دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان جوش سرسیاه با چند ترفند خانگی امتحان پس داده!

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

چگونگی درمان جوش سرسیاه که امروزه گریبان گیر اغلب افراد شده و در این مطلب سعی داریم تا شما را با راهکارهای خانگی و طبیعی برای از بین بردن جوش های صورت آشنا نماییم با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که جوش سرسیاه در واقع منافذ پوستی است که با چربی،پوست مرده و مواد آرایشی مسدود می گردد و اغلب بر روی بینی،پیشانی و چانه ایجاد می شود. این جوش ها معمولا فولیکول های مو را مسدود می کند و اغلب به شکل نقطه سیاه و ریزی صورت دیده می شود و برای درمان جوش های سرسیاه راه های فراوانی وجود دارد که می توانید از آنها بهره بگیرید.

درمان جوش سر سیاه

همانطور که می دانید دانه های سیاه ریزی که بر صورت آشکار می شوند و در واقع همان جوش های سرسیاه هستند که صاف و یک دست بودن صورت را دچار اختلال خواهند کرد و زیبایی ظاهر صورت را تحت تاثیر خود قرار می دهند. برخی از این جوش ها به صورت ناگهانی ظاهر نمی شوند و اغلب از دوران نوجوانی جایگاه خود را بر روی صورت حفظ می کنند و قصد از بین رفتن نیز ندارند. در بسیاری از موارد افراد به دنبال روش های مختلفی برای از بین بردن آن ها هستند که اغلب به نتیجه هم نمی رسند. از آنجایی که نوع پوست افراد و آب و هوایی که در آن زندگی می کنند متفاوت است نتیجه ای که پس استفاده از روش های مختلف به دست می آید نیز متفاوت خواهد بود.

راه های درمان جوش سرسیاه صورت

همانطور که می دانید جوش های چرکی و یا جوش های سرسیاه که بر روی بینی ایجاد می شوند به هیچ وجه قابل تحمل نیستند و به خصوص زمانی که پیش از یک قرار و یا یک جلسه ظاهر می شوند. این جوش ها به دلیل اینکه در وسط صورت هستند بسیار جلب توجه خواهند بود و افراد برای از بین بردن دست به اقداماتی می زنند و ناخواسته و ندانسته باعث زیاد شدن آن می شوند.

دلایل جوش زدن صورت:

بهتر است بدانید که اغلب جوش های سر سیاه در اثر عوامل مختلفی به وجود می آیند که در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم:

  • تغییرات هورمونی
  • تغذیه ضعیف
  • آلودگی محیط
  • بهداشت نامناسب
  • عوامل ژنتیکی

علل جوش زدن صورت

درمان های خانگی جوش های سرسیاه:

توجه داشته باشید که بهترین روش برای از بین بردن جوش های سرسیاه و پاک نمودن حفره های آن استفاده از ماسک های پاکسازی هفتگی پوست است و به همین منظور در ادامه به بیان برخی از ماسک های خانگی و طبیعی برای درمان جوش سرسیاه پرداخته ایم:

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ماسک شیر و عسل:

بهتر است بدانید که شیر و عسل هر دو دارای خواصی هستند که می توانند برای پوست بسیار مناسب باشند. عسل دارای خاصیت ضد باکتریایی است و اسید لاکتیک موجود در شیر نیز موجب نرمی و لطافت پوست می شود. توجه داشته باشید که در این روش دو ماه پر خواص با هم ترکیب می شوند تا حالت چسبناکی پیدا کنند و در واقع می توان از آن ها برای درمان جوش سر سیاه استفاده نمود.

وسایل مورد نیاز برای تهیه ماسک:

یک قاشق سوپ خوری عسل خام و ارگانیک

یک قاشق چای خوری شیر

یک نوار نخی تمیز

دستورالعمل تهیه ماسک:

توجه داشته باشی که برای تهیه این ماسک بایستی یک قاشق سوپ خوری عسل خام و ارگانیک را با یک قاشق چای خوری شیر ترکیب کنید و اجازه دهید به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه در ماکروویو بماند تا به صورت کامل گرم شود و سپس آن را هم بزنید. پس از اینکه ترکیب به دمای مناسب رسید یک لایه نازک از آن را بر روی جوش های سر سیاه خود بمالید و به آرامی یک پارچه نخی نازک بر روی آن بگذارید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه پارچه را به آرامی از روی محل بردارید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و مرطوب نمایید.

استفاده از عسل برای درمان جوش های سر سیاه

ماسک عسل و دارچین:

بهتر است بدانید که این ماسک در واقع مانند یک شیرینی خوشمزه به نظر می رسد ولی ترکیب آن یک ماسک فوق العاده برای درمان جوش های سرسیاه به شمار می آید. همانطور که متوجه شدید خاصیت ضدباکتریایی عسل باعث از بین رفتن باکتری هایی مانند آکنه می شود و در واقع مانند یک چسب تمامی چیز هایی را که منافذ پوست را مسدود کرده اند بیرون می کشد. همچنین دارچین نیز برای بهبود جریان بسیار مناسب است و موجب نرمی،درخشندگی و نرمی پوست می شود.

وسایل مورد نیاز برای تهیه ماسک:

  • مقداری پودر دارچین
  • مقداری عسل خام و ارگانیک
  • نوار پارچه ای تمیز

دستورالعمل تهیه ماسک:

برای انجام این روش بایستی عسل و دارچین را به مقداری با هم ترکیب کنید که برای نواحی مورد نظر صورتتان کافی باشد و سپس مقداری از آن را بر روی جوش های خود بمالید و بلافاصله پارچه نخی را بر روی محل قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۳ الی ۵ دقیقه در همان وضعیت باقی بماند و سپس آن را بردارید و صورت خود را بشویید. پس از شستن صورتتان استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید.

راه های طبیعی درمان جوش سرسیاه

ماسک جوش شیرین و آب:

توجه داشته باشید که جوش شیرین برای از بین بردن جوش های سر سیاه بسیار مناسب است و البته نباید در مصرف آن زیاده روی کنید زیرا با خشکی پوست خود مواجه خواهید شد. مهم ترین دلیل مفید بودن جوش شیرین این است که روشی ارزان و طبیعی و حذف چیز هایی است که منافذ پوست را مسدود کرده اند و باعث ایجاد جوش های سرسیاه می شوند.

وسایل مورد نیاز برای تهیه ماسک:

کمی پودر جوش شیرین

آب به مقدار کافی

دستورالعمل تهیه ماسک:

برای استفاده از این روش بایستی آب و جوش شیرین را با هم ترکیب نمایید تا به صورت خمیری نسبتا سفت و قابل پخش شدن در بیاید و سپس آن را با ماساژ و حرکات دورانی بر روی محل مورد نظر بمالید و بعد با آب بشویید. توصیه می شود که پس از استفاده حتما از مرطوب کننده استفاده نماید.

استفاده از جوش شیرین برای درمان جوش های صورت

ماسک آناناس و عسل:

توجه داشته باشید که آناناس نه تنها یک میوه خوشمزه است بلکه دارای خواص و عناصر لازم برای ماسک های خانگی است و به طور کلی این میوه پوست را آبرسانی و چربی زدایی خواهد کرد و در مقابل نیز عسل به عنوان یک عصاره پاکسازی شده و عامل ضدالتهابی مورد استفاده قرار می گیرد.

وسایل لازم برای تهیه ماسک:

  • یک پیمانه آب آناناس
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل

دستورالعمل تهیه ماسک:

توجه داشته باشید که اگر آب آناناس در دسترس نداشتید می توانید چند تکه آناناس را ریز ریز کنید و سپس آن ها را با عسل ترکیب نمایید تا به صورت یک خمیر شفاف با بافتی همگن در بیاید. پس از آماده شدن ترکیب بایستی آن را بر روی محل مورد نظر بمالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه محل را یک پارچه تمیز نموده و با آب گرم شستشو دهید.

استفاده از آناناس برای درمان جوش سرسیاه

بخور دادن پوست:

بهتر است بدانید که بخور دادن پوست به خودی خود باعث باز کردن منافذ پوست می شود و با نرم کردن سلول های مرده به خارج نمودن آن ها از منافذ پوست کمک شایانی خواهد کرد و به شما در داشتن پوستی شاداب کمک می کند.

وسایل مورد نیاز:

  • آب به مقدار کافی
  • یک کاسه بزرگ
  • یک حوله تمیز و نرم

دستورالعمل:

توجه داشته باشید که برای انجام این روش بایستی یک کاسه را پر از آب داغ بکنید و بگذارید تا کمی خنک گردد و سپس یک حوله را روی سرتان بیندازید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه بر روی ظرف خم شوید تا بخار به صورتتان برسد. توصیه می شود که بیش از حد به ظرف نزدیک نشوید تا صورتتان نسوزد. پس از عمل بخور دادن بایستی صورت خود با آب گرم بشویید و سپس با حوله آن را خشک نمایید و ضرباتی را با حوله به پوست وارد کنید تا صورت به صورت کامل خشک شود. توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه دلخواه بایستی این کار را چندین مرتبه تکرار نمایید.

چگونگی بخور دادن پوست

ماسک خاک رس:

توجه داشته باشید که می توانید برای درمان جوش های سرسیاه خود به راحتی این محصول را در فروشگاه ها تهیه نمایید و برای درمان زیبایی های خود از آن استفاده نمایید.

وسایل لازم برای تهیه ماسک:

  • ۱ قاشق غذاخوری خاک رس
  • ۱ قاشق غذاخوری آب یا سرکه سیب

دستورالعمل تهیه ماسک:

توجه داشته باشید که برای استفاده از این روش بایستی خاک رس را با مایع مخلوط نمایید و سپس آن را با بر روی قسمت های مورد نظر صورت خود بمالید و مدت زمان ۱۵ دقیقه صبر کنید تا به صورت کامل خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید و با پارچه خشک نمایید. همچنین پیشنهاد می شود که با کلیک بر روی لینک های مقابل ماسک برای درمان جوش های صورت و ماسک پاکسازی صورت مطالعه آن ها را از دسته ندهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *