دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه سه شیر گیاهی خوش طعم و ایده آل به آموزش مرحله به مرحله

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با طرز تهیه شیر گیاهی با سه روش مختلف آشنا خواهید شد که امیدواریم به کمک روش های مذکور بتوانید شیر گیاهی خوش طعم و مقوی را در منزل تهیه نمایید.

شیر گیاهی نوعی شیر غیر حیوانی می باشد که از ترکیب آب تصفیه شده با آجیل یا دانه ها و طعم دهنده های مختلف تهیه می شود. شیرهای گیاهی در انواع مختلف شیر آجیلی ، شیر دانه های روغنی ، شیر غیر آجیلی و تخمه ای موجود می باشند که شما می توانید با توجه به ذائقه تان شیر گیاهی خوش طعمی را در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه شیر گیاهی خوش طعم با سه روش مختلف

شیرهای گیاهی از هر نوعی که باشند حاوی مواد مغذی هستند و شما می توانید این نوع شیرها را در منزل به راحتی تهیه نمایید. در مطالب قبلی با دستور تهیه شیر بادام و دستور تهیه ماست ایسلندی و دستور تهیه شیر خشک آشنا شدید در ادامه با دستور تهیه شیر گیاهی در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود.

طرز تهیه شیر گیاهی در خانه

دستور تهیه شیر بادام هندی

شیر بادام هندی از انواع شیرهای گیاهی مقوی است که شما می توانید این نوع شیر را در منزل به راحتی تهیه نمایید و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید.

شیر بادام خوشمزه

مواد لازم

  • بادام هندی بدون نمک : یک پیمانه
  • آب : دو پیمانه + مقداری آب برای خیساندن بادام
  • شیرین کننده مانند عسل و شربت افراد یا شکر : در صورت تمایل

طرز تهیه شیر بادام هندی

برای طرز تهیه این نوع شیر گیاهی ابتدا بادام هندی را درون ظرفی مناسب بریزید و روی آن آب بریزید توجه داشته باشید که آب باید دو سانت بالاتر از سطح بادام ها باشد سپس روی درب ظرف را به کمک پارچه ای تمیز بپوشانید و اجازه دهید تا بادام از شب تا صبح در دمای اتاق خیس بخورد همچنین می توانید بادام خیس خورده را به مدت دو روز در یخچال قرار دهید. اگر تمایل دارید شیر بادام خامه ای تر شود بهتر است اجازه دهید تا بادام به مدت بیشتری خیس بخورد.

  •  آرون گروپس

دستور تهیه شیر گیاهی

بعد از مدت زمان ذکر شده بادام ها را درون آبکش برزید تا آب آن ها کشیده شود سپس آن ها را به کمک آب سرد بشویید.

در این مرحله از دستور تهیه شیر گیاهی ، بادام ها را درون مخلوط کن بریزید و دو پیمانه آب به آن ها بیفزایید و چند بار دکمه مخلوط کن را فشار دهید تا بادام ها خرد شوند سپس آن ها را با سرعت بالا به مدت سه دقیقه به خوبی میکس نمایید. توجه داشته باشید که بادام ها باید به صورت پودری خرد شوند و شیر آن ها نیز باید سفید و مات باشد. اگر برای تهیه شیر بادام هندی از غذاساز استفاده می کنید باید بادام ها را به مدت ۴ دقیقه میکس نمایید و در وسط کار نیز مکث کوتاهی داشته باشید تا مواد جمع شده در لبه ظرف مخلوط کن به پایین بریزند.

روش تهیه شیر گیاهی در خانه

الکی ریز یا کیسه نخی همراه با آبکش را آماده کنید سپس الک یا آبکش را روی ظرفی مناسب قرار دهید و مخلوط شیر بادام را درون صافی بریزید و اطراف کیسه یا پارچه تنظیف را بگیرید و آن را جمع نمایید و به کمک دست پارچه را فشار دهید تا شیر آجیلی از داخل پارچه خارج گردد.

روش تهیه شیر بادام هندی

در صورت تمایل می توانید در این مرحله شیر گیاهی را مزه دار کنید. توجه داشته باشید که شیر آجیلی را می توانید درون ظرف درب دار بریزید و به مدت ۴ روز در یخچال نگهداری نمایید همچنین بهتر است پودر باقی مانده در صافی را برای مصارف دیگر در مکانی مناسب قرار دهید.

شیر بادام هندی

دستور تهیه شیر کنجد

شیر کنجد از انواع روش های ساده برای تهیه شیر گیاهی می باشد و این نوع شیر مغذی و به صورت خامه ای است و حاوی کلیسم زیای می باشد همچنین از شیر کنجد می توانید در تهیه انواع سوپ و نان و شیرینی و …. استفاده کنید.

روش تهیه شیر گیاهی

مواد لازم

  • عصاره وانیل : به مقدار لازم
  • آب تصفیه شده برای هر لیوان کنجد : ۵ قاشق غذاخوری
  • کنجد خام و بدون پوست : یک لیوان

طرز تهیه شیر کنجد

ابتدا کنجد ها را درون ظرفی مناسب بریزید تا به مدت چند ساعت خیس بخورند.

خیس کردن کنجد ها

سپس کنجد ها را درون صافی قرار دهید تا آب آن ها گرفته شود.

ریختن کنجدها درون آبکش

کنجد ها را به همراه آب و وانیل درون مخلوط کن بریزید و مواد را میکس کنید تا مایع سفید رنگی ایجاد شود.

ریختن کنجد درون مخلوط کن دستور تهیه شیر کنجد گیاهی

دوباره کنجدها را درون پارچه ای تمیز بریزید و پارچه را فشار دهید تا شیر از کنجدها خارج شود.

گرفتن شیر کنجد

شیر کنجد را درون ظرف درب داری بریزید تا بتوانید این شیر گیاهی را به مدت دو تا سه روز نگهداری کنید.

شیر کنجد خوش طعم

دستور تهیه شیر فندق

شیر فندق میان وعده ای خوشمزه و مقوی است و شما می توانید این نوع شیر را به همراه عسل ، خرما یا پودر کاکائو میل کنید. برای تهیه شیر فندق می توانید از فندق پوست گرفته شده استفاده نمایید ولی اگر تمایل دارید اسیدهای چرب فندق به میزان زیادی باشد بهتر است برای طرز تهیه این نوع شیر گیاهی از فندق با پوست استفاده کنید.

 طرز تهیه شیر گیاهی با سه روش مختلف

مواد لازم

  • فندق خام : یک پیمانه
  • آب تصفیه شده : سه پیمانه
  • نمک دریا : به مقدار لازم
  • اسانس وانیل طبیعی : یک قاشق چایخوری
  • خرمای هسته گرفته شده : ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه شیر فندق خوشمزه

ابتدا فندق ها را درون ظرف شیشه ای بریزید و روی آن ها آب تصفیه شده ریخته و یک قاشق چایخوری نمک دریا و مقداری آبلیموی تازه یا سرکه سیب به فندق ها اضافه کنید سپس روی ظرف را به کمک پارچه نخی بپوشانید و اجازه دهید تا فندق ها به مدت ۸ ساعت خیس بخورند.

بعد از مدت زمان ذکر شده آب فندق ها را دور بریزید و آن ها را به مدت چند بار بشویید. برای برداشتن پوست قهوه ای فندق ها می توانید آن ها را درون دستمال تمیزی بریزید و بسابید تا پوست فندق ها گرفته شود.

روش تهیه شیر فندق

در این مرحله از دستور تهیه شیر گیاهی ، فندق و نمک و آب را درون مخلوط بریزید و با سرعت بالا فندق ها را میکس کنید تا به صورت کامل پودر شوند سپس فندق ها را درون پارچه ای تمیز بریزید و پارچه را فشار دهید تا شیر گیاهی از فندق ها خارج شود.

مخلوط کن را دوباره بشویید و شیر فندق صاف شده را به همراه وانیل و خرما یا عسل درون مخلوط کن بریزید و دوباره مواد را میکس کنید می توانید در صورت تمایل مقداری پودر کاکائو نیز به مخلوط مواد بیفزایید.

شیر فندق را درون ظرف درب دار بریزید. توجه داشته باشید که این نوع شیر گیاهی را می توانید به مدت دو تا سه روز درون یخچال نگهداری کنید.

شیر فندق گیاهی

توجه داشته باشید که برای طرز تهیه انواع شیر گیاهی می توانید از روش های ذکر شده در این مطلب استفاده کنید همچنین برای داشتن شیرهای گیاهی با طعمی بی نظیر می توانید مقداری میوه یا طعم دهنده به آن ها اضافه کنید سپس مواد را با یکدیگر میکس نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *