دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به چشم اندازهای زیبای آبشار گریت و راهنمای سفر به این منطقه زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

آبشار گریت یکی از مهم ترین جاذبه های خرم آباد در ایران است این آبشار ۱۵ متر ارتفاع دارد و یکی از چشم اندازهای مهمی است که در ۵۰ کیلومتری از شهر خرم آباد قرار گرفته است. این منطقه دارای چشم اندازهای زیبا و سرسبزی است و یکی از مناطق گردشگری محبوب در میان طبیعت گردان است همچنین این منطقه از آب و هوایی مطبوع برخوردار است.

شما علاقه مندان و طبیعت گردان عزیز در سفر خود به استان لرستان و شهر زیبای خرم آباد می توانید جاذبه های طبیعی بسار زیبایی را مشاهده کنید این شهرستان به چشم اندازهای طبیعی خود و آبشارهای مرتفع معروف است. همواره آبشارها از مهم ترین و محبوب ترین جاذبه ها در میان علاقه مندان و گردشگران خود به شمار می آیند و دارای چشم اندازهای بکر و بی نظیری هستند شما گردشگران عزیز با شنیدن صدای این آبشارها آرامشی خاص را به دست می آورید که در هیچ جایی از دنیا نیست. استان لرستان بیش از ۵۰ آبشار دارد که هر یک از طبیعت  چشم انداز منحصر به فرد خود برخوردار می باشند اما یکی از جذاب ترین این آبشار در خرم آباد واقع شده است که می خواهیم با هم سفری به این شهر و جاذبه های آن داشته باشیم. آبشاری که در خرم آباد واقع شده است آبشاری مرتفع و دیدنی است که پای طبیعت گردان زیادی را به این منطقه باز کرده است گردشگران زیادی همه روزه و در فصل های مختلفی از سال به ویژه تابستان به این مناطق سفر می کنند و از نزدیک چشم اندازهای این مناطق زیبا را مشاهده می کنند. در خرم آباد نیز وجود این آبشار موجب شهرت بیشتر آن در میان گردشگران و محبوبیت بیش از حد آن شده است شاهکارهای طبیعی که در این مناطق وجود دارند توجه هر علاقه مندی را به خود جلب می کند. حال با این وجود اگر می خواهید بیشتر با این آبشار دیدنی آشنا بهتر است تا ادامه این مقاله گردشگری همراه ما باشید.

آبشار گریت و دیدنی های شگفت انگیز آن:

از جمله مهم ترین شاهکارهای طبیعی در استان لرستان و شهر دیدنی خرم آباد می توان به این آبشار شگفت انگیز اشاره کرد آبشاری که دارای رمز و رازهای بسیاری است و با تماشای آن روح و جانتان تازگی می یابد همه ما با شنیدن نام هر آبشاری نام استان لرستان به ذهنمان می رسد زیرا این استان است که دارای آبشارهای بسیار زیبا و دیدنی می باشد و توجه هر علاقه مندی را به خود جلب می کند. در میان تمامی علاقه مندان به طبیعت گردی لرستان به عنوان بام طبیعت گردی ایران شناخته می شود این منطقه دارای چشمه ها و آبشارهای متعددی است که آن را به یکی از مناطق توریستی مهم در ایران تبدیل کرده اند. این آبشار یکی از مهم ترین مکان های دیدنی خرم آباد است که آن را باید بهتر بشناسید و از جاذبه های آن بیشتر بهره مند شوید.

طبیعت گریت

یکی از مهم ترین این آبشارها و چشمه سارها آبشار گریت است که دارای چشم اندازهای بسیار ویژه ای است آب و هوای این منطقه به دلیل مطبوع بودن مورد توجه خیلی از گرشگران است به ویژه در فصل های گرم از سال که اهمیت آن برای توریست ها بیشتر شده است. این آبشار یکی از جذاب ترین آبشارهایی است که در دنیا شناخته می شود نام های دیگر این آبشار دیدنی سرکانه و هفت چشمه است که در مسیر رودخانه ترس واقع شده است و به رودخانه سزار می رسد ناهمواری هایی که در این مسیر وجود دارد موجب شده تا چشم اندازهای این مناطق از ارزش و اهمیت بیشتری برخوردار باشد زیبایی های این مناطق بسیار زیبا و دوست داشتنی هستند و نشان از قدرت خداوند و مخلوقات عظیم او دارد.

مشخصات آبشار:

آبشار مرتفع گریت دارای ۱۵ متر ارتفاع و ۱۷ متر پهنا است این آبشار در فاصله ۵۰ کیلومتری از شهر خرم آباد واقع شده است در اطراف این منطقه دره های پوشیده از درختان بلوط و دیگر جلوه ها است که از جذابیت زیادی برخوردار هستند. پوشش های گیاهی در اطراف این مناطق از اهمیت  طبیعت گردی بالایی برخوردار هستند پیاده روی کردن در این طبیعت بسیار لذت بخش و دلنشین است که توصیه می شود حتما آن را تجربه کنید. در میان مکان های دیدنی استان لرستان و چشم اندازهای زیبای طبیعی و تاریخی این استان است که توجه علاقه مندان زیادی را تاکنون به خود جلب کرده است.

 

جاذبه ها و تفریمکان های دیدنی آبشار گریتحات:

طبیعت آبشار گریت بسیار دیدنی و ویژه است این منطقه از چشم اندازهای سر سبز جنگلی نیز برخوردار است و طبیعتی بسیار بکر دارد همانطور که بیان شد پیاده روی کردن در این مناطق تجربه ای خاص و منحصر به فرد را در اخیتار شما قرار می دهد و یکی از مهم ترین تفریحاتی که در می توانید در اطراف این آبشار داشته باشید پیاده روی کردن و گشت و گزار در طبیعت آن است. جاده ای که در اطراف این آبشار وجود دارد جاده ای ماشین رو است که امکان تردد راحت تر را برای گردشگران فراهم کرده است با وجود این جاده تردد گردشگران نیز بیشتر شده است و این منطقه توریستی از خرم آباد بیشتر در میان علاقه مندان خود محبوب شده است.

  •  آرون گروپس

گریت و دیدنی ها

انواع پوشش و درختانی که در طبیعت اطراف آبشار وجو دارند شامل درختان زالزالک، بلوط و مو هستند شما علاقه مندان می توانید با طبیعت گردی در این منطقه خاطرات دل انگیزی داشته باشید چشم اندازهای طبیعی در آبشار گریت بسیار متنوع هستند و تنها به این چشم اندازها منتهی نمی شوند و شما علاقه مندان می توانید از نزدیک تمامی این جاذبه های طبیعی را مشاهده کنید. این منطقه برای پیک نیک های خانوادگی بسیار مناسب است همچنین می تواند عکاسی های زیبا و هنرمندانه ای را داشته باشید آب بازی در آب های این آبشار و شنا کردن در آن بر تفریحات این منطقه می افزاید.

گریت در خرم آباد

زمان مناسب برای سفر:

آب و هوای خرم آباد بسیار مطبوع و معتدل است این منطقه علاوه بر چشم اندازهایی که دارد دارای امکانات زیادی برای گردشگران می باشد اما با این وجود در فصل های تابستان و بهار طرفداران این منطقه بیشتر هستند و از اهمیت بیشتری برخوردار است در فصل های بهار و تابستان چشم اندازهای این منطقه بسیار دیدنی تر هستند و از جذابیت زیادی برخوردار می باشند. این آبشار یکی از زیباترین مکان های دیدنی لرستان است که در سفر به این منطقه حتما باید ببینید و در این بخش نیز اطلاعات گردشگری توریستی مهمی را درباره این منطقه توریستی به دست آوردید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *