بر زیبایی و جذابیت ساختمان افزود. نورپردازی نما ساختمان های ویلایی یکی از جذاب ترین نمونه های نورپردازی است که اغلب با توجه به نوع ساختمان و ظاهر آن انجام می گیرد و زیبایی خاصی به ویلا می بخشد. در ادامه تصاویر زیبا و جذاب انواع نورپردازی نما بیرونی و خارجی ویلاهای مختلف را مشاهده می فرمایید که هر یک می توانند ایده جالب و قابل توجهی برای نورپردازی شما باشند.

نورپردازی نمای ساختمان مسکونینمای بیرونی ساختمان شیک و زیبانورپردازی بیرونی ویلانورپردازی بیرونی ساختمان های ویلایینمای خارجی ساختماننورپردازی نمای بیرونی

در طراحی های مدرن و جدید نما بیرونی ساختمان از نورپردازی در بخش هایی از نمای ساختمان و نه کل آن و به منظور شاخص تر کردن بخشی از عناصر نما خارجی ساختمان استفاده می شود که این امر می تواند جلوه ایی خاص و ویژه به نمای ساختمان مدرن و شیک ببخشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نمای بیرونی ساختمان مسکونینورپردازی نمای هتلنمای خارجی ساختماننورپردازی خارجی ساختمان های مسکونینمای بیرونی ساختمان های ایرانینورپردازی جدید و شیک نمای ساختماننورپردازی خارجی ساختمان ویلایینمای بیرونی ساختمان شیک و زیبا

اصول کلی نورپردازی نما ساختمانهای مسکونی

نورپردازی ساختمان های مسکونی را می توان به اشکال مختلفی انجام داد؛ امکان دارد کل نما ساختمان نورپردازی شود و یا تنها بخشی از نما به منظور برجسته کردن آن قسمت نسبت به بخش های دیگر انجام گیرد.

  • تاثیر رنگ و شدت نور در نمای ساختمان

مهمترین نکته در نورپردازی نما ساختمان ها توجه به رنگ ها و شدت نور هایی می باشد که در نما ساختمان به کار گرفته خواهد شد، استفاده از این عناصر در نما ساختمان باید به گونه ای چشم نواز باشد و مناسب با چشم انسانها طراحی شده باشد به طوری که برای شخص آزار دهنده نبوده و از نگاه کردن به آن اجتناب نکند. استفاده از رنگ سفید و آبی که جزو رنگ های پرطرفدار هستند که اغلب برای نورپردازی نما ساختمانها به کار گرفته شده و جلوه و زیبایی خاصی به ساختمان می دهند.

نورپردازی نمای ساختمان مسکونی

  • مطابقت نور ها با متریال ساختمان

نور های استفاده شده در نمای ساختمان باید با مصالح و متریال های به کار رفته در نما هماهنگی و مطابقت داشته باشد.

  • مخفی و پنهان بودن منبع نور

توجه داشته باشید که منبع نورپردازی ساختمان ها باید به گونه ای طراحی شده باشد که از دید افراد پنهان باشد و محل قرار گرفتن آن برای عموم افراد قابل تشخیص نباشد.

نورپردازی نمای بنا

  • برجسته کردن عناصر نما

یکی از اهداف اصلی نورپردازی نما در ساختمان ها، برجسته کردن عناصر موجود در نما می باشد، از این رو شناخت و ارزیابی عناصر مهم نما, اهمیت زیادی خواهد داشت، همچنین توجه داشته باشید که کدام جنبه معماری ساختمان مورد تایید می باشد، استفاده از نورپردازی نما ساختمان در صورت وجود پیش آمدگی هایی مثل ستون ها و قوس ها و ایوان ها ضرورت بیشتری پیدا می کند.

  • هماهنگی نورپردازی نما ساختمان با محیط اطراف

در صورت عدم هماهنگی و سازگار نبودن نما ساختمان با ساختمان های اطراف در مناطق مسکونی یک نوع اغتشاش دیداری و یا آلودگی نوری ایجاد خواهد شد.

نورپردازی نما ساختمان

امیدواریم از مشاهده طرح های زیبا و شیک نورپردازی نما ساختمان های مختلف لذت برده باشید و با الگوبرداری از طرح ها و مدل های ارائه شده زیباترین نورپردازی را برای نما خارجی ساختمان خود داشته باشید. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده طراحی های جدید و متنوع از نما خارجی مکان های مختلف به بخش نمای ساختمان مراجعه نمایید و از جدیدترین طرح ها و مدل های روز دنیا دیدن فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *