دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بررسی خودرو ریگان کوپا و شناخت نقاط قوت و ضعف این خودرو

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

چنانچه در جستجوی یکی از خودروهای چینی فول آپشن با ظاهر جذاب هستید ریگان کوپا انتخاب مناسبی خواهد بود. این خودرو از طراحی آلمانی- چینی بهره می برد و کراس اوور پرطرفداری است که رقیب سرسختی برای دیگر رقبای موجود در بازار محسوب می شود. در ضمن آپشن های موجود در ریگان کوپا را می توان عمدتا در خودروهای لوکس مشاهده کرد. با بررسی این کراس اوور محبوب همراه ما باشید.

خودرو ریگان کوپا که به نام کوپا T210 هم شناخته می شود از ظاهری زیبا و جذاب بهره می برد و کراس اووری فول آپشن بوده که طرفداران زیادی دارد. ضمنا در مقایسه با دیگر خودروهای چینی قیمت بالایی دارد.

آشنایی و بررسی خودرو ریگان کوپا

وارسی خودرو ریگان کوپا

مزایا:

  • طراحی ظاهری و داخلی زیبا
  • متریال با کیفیت کابین
  • پیشرانه با قدرت خوب
  •  امکانات فراوان

معایب:

  • قیمت زیاد
  • شتابگیری نسبتا ضعیف
  • ناهماهنگی گیربکس و پیشرانه
  • محدودیت قطعات یدکی
  • خدمات پس از فروش ضعیف

بررسی خودرو ریگان کوپا

خودرو ریگان کوپا محصول شرکت چینی جیانگ نان بوده که زیر مجموعه کمپانی زوتی می باشد. این خودرو در چین به اسم زوتی T600 عرضه می شود و در بازار ایران به نام کوپا T210 روانه بازار می شود. علاوه بر این ریگان کوپا به بازارهای آسیایی نیز ارائه می گردد. این خودرو از لحاظ طراحی بدنه و کابین مشابه خودرو دامی ایکس فایو بوده و می توان گفت درحقیقت طراحی ریگان کوپا با برداشتی از نسل گذشته  آئودی Q5 و فولکس واگن توارگ صورت گرفته است که با مشاهده شکل کل بدنه و فرم چراغها  این گفته مشهود می گردد. ریگان کوپا به پیشرانه ای با قدرت ۱۵۶ اسب بخار مجهز است و این توان برای حرکت وزن ۱۶۶۱ کیلوگرمی خودرو به نظر کافی نبوده و نمی توان شتاب هیجانی از آن انتظار داشت.

بازنگری خودرو ریگان کوپا

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

شرکت خودروسازی کرمان موتور برای عرضه کراس اوور محبوب کوپا T210 شرکت ریگان خودرو را جهت تولید و مونتاژ خودروهای چینی تاسیس نمود. برند این خودرو تاحدودی ناشناخته بوده و با توجه به اینکه ریگان موتور چندسالی بیش نیست که به عرضه این خودرو می پردازد احتمال می رود خدمات پس از فروش این خودرو با مشکلات همراه گردد. از جمله رقیبان ریگان کوپا در این رنج قیمتی می توان به بیسو B5 و چری تیگو ۷ اشاره کرد. در ادامه به بررسی بیشتر خودرو ریگان کوپا می پردازیم.

بررسی طراحی ظاهری

آشنایی با معایب و مزایای خودرو ریگان کوپا

این خودرو  از طراحی ظاهری متفاوت، اسپرت و زیبایی نسبت به دیگر خودروهای چینی بهره می برد. طراحان ریگان کوپا برای ساخت آن از خودروهایی همچون آئودی Q5 و فولکس واگن توراگ ایده گرفته و به بیان دیگر کوپا T210، نسخه ترکیبی این دو محصول آلمانی (بیشتر آئودی Q5) می باشد. در نمای جلو طراحی سپر با برداشتی از ماشین فولکس واگن توراگ بوده و طراحی درب صندوق، چراغها و خطوط نمای پشتی مشابه آئودی Q5 است.

چراغهای جذاب خودرو ریگان کوپا

طراحی مدرن چراغهای جلو با ابعاد نسبتا کشیده و بزگ به همراه خطوط جذابش نمای خودرو را بی نظیر ساخته و جلو پنجره ای براق آن چهره قدرتمندی به ریگان کوپا داده است. بعلاوه لوگوی coupa در مرکز جلو پنجره ای بر جذابیت آن افزوده است. با نگاهی به کوپا T210 شاسی بلند های جذاب و زیبای آلمانی در ذهن تداعی می شود. هرچند فاصله زیاد گلگیر تا لاستیک ها و رینگهای کوچکش نشان دهنده چینی بودن خودرو هستند. که نکته منفی محسوب شده و تاحدودی جذابیت بدنه را کاهش داده است.

بازبینی موتور خودرو ریگان کوپا

در نمای جانبی خودرو خطوط افقی متنوع با شیبی ملایم حس اسپرت بدنه را کامل کرده و خط سقف هم با شیبی ملایم و پنجره انتهایی به فرم  پله ای با شکل کلی قدرتمند و اسپرت بدنه هماهنگی مناسبی دارد. بخش عقبی شباهت جزئی با نمونه هایی شبیه جک S۵ توربو دارد اما ولی بهره گیری از چراغهای تقریبا کشیده و افقی و خروجی های اگزوز مضاعف در دو بخش جانبی سپر این نما را اسپرت و جذابتر ساخته است. به طور کلی طراحی ظاهر این خودرو  زیبا، مدرن، قدرتمند و جذاب است.

بررسی طراحی فضای داخلی

طراحی فضای داخلی ریگان کوپا هم به اندازه طراحی بیرونی، شیک و به روز است. بررسی ها نشان می دهد متریال استفاده شده در این فضا که شامل چرم، چوب و پلاستیک بوده با توجه به قیمت خودرو از کیفیت مطلوبی بهره می برد. هرچند تجربه ثابت کرده خودروهای باکیفیت چینی پس از کسب محبوبیت در بازار کشور به مراتب از کیفیتشان کاسته می شود.

وارسی فضای داخلی خودرو ریگان کوپا

کوپا T210 فضای راحت و جاداری به همه سرنشینانش هدیه می دهد و صندوق عقب هم با حجم بار ۳۳۴ لیتر فضای کافی داشته اما با توجه به ابعاد خودرو رقم چندان جالبی نیست. به طور کلی راحتی و ارگونومی فضای داخلی ریگان کوپا، نمره خوبی می گیرد.

خودرو ریگان کوپا از ظاهری جذاب بهره می برد

از ویژگی های مثبت درخور توجه فضای داخلی این خودرو می توان به صفحه نمایشی بزرگ برای ارائه اطلاعات در وسط داشبورد، نمایشگر دیجیتالی صفحه آمپر، صفحه کلید تنظیمات در طرف چپ صندلی شاگرد و طراحی پروانه‎ای مانند کلیدهای تهویه مطبوع اشاره نمود که حس یک خودروی لوکس را به فرد القا می کند.

مزایا و معایب خودرو ریگان کوپا

و از جمله نکات منفی در طراحی داخلی می‌توان مواردی مانند قرارگیری نامتناسب دسته کروز، عدم دسترسی راحت به کلیدهای طرف راست نمایشگر برای راننده و کم بودن فضای داخل داشبورد را برشمرد. در یک جمع بندی می توان گفت ریگان کوپا از فضای داخلی زیبا و چشم نوازی بهره می برد.

بررسی پیشرانه

طبق بررسی خودرو ریگان کوپا از پیشرانه توربوشارژ با گشتاور خوب و گیربکس شش دنده بهره می برد. همه این موارد گویای پیشرانه قدرتمند و سریع برای یک خودرو است ولی وزن ۱۶۶۱ کیلوگرمی مانع شده و تا حدودی شتاب را کاهش می دهد. ولی در بررسی ها شتاب و سرعت خودرو ریگان کوپا نمره قابل قبولی دریافت کرده است. گیربگس این خودرو که آپشن مهمی تلقی می شود ساخت میتسوبیشی ژاپن بوده و کمپانی DE تولید آن را در چین بر عهده دارد. نکته قابل نقد به گیربکس این است که در برابر قدرت موتور زمان تعویض دنده کمی باتاخیر عمل کرده و اندکی از سرعت می کاهد.

مشخصات فنی خودرو ریگان کوپا

خودرو ریگان کوپا در کشور از پیشرانه ای  ۱.۵ لیتری توربو چهار سیلندر ۱۶سوپاپ بهره می برد که قدرتی برابر با ۱۵۶ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه تولید می کند. این نیروی تولیدی توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو هدایت می شود. مصرف سوخت ترکیبی خودرو در هر صد کیلومتر ۸.۶ لیتر بوده و با ظرفیت باک ۶۰ لیتر دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ می باشد.

امکانات و آپشن ها

ریگان کوپا T210 دارای فهرست نسبتا کاملی از امکانات و تجهیزات می باشد. البته این کراس اوور چینی در سه تیپ مختلف به اسم های فلگ شیپ (فول)، رویال (نیمه فول) و اکسکلوسیو به بازار عرضه می شود که تنها از نظر تجهیزات و آپشن های ارائه دهنده متفاوت هستند. در ادامه به امکانات و اپشن های موجود در مجهز ترین تیپ این خودرو یعنی فلگ شیپ اشاره می شود.

بازبینی کابین خودرو ریگان کوپا

از جمله این امکانات سقف پانوراما همراه با سانروف برقی، تنظیم برقی صندلی راننده در هشت سمت و صندلی سرنشین در چهار سمت، شش عدد کیسه هوا، فرمان چرمی چند منظوره همراه با کنترل روی فرمان،سیستم پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم‌های ترمز ABS، EBD، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، نمایشگر تمام لمسی ۹ اینچ برخوردار از MP5 و هشت بلندگو، ،  صندلی های چرمی به همراه دو عدد گرم‌کن صندلی جلو، شارژ بی‌سیم باطری تلفن همراه، دوربین ۳۶۰ درجه همراه با نمایشگر میدان دید عقب، رادار کنترل رانندگی میان خطوط، تهویه مطبوع اتوماتیک برخوردار از یونایزر و دریچه سرنشینان عقب، فرمان برقی EPS، باز و بسته شدن درب صندوق عقب به صورت برقی و با سنسور پایی، چراغ های جلو اتوماتیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، نمایشگر فشار باد لاستیک، کامپیوتر سفری و جی پی اس، چراغ جلو دی لایت، آینه های جانبی برقی و جمع شونده مجهز به راهنما و گرم کن ، برف پاک کن ژله‌ای همراه با سنسور باران و … می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *