دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدنی های آلاچاتی ترکیه و مکان های تفریحی این شهر زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

اگر اهل سفر به کشور ترکیه هستید پیشنهاد می کنیم این بار از دیدنی های آلاچاتی دیدن کنید این منطقه در فاصله ۷۵ کیلومتری از شهر ازمیر واقع شده است و دارای بنادری بسیار زیبا و چشم نواز است. این شهر دارای تاریخچه ای غنی است و از جاذبه های طبیعی و تاریخی برخوردار است که می توانید در سفر خود به این منطقه از تمامی این جاذبه های دیدنی بازدید کنید و در ادامه نیز با آن ها آشنا خواهید شد.

آلاچاتی یکی از شهرهای معروف در ترکیه است این شهر هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند خیلی از گردشگران در ایام تعطیل از سال از جاذبه های مهم این منطقه بازدید می کنند جدای از شهرهای مهمی همچون استانبول و آنتالیا که در این کشور بسیار شناخته شده هستند می توانید با گشت و گزار در دیگر شهرهای از چشم اندازهای بکر و تاریخی نیز دیدن کرد.

این شهر جاذبه های مهمی از قبیل بناهای تاریخی و باستانی دارد این شهر تنها ویژه افرادی است که می خواهند چند روزی را از هیاهوی شهرهای دور بمانند بنابراین اگر دوست دارید در ترکیه به سراغ تفریحات لوکس و هتل های مجلل بروید بهتر است توصیه کنیم که این شهر را برای سفر خود انتخاب نکنید زیرا آلاچاتی دارای جاذبه های تاریخی و بناهای تاریخی است. این شهر با تمام شهرهای ترکیه تفاوت دارد شهری است که دارای جاذبه های تاریخی است خانه های سنگی در آلاچاتی قدمتی ۱۰۰ ساله دارند به همین خاطر می توانید لذت زندگی کردن در خانه های روستایی را در این مناطق تجربه کنید. خوردن صبحانه محلی در خانه های روستایی و قدم زدن در کوچه پس کوچه های روستا برای شما خیلی لذت بخش و عالی خواهد بود جالب است بدانید برخی از کوچه پس کوچه های این منطقه سنگ فرش شده اند و در آن گل های زیبا و خوش بو نیز کاشته شده است.

دیدنی های آلاچاتی در کشور ترکیه:

لذت هایی که در سفر به آلاچاتی خواهید داشت بسیار متنوع است در این شهر به دلیل تنوعی که در میان جاذبه های گردشگری آن وجود دارد می تواند تجربه های جدیدتری را به دست آورید شاید بهتر است چند روزی خود را از هیاهوی زندگی روزمره در شهر دور کنید و با استراحت کردن در مناطق آرام کشور ترکیه همچون این شهر آرامش بیشتری را به دست آورید. با استراحت کردن در آلاچاتی و خوردن قهوه های خوش طعم در کنار یک موسیقی آرام و ملایم بی شک حال و هوایی بهتر خواهید داشت. خانه هایی که در این منطقه می بینید با استفاده از سنگ و چوب ساخته شده اند جالب است بدانید برخی از دکان های قدیمی که در این منطقه وجود دارند خیلی از گردشگران با سفر به این منطقه از ترکیه صنایع دستی خریداری می کنند در بسیاری از این فروشگاه ها عتیقه نیز به فروش می رسند که خیلی از علاقه مندان از آن ها بازدید می کنند. نگاهی به دیدنی های فتحیه نیز می تواند شما را با جاذبه های توریستی این کشور آشنا کند.

شهر سنتی آلاچاتی

دیدنی های آلاچاتی بیشتر در جاذبه های تاریخی و قدیمی آن ختم می شوند جاذبه هایی همانند همان خانه های قدیمی با بافت دلنشین و دوست داشتنی این شهر در فاصله ۷۵ کیلومتری از ازمیر واقع شده است این شهر کوچک به دلیل خانه های کوچک و قدیمی که دارد بسیار شناخته شده است. در قسمت ورودی آن شبه جزیره چشمه وجود دارد خط ساحلی دریای اژه نیز یکی دیگر از بخش های مهمی است که در این منطقه وجود دارد فاصله این شهر تا خط ساحلی چشمه ۱۰ کیلومتر است. برای رسیدن به آلاچاتی باید از فرودگاه عدنان مندرس در شهر ازمیر به آلاچاتی بروید همچنین می توانید از خطوط حمل و نقل های عمومی که مقصدشان این شهر کوچک است برای رفت و آمدهای خود استفاده کنید.

دیدنی های آلاچاتی

  •  آرون گروپس

جاذبه های تاریخی:

همانطور که بیان شد جاذبه های توریستی و دیدنی های آلاچاتی بیشتر شامل جاذبه های تاریخی آن هستند در دوران یونان باستان روستاهای تاریخی زیادی بوده اند که به سرزمین های افسانه ای شناخته شده اند این شهر از تمدن آناتولی غربی محسوب می شود و در دوران تاریخی متعددی دارای اهمیت زیادی بوده است و تحت حمایت و حکمرانی پادشاهان بوده است اما در حال حاضر وضعیت این شهر فرق کرده است مهاجران یونانی بعد از مهاجرت خود به این روستا در سال ۱۸۳۰ در این منطقه سکونت کرده اند با رشد و پرورش باغات انگور، زیتون و … این منطقه از اهمیت گردشگری بیشتری برای گردشگران برخوردار شد و اهمیت تجاری نیز پیدا کرد.

شهر آلاچاتی

حفر کانال در این منطقه و اتصال آن به خلیج جنوبی موجب شد تا تجارت و تولید نیز در این منطقه رو به افزایش باشد و هر ساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به قصد تجارت به این منطقه سفر می کردند در سال ۱۸۵۰ نیز این منطقه با ساخت و سازهای زیادی رو به رو شد. ساخت خانه ها و گسترش کوچه پس کوچه های آن موجب شده تا این منطقه بیشتر در دنیا شناخته شود از جاذبه های مهم و دیدنی های آلاچاتی می توان به همین خانه ها با نوع معماری و ساخت آن اشاره کرد. گذرگاه های این منطقه نیز با استفاده از سنگ ساخته شده اند به همین خاطر تماشای این سنگ فرش ها و قدم زدن بر روی آن ها بسیار لذت بخش است. اگر همچنان از علاقه مندان به جاذبه های تاریخی در این شهر هستید می توانید از آسیاب  های بادی آن نیز دیدن کنید با توجه رشد و توسعه ای که در سال های اخیر در این منطقه صورت گرفته است میزان گردشگران نیز بیشتر شده است.

خانه های آلاچاتی

مکان های دیدنی ترکیه از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند از دیگر جاذبه های این کشور می توان به دیدنی های وان اشاره کرد در این بخش نیز با جاذبه های دیگری از این کشور آشنا شدید و همانطور که مطالعه کردید در سفر خودبه این شهر می توانید با جاذبه های تاریخی بسیار زیادی آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *